Kampanj R6-06

hajtand

Medlem
Gick med
20 Dec 2005
Ort
Göteborg
Hoj
R606
Fick brev från Yamaha igår om att jag skall lämna in min R6-06 till en auktoriserad Yamaha-återförsäljare för att en skruv kan lossna från luftboxen och åka ner i spjällhuset för att orska en farlig situation för mej som förare.

Funderar om man ska vänta till 1000mila cervisen? har kört 800mil. Undrar om jag blir ersatt om det skulle hända nåt? och om det kan låsa sej i nån kurva lr nåt om den där skruven verkligen lossnar..
 
Last edited:

Furis

Är det något jag e bra på så är det allt
Gick med
26 Feb 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Mv Agusta F4 & En Monkeybike med 150cc motor
det där låter som något fel gjort av fabriken så då ska väl du inte behöva betala en enda krona för???
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Det är en serviceåterkallelse från Yamaha som de måste fixa kosnadsfritt åt alla. Om du väntar 200 mil löper du ju en risk att det händer dig men den är fruktansvärt liten, jag känner inte till några fall där det verkligen har hänt något med spjället och cyklarna har ju rullat en säsong.
Har yamaha tid när du har tid så varför inte direkt då det är gratis?
 

hajtand

Medlem
Gick med
20 Dec 2005
Ort
Göteborg
Hoj
R606
Det är en serviceåterkallelse från Yamaha som de måste fixa kosnadsfritt åt alla. Om du väntar 200 mil löper du ju en risk att det händer dig men den är fruktansvärt liten, jag känner inte till några fall där det verkligen har hänt något med spjället och cyklarna har ju rullat en säsong.
Har yamaha tid när du har tid så varför inte direkt då det är gratis?



Det är helt gratis, men tänkte slå 2 flygor i en smäll och lämna in den samtidigt med servicen. Trodde bara att det kan bli problem eftersom som jag fortsatt köra trots varningen. Jag bokar service nu och kör fram tills dess helt enkelt.

Tror också chansen är minimal att det skulle inträffa.
 

FL

runt runt...
Gick med
30 May 2004
Ort
Örebro
Hoj
R6
Någon som har koll på exakt vilken skruv det är frågan om?
Rev isär skräpet och allt som ser ut att potentiell kunna lossna och vara en "fara" satt utmindstånde fast på min cykel. Läste på ett utlänskt forum att de fick nya luftfilter till sina cyklar, tror det var i UK.
Som sagt någon som vet exakt?
 

P@trik

#16
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vagnhärad
Hoj
Flera
Känns väl inte som nån panik att få det åtgärdat direkt.Ring och prata med verkstan så att dom tar hem delen sen är det väl bara ta det när tid finns.
 

FL

runt runt...
Gick med
30 May 2004
Ort
Örebro
Hoj
R6
Om någon undrar så...
Man får ett nytt luftfilter där "hylsorna" till de fem skruvarna som håller luftfiltret är aninges högre och har en bättre spärr om nu skruven skulle få för sig att gänga upp sig.
 

Steinmeister

Har ingen hoj för hoj e gääj!
Gick med
27 Jul 2005
Ort
Chail
Hoj
R6-06 till salu edition
Ringde Yamahacenter och kollade. Dom byter hela luftfilterboxen inkl skruvar. Jag fick tid i maj och så länge kommer inte min hoj stå. Kör som vanligt tills det är dax att byta. :tummenupp
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top