Kamphund?

Tyvärr så e det ju så. Min bulldog e ju inte heller godkänd i sverige då det e Pittbull i rasen. Jävligt synd super fina hundar =)

Amerikansk bulldogg?

Alla ni som har dessa terriers (inte grythundarna utan de större, vilken ras de än månne vara), vad har ni hundarna till?
Lyckas ni använda deras kampande till nåt vettigt, stävjer ni bara beteendet eller får den tokbita i grenar e dyl?
Hur mycket och vilken typ av motion anser ni de ska ha?
(Haft en terrierkorsning själv så det skulle va intressant att jämföra era idéer och era hundars beteenden.)

Jag växte själv upp med brukshundar så i min värld skaffar man hund när man ska "ha hunden till nåt"; spår, sök, rapport, agility, lydnad, LPO, några exempel. Den är alltså inte bara för sällskaps skull.
(Naturligtvis är den ÄVEN en familjemedlem, med allt vad det innebär med kel/pussar, tolerans med barn, lära känna andra hundägare, promenader som bara är mysiga, etc...)

Last edited:
:faktaJag har också lite dålig erfarenhet av staff och pitt.
En gång stannade jag med min trampcykel och började prata med hundägaren. Efter 5 minuters med cykeln mellan mej och hunden gjorde den ett utfall. cykeln var i mellan som tur var och inget hände.
En annan gång fråga jag ägeren om hunden var snäll och jag förde handen mot den.
Hunden nafsa i luften och ägaren sa att jag tvekade och därför gjorde den så.
Ingen annan typ av hund över en 20årsperiod har varit liknande:mad:

hur menar du nu? engelsk bulldog e godkänd ras i SKK. sen är inte SKK hela världen, APBT är godkänd i ADBA o BFKC som är underorganisationer till FCI där SKK oxå är en underorganisation. Bara sverige som e trångsynta.

En renrasig pitbull hane ska väga mellan 13 och 27 kg, en tik ska ligga mellan 11-22 kg. Så alla dessa monster på 30-40 kg ni pratar om är INTE APBT. :tummenupp

inte många pit bulls som håller sig inom de viktgränserna numera.

min valp har en pappa som väger 45 kg muskler o en farfar som väger 55kg.:tummenupp farfar kommer från USA :tummenupp

mvh.T

:faktaJag har också lite dålig erfarenhet av staff och pitt.
En gång stannade jag med min trampcykel och började prata med hundägaren. Efter 5 minuters med cykeln mellan mej och hunden gjorde den ett utfall. cykeln var i mellan som tur var och inget hände.
En annan gång fråga jag ägeren om hunden var snäll och jag förde handen mot den.
Hunden nafsa i luften och ägaren sa att jag tvekade och därför gjorde den så.
Ingen annan typ av hund över en 20årsperiod har varit liknande:mad:

De är inte vapnet som dödar de är personen som håller i deT!!!!11

Förvånandsvärt att någon som suttit i finkan försvarar kamphundar.. :tummenupp

måste man har suttit i fängelse för att få försvara amstaff??!! hmm..:va

konstigt att min lilla prinsessa som blir 7 år nästa år som oxå sover i min säng och är världens gosigaste, man får cred av okända människor som man går förbi när man är ute och går, "vilken lydig hund du har". "jag vet" brukar jag svara.:banana

konstigt att min lilla prinsessa som blir 7 år nästa år som oxå sover i min säng och är världens gosigaste, man får cred av okända människor som man går förbi när man är ute och går, "vilken lydig hund du har". "jag vet" brukar jag svara.:banana

Ja hon är väääääärldens gosigaste och lydigaste..........

......................TILLS HON FLIPPAR

Jag har läst samma sak jag vet inte hur många gånger. Hundägare som inte kan förstå att just deras ullegull-hund kunde bita en unge i ansiktet.

Sa jag det??!! hmm..:va

Hagamannens bror är snäll.

TILLS HON FLIPPAR

Jag har läst samma sak jag vet inte hur många gånger. Hundägare som inte kan förstå att just deras ullegull-hund kunde bita en unge i ansiktet.

jag skulle oxå bita ungen om någon drog mig i öronen och svansen, ställer sig på svansen och gör "utfall" mot mig, utan att föräldrarna säger till ungen. om jag va hund vill säga.

Vår livsfarliga kamphud (Staffordshire bullterrier) Harry:

[YOUTUBE-ID]4fbMrRIwq2g[/YOUTUBE-ID]

Jag och min sambo tillhör vit medelklass och finns inte i brottsregistret. Vi har högskoleutbildning, fast jobb och bor i villa med ordnad ekonomi. Min sambo saknar tidigare hunderfarenhet medan jag är uppvuxen med hundar och tillbringade en stor del av min barndom på diverse hundutställningar. Min familj drev under denna tid en seriös och mycket framgångsrik kennel med inriktning på Afghanhundar.

Senast igår blev vår hund "attackerad" av en ouppfostrad hund i flexikoppel. Vilken tur för oss att staffen är en så trygg och stabil ras att de flesta individer inte känner något behov av att försvara sig utan lungt går vidare. :banana

//Linus som gärna svarar på de frågor jag kan ang. "vår ras"

jag skulle oxå bita ungen om någon drog mig i öronen och svansen, ställer sig på svansen och gör "utfall" mot mig, utan att föräldrarna säger till ungen. om jag va hund vill säga.

Ja, för så är det ju alltid.

Om en unge drog dig i örat. Skulle du bita av henne hela ansiktet då?
Isf borde du låsas in du också.

Shit vilka pantade människor det finns här........:näsblod

Min vovve piper till och luffsar iväg när det sker

Varför kan ni inte inse att det ligger i deras natur att äta levande ting?

"Vem vare som var fördomsfull?! Säg vem det fucking var!"

Bifogat

• 75364_464250072478_644767478_5683346_4727170_n.jpg
    75364_464250072478_644767478_5683346_4727170_n.jpg
    72.3 KB · Visningar: 50
Amerikansk bulldogg?

Alla ni som har dessa terriers (inte grythundarna utan de större, vilken ras de än månne vara), vad har ni hundarna till?
Lyckas ni använda deras kampande till nåt vettigt, stävjer ni bara beteendet eller får den tokbita i grenar e dyl?
Hur mycket och vilken typ av motion anser ni de ska ha?
(Haft en terrierkorsning själv så det skulle va intressant att jämföra era idéer och era hundars beteenden.)

Jag växte själv upp med brukshundar så i min värld skaffar man hund när man ska "ha hunden till nåt"; spår, sök, rapport, agility, lydnad, LPO, några exempel. Den är alltså inte bara för sällskaps skull.
(Naturligtvis är den ÄVEN en familjemedlem, med allt vad det innebär med kel/pussar, tolerans med barn, lära känna andra hundägare, promenader som bara är mysiga, etc...)

Old English Bulldog

hur menar du nu? engelsk bulldog e godkänd ras i SKK. sen är inte SKK hela världen, APBT är godkänd i ADBA o BFKC som är underorganisationer till FCI där SKK oxå är en underorganisation. Bara sverige som e trångsynta.

En renrasig pitbull hane ska väga mellan 13 och 27 kg, en tik ska ligga mellan 11-22 kg. Så alla dessa monster på 30-40 kg ni pratar om är INTE APBT. :tummenupp

ja fast inte Old English Bulldog :D. hon e inte reggad i skk för dom e inte godkända som ras engligt uppfödaren.

Last edited:
Vilka underbara filmer! Får några tårar i ögonen nu pga saknad efter min älskling! Gjorde aldrig barn eller vuxna illa (förutom att de kiknade av skratt när hon satte igång sitt sniffande på dom :D) Lydnad vid minsta vink. Men visst hade vi undantag med henne, igelkottar, humlor, ormar, sorkar var favoritbyten. Och några boxningsmatcher med katterna (de lärde sig sen att bara stjäla mat 2 ggr från hennes matskål, 3:e gången åkte de på stryk :D)

Har många underbara historier med henne och hennes valpar :)

Vad gäller förbud mot "kamphundar" (alla hundar har det i sig att skydda sin herre och för överlevnad) så är det larvigt. Oftast så hänger det till 95% på ägarens disciplin, energi och motivation och resten kan man skylla på hundens gener. Så licenskrav på hundägare oavsett vilken ras det handlar om! Jag avlägger gärna prov på min lämplighet som hundägare, ser inga problem med det.

Nyheter
Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back