kamtiming

Lillsteffe

Ny medlem
Gick med
26 Nov 2005
Ort
öland
Hoj
cbr 600
hur blir motorkaraktären beroende på hur man ställer kammarna typ 98-110
vrid kontra hp.
 

driverinblack

Turbo är roligt men dyrt
Gick med
2 Jun 2005
Ort
sundsvall
Hoj
MOTO-GUZZI V100
ex, 110 i lobcenter då får man väl mer toppeffekt och med ett lobcenter på ex,100 då får man en bottenstarkare hoj. tror de är så iallfall. :yoparty
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Låga värden på insuget ger vridstarkare BOTTEN men tajt spel mellan kolv och ventil. Låga värden på avgas ger vridstarkare TOPP men tajt spel mellan kolv och ventil. Dvs, har man från början rätt tajt mellan kolv och ventil blir det en kompromiss med kamtajmingen. Fast å andra sidan är inverkan av motorkaraktäristiken pga kamtajmingen rätt försumbar om man håller sig inom 102-110 på en 4-ventilad motor.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top