Kan det bli vackrare???

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Förstår att du är nöjd, den är riktigt fin. Svart/rött/vitt är ett säkert kort.

:tummenupp

Ett rejält double bubble. Lätt att komma ner bakom? Hojen ser liten ut. När blir man för lång för en 125?

Kåpglaset kunde vara lägre, jo. Jag upplever inte hojen som speciellt trång, åtminstone inte efter att ha flyttat bak fotpinnarna 50 mm. Torkel kör ju 125, och han är 2 decimeter (cirka) längre än jag.

sleven

Snabbare än fy fan jävla skit-sege!
Gick med
13 Dec 2003
Hoj
ZX-6R SST 600
Kåpglaset kunde vara lägre, jo. Jag upplever inte hojen som speciellt trång, åtminstone inte efter att ha flyttat bak fotpinnarna 50 mm. Torkel kör ju 125, och han är 2 decimeter (cirka) längre än jag.

Va? Ska du krympa ner röksalongens utrymme?

DrT

Drömmande tänkare....
Gick med
22 Oct 2004
Hoj
SF 750 -72,900 Darmah -82, skurhink blåfemtio -92, TRX 850 -97, TT600-94, Ett par Mzór...och numera Desmoquattro Touring Millenie-edition. XL 1000 Varadero 2004 brukis
....

Men RDn är väl slidmatad på 2cyl och reed på 2?)

Njae - den har reed på alla fyra, men två av dem är "kolvstyrda" de andra två går direkt ner i vevhuset.
Den har alltså inga roterande slider som RG500´n har.

bojjan74

oki
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
srad T.
mm vass tvåtakt e som turbo utan "slut" saknar mina gamla RD:s i olika storlekar!!! I medelhavs-länderna e de trevligt å gå runt...finns MASSA najsiga två-taktare typ nsr-250 mm. som vardags-hojjar!!! Aja hoppas dom kommer tillbaks...husaberg gör ju till -11 tvåtaktscrossar så en spridning även till gathojjar hade vart ÖNSKVÄRT!!!

Marsupilami

Tvåtaktstaliban
Gick med
15 Jun 2010
Hoj
2xRD500 1xRS250 1xRSV Mille 1xSZR660
Men RDn är väl slidmatad på 2cyl och reed på 2?
en RG lär ju kosta mer men va bättre att bygga runt.

Nja, nu är ni ute och cyklar en aning. Antingen har jag väldigt unika RD500-motorer liggandes, eller så är det reedmatning runt om. :)
Men ni har rätt i att det är skillnad i utformningen på de främre och bakre cylindrarna.

Som kuriosa så finns det idag strax under 200 RD500 i landet (Fler än jag trodde) och strax under 40 RG500 (Färre än jag trodde.) enligt vägverkets register. Hur många som finns kvar i praktiken är väl en anna femma. Känner själv till två RDs som finns i registret, men det enda som finns kvar av dem rent fysiskt i landet är ramarna.
Att hitta en RG till salu är alltså lite småsvårt och jag förstår att de kostar som de gör om man väl springer på en.

Tommy36

Sporthojsnörd
Gick med
17 Mar 2003
Hoj
Triumph Daytona 675R, Suzuki SV1000S
YZR replica

:tummenuppNåt att åka till korvkiosken med!!

Bifogat

• yzr5.jpg
    yzr5.jpg
    233.4 KB · Visningar: 205
  • yzr4.jpg
    yzr4.jpg
    158.3 KB · Visningar: 184
  • yzr3.jpg
    yzr3.jpg
    135.7 KB · Visningar: 169
  • yzr1.jpg
    yzr1.jpg
    127.5 KB · Visningar: 153

Skäggo

Bannad
Gick med
2 Sep 2010
Hoj
Yamaha Majesty 400
Nja, nu är ni ute och cyklar en aning. Antingen har jag väldigt unika RD500-motorer liggandes, eller så är det reedmatning runt om. :)
Men ni har rätt i att det är skillnad i utformningen på de främre och bakre cylindrarna.

Som kuriosa så finns det idag strax under 200 RD500 i landet (Fler än jag trodde) och strax under 40 RG500 (Färre än jag trodde.) enligt vägverkets register. Hur många som finns kvar i praktiken är väl en anna femma. Känner själv till två RDs som finns i registret, men det enda som finns kvar av dem rent fysiskt i landet är ramarna.
Att hitta en RG till salu är alltså lite småsvårt och jag förstår att de kostar som de gör om man väl springer på en.

Dscf0001.jpg

Reed på alla fyra men dom två bakre rakt in huset, dock utan skivor.

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Check this out! http://l-mracing.smugmug.com/MOTOGP-125GP-250GP-1

Hundratals (ej nedladdningsbara) bilder av MotoGP, 250cc och 125cc-hojar, i princip samtliga utan kapor, detaljerade motorbilder etc. Grymmaste jag sett utan tvekan :tummenupp

/Lasse

Kolla i C:\Documents and Settings\UserName\Lokala inställningar\Temporary Internet Files

Om du kör XP. Kör du Vista eller 7 är det betydligt knepigare att hitta men dom finns där också. Och söka går inte eftersom den perfekta Classic Search har Microsoft ersatt med den totalt värdelösa "Search bar". :huvet

Där UserName är ditt inloggningsnamn så finns alla bilder du tittat på där :D

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation

TNK

Va!
Gick med
19 Jan 2008
Hoj