Jag håller nog på Jörgens linje med lite äldre spjutspetsmaskiner, ja man är nog gammal på riktigt...
Aaah,, en gammal RG eller är det en RGB, mekade sån på mitten av 1980,,,,,,, de hade fan världens lättaste förgasar, var gjorda i nån sort magnesium.
Cool hoj
skaffa ny, direkCt! sen kanske det blir junior och jörgen på h1 och h2
Ballt.
Dom övre rören ser ut som tyska handgranater.....
Usch,den enda hoj jag riktigt har ångrat att jag sålt,är RG.n.
Det kan bli vackrare.
Då heter det Britten V1000.
]
ja, hånglade med sånna bak i redbull trailern en gång, under överenseende av malle melander, vägde inget, och ett par BST fälgar, porrexpansionskammare i titan? eller nått annat exklusivt material, någon som vet?
JA det skulle vara kul. Smyga upp på varsin sida om intet ont anandes singelhojar som står och väntar vid rödljus. I samma sekund som det blir röd-gult blir det juniors uppgift att utstöta ett gällt "Beeb-Beeb" inifrån hjälmen! Sedan försvinner vi.
Då är vi åtminstone 2 som gör det.
Det borde vara straffbart att ha ägt en RG 500 Gamma och INTE förstått att den aldrig fick säljas.
Definitionen på ståpäls= 8000rpm
själv är jag helt såld på yamaha rd500. det ljudet, det utseendet och den hojen kan man bara inte få nog av
http://www.youtube.com/watch?v=vb1Y4ufeW5Y
Kanske en 1000cc fyra åt Jörgen?
Någons bekant tyckte att hans hoj började dra för mycket omkostnader i form av reparationer o dyl, alltså tar han hjälp av denne någon för att rendera cykeln i så kallat inlösningsskick.
Med ängsliga blickar över axeln gav sig de bägge kanaljerna ut med hojen på en släpvagn.
Första stoppet på en lång sluttande parkering tillbringades springandes/rullandes med hojen, hängandes på sidan, i full karriär för att med ett abrupt stopp stanna mot en stor sten.
Efter ett antal försök kunde de möjligen med god vilja ana en vinkelavvikelse mellan övre och undre gaffelbenen.
-Inte nog, blev domen.
-Här krävs högre hastigheter för att få godtagbart resultat !
Ekipaget ställdes på släpet igen och kördes ut till vägarna vid Skokloster.
-Finemang, gynnsamma raksträckor för att få fart på skrotet och fri sikt så ingen kan komma å störa!
Men hur göra?
Till slut satte sig den bekante bakom ratten och styrde kosan över de fina vägarna medan tidigare nämnde någon stod med cykeln på släpvagnen.
Vid tutning/nitti knyck sparkades objektet av släpet för att förvånansvärt nog rulla upprätt hur snyggt som helst efter vagnen.
'Någon' ser förskräckt hur objektet närmar släpet igen och knackar ivrigt på bakrutan så den bekante fortsätter gasa.
Till slut svänger vägen, och hojen lägger sig snällt i diket utan en skråma...
Men, nu visste kumpanerna hur det fungerade så samma procedur upprepas ett antal gånger med varierande resultat, från långa gnistglidningar på sidan till en snygg highsider.
När mörkret slutligen lade sig var de nöjda med cykelns skick och puttrade hemåt för inlösen nästa vecka.
Undrar vad han fick för sin RG...
Jag har spaden på axeln och ska gå och gräva en väldigt liten grop att gömma mig i innan morgonen gryr !
Ååååh jääävlar!
Men undras hur den pressade veven håller med en skänkel till, för att inte tala om den inte helt överdimensionerade växellådan och kopplingen
Hedningar!!!
Imorgonbitti kommer ett antal tvåtaktstalibaner få en dålig start på dagen när de läser om detta ritualmord
SPOOKY!Ååååh jääävlar!
Men undras hur den pressade veven håller med en skänkel till, för att inte tala om den inte helt överdimensionerade växellådan och kopplingen
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |
|
Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet
Däckjätten Michelin och bro... |
|