Annat register? Hmm låter konstigt att det blir ett annat register för att man klär kröken med kolfiber
Att det håller undan värme förstår jag, vad jag inte förstår är varför dom inte kunde gjort det snyggt
Det är ju trots allt gp-hojar för hur många tusen dollar som helst.
Kolfiber 'plåten' över expansionskammaren är värmeskydd för att hindra värmen att stiga till motorblocket. På överliggande rör (t ex Aprilia RSW 125) brukar man göra likadant fast för att hindra värmen att nå tanken.
Folien du ser vid kröken har troligtvis (är inte Så insatt) två funktioner, den ena är, precis som kolfiber plåten, att hindra värmen från att stiga och den andra är för att ändra effektregistret (väldigt enkelt förklarat). Troligtvis ändrar de den där folie biten från bana till bana, precis som man i Karting har ställbara exp.kammare och man i visa fall använder avg.bandage i olika längd etc.
plåten sitter ju med popnitar, vilket troligtvis är den bästa lösningen och således någonting som hör hemma i GP.
Folien är somsagt någonting man ändrar på hela tiden och således dumt att lösa på något permanent sätt, ett rör liknande detta kostar troligtvis mer än vad hela din hoj är värd (vet inte vad du kör för något).
Snodden på bakbromsen är något jag absolut måste skaffa, inte för att jag någonsin kört en rr-hoj med bakbroms, men detta kanske underlättar