Kan du motorer och vill ha en nästan gratis moped (i delar) ??

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
http://www.blocket.se/vi/48298276.htm
-------

Saxat ur annonsen om den skulle försvinna:

160:-
Nu ska jag berätta en liten historia för er..

Jag fann en moped för 500kr här på blocket, och bestämde mig för att ge mig ut och kika på den.

Väl på plats så möter jag en familj där modern och den "moppe"-kunnige tonåringen i familjen. Den ser helt okej ut för 500kr, sonen säger till mig att det är elfel på den och därför startar den inte.

Jag beger mig hemåt och ringer farsan så han kan hjälpa mig få hem den med sin bil som har dragkrok.

Styr stegen mot närmsta bensinmack för att hyra mig ett släp stort nog för mopeden.
495kr gick det på för 4 timmars hyra... Tack och lov stod farsan för bensinen annars skulle det blir en aning värre i plånboken.

Nästa dag gryr och jag slår farsan en signal så han kan plocka upp mig på bensinmacken där jag hyrde ett släp dagen innan.

Väl påväg så får vi inte till GPS'n och farsan vet bäst och ser till att vi till slut har tagit någon konstig bakväg till en annan ort nästan 5 mil från den riktiga platsen!

Med släpet vinglandes i backspegeln så dundrade vi på i 120km/h på motorvägen.
Väl framme visar det sig att ingen är hemma trots att vi är en timma försenade!

När dom väl dyker upp så går papprena fort och jag får ett knippe med 9 nycklar till mopeden...

Vägen hem går fort, rakt till garaget och sedan till macken för att lämna släpet.
Tyvärr visar det sig att vi är en timme och 19 minuter sena pga omvägen så det blir att punga ut med ytterligare hundralappar...

Nu är vi uppe i nästan 1400kr för en skrotmoped.

Väl åter i garaget så sätter jag igång direkt och skruvar av alla kåpor så jag kan undersöka kablarna ordentligt.
Tyvärr så finner jag inte problemet utan bestämmer mig för att testa att starta mopeden.
Gasvajern var av så jag hade inget större hopp om att den skulle tända alls.

Fyller tanken och slår på tändningen för att sedan kicka en gång.
Motorn startar upp men dör tyvärr 3 sekunder senare och kicken hoppar ur sitt läge och blir hängandes rakt ner.
Jag slår mig ner med verktyg i näven och fötterna under mopeden för att skruva av variatorkåpan så jag kan hänga upp kicken...
För den startade ju, så då kommer den nog göra det igen.

Jag tar upp blicken och ser en flamma utav eld bara 30 centimeter från mitt ansikte, orsakad utav bensinångor från förgasaren och antagligen "elfelet" som tonåringen sade...

För att göra det ännu bättre så står jag i ett källargarage under ett 3-våningshus och mopeden står inne i det medans den brinner.

Jag slänger mig på vattenkranen och fyller en hink med vatten som jag slänger över förgasaren.
Någonstans där kom jag ihåg någonting min farsa brukade säga.
Någonting med vatten och bensin/olje-flammor.

Jodå, det blev en rejäl eldvåg utav sisådär 5 liter vatten som dränkte halva garaget i eld.

Grannen hade sett allting genom sitt fönster och kom springandes ut med en enorm pulver brandsläckare och hela garaget blev vitt som julen.

Yamati Strada RX50 från -06/08 står i delar.

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Och du känner dig riktigt jävla begåvad eller? :D åhh fy fan skadeglädje, jag är så hemsk, men tack för en kul historia och nej tack till uppeldad värdelös moped!

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Vafan, sådan skrivkonst på en femtonårig måste premieras, någon borde köpa den för mer enbart som tack för underhållningen att läsa annonsen.

Men frågan är väl varför du läser mopedannonser

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Nästan så att vi borde starta en insamling till grabben.
Om han är runt 15 bast så lär det svida i plånboken...

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!