Kan du Tjeckiska

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
M.G.F skrev:
Igår den 26:e april 2004, polisen säkrade i en rock-klubbslokal tävlingsmotorcyklar som var stulna natten mellan den 12 och 13:e april 2004. Motorcyklarna var gömda i en vitfärgad Ford Transit som var svenskregistrerad.

"I fordonet hittades tillbehör till motorcyklarna som bl a. däckvärmare, tidtagningsur, fälgar, tre tävlingsställ (märke Akito och IKS), fem tävlingshjälmar (märke OGK, Shoei och Arai), handskar, låda med verktyg, lås Abus Granit, ryggskydd samt tandskydd som polisen fortfarande letar ägare till. Vidare hittade polisen även registreringsskyltar till en annan Ford Transit som polisen letar efter.

Polisen misstänker att förövarna är medlemmar i ett stort nätverk som transporterar stulna fordon runt om i Europa.

Polisen utesluter inte inblandningen av annan brottslig verksamhet. Polisen uppmanar allmänheten som kan ge information om den vita Ford Transit eller som kan ge tips om dessa stulna föremål ringa polisens anknytning 158."

Varsågod!

/Mattias
Tackar, se så enkelt det blev med nån som kan tjeckiska;)

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
Den samlade kunskapen på detta ställe är IMPONERANDE! :Bugar

Edit: fan vad skönt om detta kan bli uppklarat. Hoppas verkligen på att det är så bra som det verkar.

GUL

Det gick snabbare förr...
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Nada
M.G.F skrev:
"Igår den 26:e april 2004, polisen säkrade i en rock-klubbslokal i en förort, Líšeň, i staden Brno tävlingsmotorcyklar som var stulna natten mellan den 12 och 13:e april 2004. Motorcyklarna var gömda i en vitfärgad Ford Transit som var svenskregistrerad.

I fordonet hittades tillbehör till motorcyklarna som bl a. däckvärmare, tidtagningsur, fälgar, tre tävlingsställ (märke Akito och IKS), fem tävlingshjälmar (märke OGK, Shoei och Arai), handskar, låda med verktyg, lås Abus Granit, ryggskydd samt tandskydd som polisen fortfarande letar ägare till. Vidare hittade polisen även registreringsskyltar till en annan Ford Transit som polisen letar efter.

Polisen misstänker att förövarna är medlemmar i ett stort nätverk som transporterar stulna fordon runt om i Europa.

Polisen utesluter inte inblandningen av annan brottslig verksamhet. Polisen uppmanar allmänheten som kan ge information om den vita Ford Transit eller som kan ge tips om dessa stulna föremål ringa polisens anknytning 158."

Varsågod!

/Mattias

En av de bestulna numera lycklig suzuki-hojs-ägare tackar för hjälpen :tummenupp

M.G.F

I'm with stupid
Gick med
11 Jul 2003
Hoj
CBR 1000 RR HRC Trico '09
GSXR1100R skrev:
Tackar mjukost för denna info :tummenupp

Ingen orsak.

Jag är bara glad om jag kan hjälpa till lite. :)

GUL skrev:
En av de bestulna numera lycklig suzuki-hojs-ägare tackar för hjälpen :tummenupp

Om ni vill ha tag i hojarna eller kolla upp om det är era hojar så hojta till. Det går ju att ringa till polisen och höra efter. Jag är oftast behjälplig. :tummenupp

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
M.G.F skrev:
Ingen orsak.

Jag är bara glad om jag kan hjälpa till lite. :)

Om ni vill ha tag i hojarna eller kolla upp om det är era hojar så hojta till. Det går ju att ringa till polisen och höra efter. Jag är oftast behjälplig. :tummenupp
Fotografierna visar att det är deras hojar som polisen har funnit, nu ska dom bara hämtas hem igen, du är en klippa :tummenupp

M.G.F

I'm with stupid
Gick med
11 Jul 2003
Hoj
GSXR1100R skrev:
Fotografierna visar att det är deras hojar som polisen har funnit, nu ska dom bara hämtas hem igen, du är en klippa :tummenupp

Låter kanonbra! Kul att saker hamnar hos rätt ägare igen! :)

ZoulFly

RR-pensio
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Gixxer 1000/CRF 250 R
Bättre än Babbelfish :D

Och grymt kul om allting löser sig med stölden.

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
M.G.F skrev:
Såg att du var ute och cyklade lite grann... ;) Bra ändå dock! :tummenupp
vissa ord fattar man ju , men sen så kommer gissningsleken o pussel med andra ord:) och då kan man få ihop vad som helst typ:)

M.G.F

I'm with stupid
Gick med
11 Jul 2003
Hoj
Ravetrancer skrev:
vissa ord fattar man ju , men sen så kommer gissningsleken o pussel med andra ord:) och då kan man få ihop vad som helst typ:)

Det hade nog varit mycket lättare om jag läst texten för dig, skulle jag tro. De slaviska språken är lite snarlika trots allt. :)

Åsa

Triumph I am
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph Speed Triple -11
M.G.F. tusen tack!!! Ännu en lycklig f d bestulen suzuki-hojs-ägare. :tummenupp
Jag skrek rakt ut när jag fick höra igår kväll. Mina kollegor trodde jag skadat mig och kom rusande....

Och visst är SH helt suveränt!!!!

Sweedo

Sporthojsnörd
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Triumph Speed Triple 1050 RS
Skönt att höra när skit som detta klaras upp.
Hoppas allt går bra med att hämta hem grejorna.

M.G.F

I'm with stupid
Gick med
11 Jul 2003
Hoj
Åsa #96 skrev:
M.G.F. tusen tack!!! Ännu en lycklig f d bestulen suzuki-hojs-ägare. :tummenupp
Jag skrek rakt ut när jag fick höra igår kväll. Mina kollegor trodde jag skadat mig och kom rusande....

Och visst är SH helt suveränt!!!!

Det glädjer mig att jag varit till hjälp för er som blivit bestulna! :tummenupp

Torkel

Tvåtakt, dubbelt så bra!
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
2006 BMW R1200GS, 1990 Suzuki RM250
Vad glad jag blir över den här nyheten! Alla led vi med Mattias på Anderstorp när hans nyinköpta RS250 zonkade ihop. Nu blir det race på guldhojen igen! :tummenupp

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln