Kan ha hittat en mc som jag ska ha, dock en snabbt fråga bara!

Sydney

Friherre
Gick med
6 Jan 2006
Hoj
H1
Eftersom den tydligen startar direkt när den knuffas igång tyder det på att hojen laddar för dåligt eller att batteriet börjar ge upp. Laddningsfel brukar bero på trasig regulator eller generator eller båda. De kostar i storleksordningen ett par tusen kronor styck. Ett batteri kostar inte många hundringar om det bara är det. Om du kikar på hojen så kan du mäta spänningen över batteriet när motorn är igång på ca 5000 rpm och med lysena påslagna. Spänningen bör då vara minst 13.5 volt, är den betydligt lägre t.ex 12.5 volt eller ändå lägre laddar den inte som den ska.

Pr0bz

Sporthojsnörd
Gick med
11 May 2004
Hoj
Dunderkatt & eN gamal sLiten Enessärr
Hej allesammans! Meckarkungen är här för att rädda dig! :rolleyes:
Haha nejdå.
Men, det är min nära väns hoj, hade den till min uppkörning i början av Augusti, så jag vet ju lite hur den går.
Den är som en dröm att köra, klarade uppkörningen perfekt med den, även att ja körde med packväskor och aldrig suttit på den 5min innan uppkörningen! Stabil och väldigt bra första hoj.

Till felet, för det första tror jag det mesta hänger i batteriet, för det fick jag ladda innan uppkörningen, det verkar slut. Byt det och tändstiften, då tror jag den ska bli lättstartad. Vet inte om den gick snålt eller fick för mycket. Men den var nära på att dö lite när man ville krypköra med den, så jag tror tändstift och en mindre förgasarinställning skulle fixa det. Billig hoj för de pengarna!

PS: ta av kåpan fram o sätt dit en lykta haha, men ha kvar om du vill vara annorlunda o få alla :tuttar att titta :rolleyes:

Vrak2005

Z800
Gick med
22 Mar 2005
Hoj
Z800 -14
Den inger respekt. Ingen med lite snopp åker omkring på en sådan båge:D

Om du beger dig till Tyskland kommer du hitta något brutalt mycket fräckare för samma peng. Kolla på www.autoscout24.de och www.mobile.de I Sverige kostar gammal skit dubbelt så mycket som i Tyskand.

G-L

Ny medlem
Gick med
16 Aug 2006
Hoj
Guzzi 1200 Stelvio NTX -12
Den där modellen tillhör, tillsammans med Honda CX 500 och några till, mc-historiens mysterier. Otroligt bra konstruktioner och fina åk-cyklar men kom på något sätt snett in på marknaden och försvann efter några år.
Sedan fanns det riktiga bojsänken som GS 500, CB 500 och andra som var hemska men ändå sålde finfint - orättvist!
Är den fräsch i övrigt och du inte behöver stajla vid korvkiosken utan i stället njuter av att åka mc är den säkert ett bra köp.

Yamaha 1991

Ny medlem
Gick med
3 Jan 2008
Hoj
Suzuki kanske?
Den inger respekt. Ingen med lite snopp åker omkring på en sådan båge:D

Om du beger dig till Tyskland kommer du hitta något brutalt mycket fräckare för samma peng. Kolla på www.autoscout24.de och www.mobile.de I Sverige kostar gammal skit dubbelt så mycket som i Tyskand.

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/s...sString=&category=Tourer&lang=en&pageNumber=1 :yoparty

Sjukt billiga! Men går det att importera därifrån? Fattar inte ett ända dugg av den sidan! :rolleyes:

drredbull

Maskulunist
Gick med
16 Dec 2006
Hoj
KTM 450 exc-f sixdays, 690 duke, Honda Dax.
"Mätarställningen säger strax under 4000mil???"

Då kan man undra om det är den verkliga mätarställningen?

Locknevi

Ny medlem
Gick med
24 Mar 2008
Hoj
1996 Suzuki gsx 1100Rw
xz550

"Det här är en av Yamahas absolut trevligaste motorcyklar som är ännu trevligare när man köper till det kåpset med tank och kåpa som finns som tillbehör till de -82or som fortfarande säljs i sverige. Den 70 gradiga V-twinnen har gott om vrid från botten utan att sakna effekt på topp, och det är en hemskt skojig maskin att köra när man är trött på surriga fyror."

Kopierat från Bikekatalogen -84

Jimmy I

Dead On Arrival
Gick med
10 Feb 2004
Hoj
2016 Aprilia Shiver 750
För h-e, håll dig ifrån den modellen så långt du bara kan:huvet . Jag hade en sådan som första hoj och det är jävligt länge sen (-91) och den lär knappast ha åldrats med värdighet. Har aldrig haft så mycket strul med någon hoj efter det som jag hade med den skithögen. Väghållningen är det värsta jag har varit med om. Min gamla K-50 hade bättre väghållning än den. Skiten börjar wobbla bara man tittar konstigt på den. Polaren var nära att hamna i en åker när den började tankslappa honom i 120. Att säga att den trivs på kurviga småvägar är som att säga att påven trivs i ett horhus. Och ja, den jag hade var svårstartad som fan också. Generatorn var också kass. Det finns bättre hojar i den prisklassen, typ alla är bättre:rolleyes:

Last edited:

Live_free

Ny medlem
Gick med
19 Jul 2005
Hoj
Motorcykel
Min gamla K-50 hade bättre väghållning än den. Skiten börjar wobbla bara man tittar konstigt på den. Polaren var nära att hamna i en åker när den började tankslappa honom i 120. Att säga att den trivs på kurviga småvägar är som att säga att påven trivs i ett horhus. Och ja, den jag hade var svårstartad som fan också. Generatorn var också kass. Det finns bättre hojar i den prisklassen, typ alla är bättre:rolleyes:

Du borde bli hojtestare :tummenupp

skön sågning.. :yoparty

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08

x devil

supergasar expert
Gick med
22 Oct 2006
Hoj
fire blade
jag har haft en bil med TUR i regg nr inget kunde vara mer missvisande stog på verkstaden i 3 månader innan bilfirman tog tillbaka den

Nyheter
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

ExploreBike: Baltikum