Kan inte öppna .Jpeg

Gesus

SFS YAOOOOOOOO!
Gick med
11 Sep 2009
Hoj
Falu rödfärg
Det är så att jag hittade en gammal skiva med en drös bilder på.
Ett fåtal av dom kan jag öppna men det mesta av dom kan jag inte titta på i något program jag testat. Från paint till photoshop. Det står bara att filformatet inte stöds. Och i själva filen står det .JPEG

Testade även att ladda ner en gratis version av ett Jpeg repair tool. men det funkade inte heller.
tänkte höra om någon har något tips på specifikt program som fungerar bra eller om man kan ta någon annan väg för att få fram bilderna.

Även testat på flera datorer.

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Gimp brukar kunna ta det flesta bildformat, även en del gamla versioner som inte lirar med program skapade på denna sida millenieskiftet. Värt att testa. Annars får du lägga upp någon av bilderna publikt nånstans eller skicka över, så kan man ju ta sig en titt på vad det är...

Gesus

SFS YAOOOOOOOO!
Gick med
11 Sep 2009
Hoj
Falu rödfärg
Ska testa Gimp tack.

Vad innebär det då? alltså att det skulle vara exe-filer. att det blivit fel från början eller att dom går o konvertera ?

frankof

medlem
Gick med
20 Aug 2003
Hoj
xjr1300
Öppna en fil i notepad, det är inte mycket läsbart, men emellanåt kan du få lite info om vilket program som har skapat filen.

Att döpa om en körbar fil till *.jpg eller liknande är ett av dom äldsta tricken för att lura någon att köra skadlig kod

Gesus

SFS YAOOOOOOOO!
Gick med
11 Sep 2009
Hoj
Falu rödfärg
Det är inte något skadligt prog. det är egna bilder från resor o dylikt minst 6 år gamla. vet inte om jag själv lagt över dom eller fått skivan av någon.
Får inte upp något alls när jag öppnar i notepad. verkar helt enkelt som om filerna bara är lagda på skivan utan att ha bränts ner på den. tackar o bockar för alla förslag.

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år