Kan inte de allra flesta jobba bara de accepterar ett jobb dom pga. sina begränsningar klarar av?
Om det nu är så,varför då vara sjukskriven för man inte kan jobba inom det man utbildat sig till och ta det man klarar av?
Kan det bero på att det är mer lönsamt att stanna hemma än att jobba?
Är då det faktum att folk får ta de jobb de faktiskt klarar av något man ska bli förbannad över eller applådera?
I min värld är folk inte hemma för det är "under deras värdighet" att ta ett visst jobb,man gör det man kan och först när man är sängliggande får man vara kräsen,då tar man jobb där rörlighet inte är ett krav!
Sjukpeng ska vara avsett för de som Inte Kan Jobba!
På min arbetsplats nu,jag var egen innan jag lutade mig tillbaka och tog en anställning,så är den allmänna uppfattningen att jag förstör för dom övriga genom att vara snabb och effektiv!
Jag applicerar bara vad jag var tvungen att göra för att driva min egen verksamhet på en normal anställning,det resulterar att jag inte är älskad av de övriga anställda medans ledningen uppskattar mig,ska jag i sann socialdemokratisk anda börja maska för att alla ska hinna med eller ska jag faktiskt göra det jag är anställd för så effektivt jag kan?
Det verkar enligt mig som att jag får inte vara för bra för det ställer resten i dålig dager,är det mitt eller deras problem?
Som jag förstått så tycker det röda gänget att det är mig det är fel på,kan det bero på att jag faktiskt bidrar till företagets utveckling i första hand istället för att se till att alla har det bra?
Jag inser trots allt att min fortsatta anställning beror på att företaget faktiskt överlever och genererar vinst,gör alla det?
Ett jobb är bara säkert så länge verksamheten ger ett överskott till ägaren,slutar pengarna komma in lägger man ner.
"Jag är högskoleutbildad och tänker inte flippa burgare"....skit i det då men räkna inte med att jag tycker synd om dig!
Henrik,halvfull och irriterad! Ta Ditt jäla ansvar!