Men varför ska man då utbilda sig till något? Med den filosofin kan vi ju ha vilka tomtar som helst på vilket arbete som helst. Jag har utbildat mig till chaufför o då ska jag fan i mig jobba som det. Jag gick ur a-kassa när helliansen höjde avgifterna. Transport har en av de högsta avgifterna av alla kassor. Jag vill INTE ta ett städjobb tex, för då måste jag få bostadsbidrag o annat för att kunna försörja familjen. Och jag vill inte ha bidrag TROTS att jag är socialdemokrat. Jag vill jobba TROTS att jag är en socialdemokrat. Vill inte leva på andra TROTS att jag är sosse. Alla sossar är inte lata bidragstagare som många tycks tro. Men att sparka på de som redan ligger vill jag inte göra. och DET, det gör alliansen...
Va vill du regeringen ska göra då? Hitta på låtsas chaufförs jobb som passar dig och ge dig "lön" för det? Blir ganska irriterad när folk gnäller över att a-kassan kostar några hundringar varje månad.. Hur många andra försäkringar har du som är billigare? A-kassan är ingen rättighet det är en trygghet. Att den kostar pengar är inget konstigt, det är inte meningen att staten ska skyffla ut alla pengar till arbetslösa som du, som vägrar ta ett annat jobb än de är utbildade till.
Har själv varit arbetslös några ggr. Då fick jag snällt ta de jobb som fanns, vare sig jag gilla det eller inte! Kan säga att om jag skulle anställa en person idag och välja mellan en chaufför som va arbetslös och en som tagit ett jobb som städare i väntan på att få ett chaufförsjobb så skulle jag ta städaren varje dag i veckan!