Är du på riktigt? Du menar verkligen att din chef, trots att han är frisk borde få gå i förtidspension som staten betalar bara för att han varit sjuk förut?
*edit* Största anledningen till att du inte fått svar tidigare är för frågan va ganska otydligt ställd och till och med när jag svarade så hoppades jag att jag hade missförstått dig..
Om ni vet nånting om höftledsoperationer, reumatism mm så borde ni veta att man blir aldrig frisk ifrån det och om man fortsätter med det som orsakade problemen från början kommer de tillbaka (ofta värre).
Min far har bytt bägge höfterna och han har numera svårt att gå.
Fk's läkare tittar ju inte på om en person är frisk nog att gå TILLBAKA till sitt arbete, utan om personen ifråga är frisk nog att kunna arbeta överhuvudtaget. Då kan man ju fundera på om en äldre person ska tvingas skola om sig för att (troligtvis) inte ha en suck att få ett arbete inom det området. Skulle du anställa en nyutbildad 60-åring?
En yngre förmåga ja, varför inte? Men jag kan inte förstå hur det kan vara värdigt att tvingas till arbete när man har arbetat i hela sitt liv och dessutom fått skador på kroppen pga det. Sen att jag blev av med jobbet pga ovanstående är en annan sak. Visst jag trivdes bra med jobbet, men jag har inte gett upp hoppet om att få ett nytt jobb.
Jag är inte främmande för att ta ett jobb i en annan bransch innan jag får tag på ett nytt chaufförsjobb.
Jag har inga bidrag och vill heller inte ha några.
Jag kan erkänna att det var ett misstag av mig att lämna a-kassan.
Men jag vill heller inte försörja mig och min familj på det viset.
Jag håller inte med om allt som d rödgröna har på sin agenda men mkt av det.
Jag tycker att efter en viss tids sjukskrivning borde man få rehab men inte bli utförsäkrad.
Nu lägger jag ner det här och inget ni skriver kan få mig att ändra uppfattning