Kan inte hitta något på min Aprilia RS-00

pjerra

Ny medlem
Gick med
22 Mar 2005
Hoj
Aprilia RS 125 -00
Hejsan. Nu börjar jag bli irriterad på min hojj.
Den är på 11kw och jag har fan kollat allt. Är det någon som själv har ostrypt sin RS runt -00 som skulle kunna berätta.

Jag har brutit bryggan i cdin. Är det något mer däri?

Avgasporten är borttagen på min. Så den kan jag inte koppla in.

Och jag har kollat trotteln men den dras fan upp fullt. Är det nåot där ändån?

Den stannar på 8000 varv på sexan i 115 men den kan varvas mer på lägre växlar. Skulle vilja att någon delade med sig av sina erfarenheter.

:huvet //Pierre :huvet

DJM

on the other side
Gick med
18 Feb 2004
Hoj
r1 -00
Måste vara nå elektrisk då. Om det stannar på 6:ans växel på 8000varv. Har du tagit bort brickan för avgasporten och kolla så inget är där? Går den bra på låga eller höga varv på dom andra växlarna?

pjerra

Ny medlem
Gick med
22 Mar 2005
Hoj
Aprilia RS 125 -00
Rs

DJM skrev:
Måste vara nå elektrisk då. Om det stannar på 6:ans växel på 8000varv. Har du tagit bort brickan för avgasporten och kolla så inget är där? Går den bra på låga eller höga varv på dom andra växlarna?

Den går hyfsat på de andra växlarna. Men femman och sexan är typ strypta känns det som när man kör.

Om det skulle finnas en varvtalsregulator skulle den väll inte kunna varva mer än 8-9 tusen på de andra heller?

Har du tagit bort strypningar från aprilia någon gång? Vilken årsmodell? Det kanske är helt andra saker på min.

Har en kompis med en 99, den gör ca. 170 och varvar fullt men det är fan ingen skillnad. Har testat hans avgassystem men det blir inget annorlunda. Lustigt som faan.

Hjälp mig!

Svanen

Psykos Pilot
Gick med
1 Feb 2004
Hoj
Ingen just nu
shoik skrev:
Har du ingen avgasport så har du ingen FP cykel, = bara att lägga ner att få den ostrypt, eller hitta någon som säljer port och diverse delar man behöver för att bygga ihop det!!!! :fakta

Gör avgasporten så mycket asså?
Vad kostar en avgasport ca.?

HaiWaN

SHOIK
Gick med
6 Mar 2003
Bogstavligen talat på bogesundsvägen//vaxholm
Hoj
Aprilia Rs 125 -98 | Projekt StreetFighter pågår...
Avgp. är nästan A-O för att en cykel ska gå bra. Annars varvar den inte mer än ca. 8000rpm när den är urkopplad!!! :fakta (har testat på min vid besiktning)

Sen om du inte har någon avg. p så ska du kolla vilken dimension på din förgasare.
Är det en tyskimport, så kan jag säga att du med största sannorlikhet köpt en 80km/h vilket innebär att den inte kommer att gå bättre fören du bytt CDI= till FP
byggt om och instalerat avg. p= FP
samt bytt till en 28-34mm förgasare=FP
ren fakta.... :fakta

Svanen - En avg. p kostar en hel del!!!

pjerra

Ny medlem
Gick med
22 Mar 2005
Hoj
Aprilia RS 125 -00
shoik skrev:
Avgp. är nästan A-O för att en cykel ska gå bra. Annars varvar den inte mer än ca. 8000rpm när den är urkopplad!!! :fakta (har testat på min vid besiktning)

Sen om du inte har någon avg. p så ska du kolla vilken dimension på din förgasare.
Är det en tyskimport, så kan jag säga att du med största sannorlikhet köpt en 80km/h vilket innebär att den inte kommer att gå bättre fören du bytt CDI= till FP
byggt om och instalerat avg. p= FP
samt bytt till en 28-34mm förgasare=FP
ren fakta.... :fakta

Svanen - En avg. p kostar en hel del!!!

Jag har 28mm förgasare men jag vet vad en avgasport kostar.
Den kostar inte mindre än 3500 kronor om man ska få med allt
Jävla satans skit!

:huvet

agneman

Lowrider
Gick med
1 Jan 2005
Hoj
Peugeot 28"
Men pjerra lilla, finns väl inga vägar där man får köra mer än 110 km/h ändå ? .

:D .

Måste kännas surt att bli dragen av min RG '91a . Lika bra du byter hoj direkt .

Ingen som har en avgasport "liggande" då ? .

pjerra

Ny medlem
Gick med
22 Mar 2005
Hoj
Aprilia RS 125 -00
spectre skrev:
Äh kostar ju ungefär lika mycket som en Jolly pipa så vaffan.

Om det är någon som har en avgasport till en RS liggande för en hundralapp så är det bara att slänga fram den. ! :tummenupp

HaiWaN

SHOIK
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
grabbar det finns en OT tråd... :D

hm... okej, men det finns även "80km/h:are" som har utrustats med 28mm förgasare.
Beviserligen också!!!
men en avgasport är inte billig, uppskattat pris med allt ca 3-5000:- åtminstånde. då tror jag även att det kan vara så illa att det är begangad pris!

Men du kolla med mc skrotarna:

Ekerö MC Demontering , Stockholm, tel: 08-56025610
ekeromc@telia.com
(Aprilia Rs125 -98)

Hojbiten , Mönsterås, tel: 0499-10052
(Aprilia Rs125 -99)

Årsmodell spelar ingen roll, ska inte göra det iaf, ser likadant ut på dom nya. Ring och jag vill pointera ring och kolla med dom, e-mail kan dröja långtid innan dom svarar. Bägge skrotarna har som sakt skrotat var sin rs125!!! så risken finns att dom har portarna kvar. Men kolla lite snabbt på cyllen så att du har någon port att sticka in den i!!! samt att du har så att du kan fästa upp den på höger sida, dvs själva motor.
Kolla tex sprängskisser... sök på forumet var inte länge sen det var uppe.

DJM

on the other side
Gick med
18 Feb 2004
Hoj
r1 -00
mito_4_ever skrev:
Men motorn borde väll paja om man tar bort brickan som sitter där?
Det går väll inte att bara ta bort den???????

// ??? :arsele

ehh neej? den pajjar inte. Den som gjämnar ut effekten på en 2taktare. Ta bort den så får du all effekt på höga varv. För att få en fungerande så måste du ha en motor till den som styr.

NatoN

Threshold of evolution
Gick med
13 May 2003
Hoj
TL1000R
shoik skrev:
...men en avgasport är inte billig, uppskattat pris med allt ca 3-5000:- åtminstånde. då tror jag även att det kan vara så illa att det är begangad pris!

Själva porten, ventilen, är inte så dyr. Köpte sprillans ny till futuran från geiwiz i tyskland, fick ge runt 6-700.

Men ska man ha allt som behövs för ett fungerande avgasportssystem så behöver man förutom porten ett "lock" som porten åker upp i + fjäder, motorn som drar upp ventilen, wire mellan porten och motorn, och en styrenhet till systemet.
Allt detta kostar säkert som du sa shoik, 3-5000 begagnat.

HaiWaN

SHOIK
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
NatoN skrev:
Själva porten, ventilen, är inte så dyr. Köpte sprillans ny till futuran från geiwiz i tyskland, fick ge runt 6-700.

Men ska man ha allt som behövs för ett fungerande avgasportssystem så behöver man förutom porten ett "lock" som porten åker upp i + fjäder, motorn som drar upp ventilen, wire mellan porten och motorn, och en styrenhet till systemet.
Allt detta kostar säkert som du sa shoik, 3-5000 begagnat.

mmm precis men efter som han inte har en FP cykel så måste han köpa en hel sats :3freak :död

pjerra

Ny medlem
Gick med
22 Mar 2005
Hoj
Aprilia RS 125 -00
shoik skrev:
mmm precis men efter som han inte har en FP cykel så måste han köpa en hel sats :3freak :död

Jo viist måste jag ha allt. Men jag ska kolla om man kan beställa från england för det är en jävla prisskillnad på nya kolvar och cylindrar därifrån.

Men om man bara ta bort brickan som sitter i stället för porten kan väll inte motorn fungera som den ska? Kan det inte komma in skit där då?
Och låter den inte jävligt mycket??

//Berrra :huvet

DJM

on the other side
Gick med
18 Feb 2004
Hoj
r1 -00
pjerra skrev:
Jo viist måste jag ha allt. Men jag ska kolla om man kan beställa från england för det är en jävla prisskillnad på nya kolvar och cylindrar därifrån.

Men om man bara ta bort brickan som sitter i stället för porten kan väll inte motorn fungera som den ska? Kan det inte komma in skit där då?
Och låter den inte jävligt mycket??

//Berrra :huvet

Jepp ta bort den brickan och sen sätter du tillbaka locket. Eller om det är så att den där brickan är svetsad på locket så skär av brickan så du bara har locket.

Jaa om du tar bort allt så kommer din tomgång vara runt 7000varv och låta som att avgassystemet inte finns där.

pjerra

Ny medlem
Gick med
22 Mar 2005
Hoj
Aprilia RS 125 -00
Men om tomgången ligger på 7000 så tror jag inte jag gör det.
Och om den låter som om man kör utan ljuddämpare så skippar jag det också för det har jag gjort en gång och då behöver man öronproppar....

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept