Video Kan inte kicka!

Yabba

Den som lever får se!
Gick med
8 Mar 2005
Hoj
KTM 1290 SAR -17, SÅLD KTM 990 Adventure -07, SÅLDSuzuki GSXR750 -90, SÅLDSuzuki GSXR750 -91, SÅLDSuzuki GSXR1000 K3.
Uppenbarligen meckigt om man inte vet...

Båda gångerna jag gjorde mig illa i samband med min föredetta hoj (husa550) var i garaget.
Ena gången fick jag ett bakslag när jag skulle starta den efter tvätt, trodde jag hade brutit foten men det var inget.
Andra gången var så jäkla klantigt så det skriver jag inte :)

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Man ser ju direkt att den är stulen"!!! :mad:

Fast på äälit. Även om det ÄR svårt att kicka stor-stånkor innan man har tekniken (I had it, I lost it) så var ju han säreget värdelös. Han hade nog knappt fått igång en 2t 125a sådär.

Och otippat utbrott på slutet? Tysk integrationsmodell, någon?

Pisken

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jul 2011
Hoj
Triumph Speed Triple RS 2019
Tycker han verkar rädd. Ser nästan ut som att han halkar av kicken med flit för att han inte riktigt vågar.

Han har nog fått en tillbakakaka av en kick .... videon ovan är ju ett skolexempel .... fattar inte varför tysken envisas med att stå brevid hojjen ?

men som Agile sa , troligen stulen åsså ångrar dom somfan att dom inte snodde en hoj med elstart :D

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Fast det där med i vilket läge man ska ha kicken är lite svårt att se på film. Jag hade lite kurs med en kille som köpte en stånka av mig och jag fick handgripligen ta tag i hans ben och trycka kolven i läge för hand med hjälp av hans ben. Först då förstod han i vilket läge man skulle ha kolven.

Eller också kanske jag bara är för dålig på det skånska språket...

JJ(CBR)JJ

Nybörjare!
Gick med
1 Dec 2010
Hoj
Bmw S1000RR 2010
Haha till och med ja hade kunnat de där mycket bättre,å jag har nästan alldrig använt kick!..

Hultqvist

Ny medlem
Gick med
29 Mar 2009
Hoj
Ingen just nu
jag fick öva en hel del för att få igång min första husa utan att skrika mig hes av ilska varje gång. Det är absolut inte lätt innan man vet hur man ska göra och har fått lite feeling för det hela.

Shootaz

Real men ride naked twins
Gick med
21 Sep 2007
Hoj
Ktm Superduke 1290R -14. Yamaha R1 + Honda crf 250
Hehe, skönt att slippa sånt.. Jag har en sån där modern liten knapp på min hoj.

Värsta uppfinningen.. Man trycker till lite så startar den, helt galet!

G-man

FÖR tillfället ej B-NNAD
Gick med
12 Jul 2007
Hoj
Thunderace & FZ750
Man ska kanske inte ha fler kubik än man kan kicka igång...:D

När jag var lillgrabb så hade en granne en gammal chopprad HD med en sjuhelsikes massa kubik. Ramsorna han vrålade när han försökte hoppa igång den hojen hördes över hela byn. Jag tyckte det var jättekul med alla häftiga ord han kunde. :)

Nog för att inget språk är mer lämpat för aggressiva brölanden än just tyska men denne Husa-valp har ändå långt kvar innan han når upp till den vansinnesnivå en HD-ägare kan uppnå efter 15 minuters kickande, jag menar hoppande. :D

Det enda som låter värre är motorn efter att de slutligen fått igång den.

ulflj

same same but same
Gick med
27 Apr 2007
Hoj
cbr1000rr -06, ktm exc 525 -03
Ska man ha kolven i nåt speciellt läge altså?
På kotten laddar jag bara tills det gått runt o går trögt o sen kickar gärnet tills den startar.:tungan

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Motard
Varför står han vid sidan av hojen och kickar med höger, har aldrig fattat det där, gränsla hojen och använd vänsterbenet!

Xroadr

#87 Superbike
Gick med
23 May 2007
Hoj
Kawasaki KLX450R-09, ZX10R-11 race
Ja du ska dra den precis förbi kolvens övre dödläge och sedan släppa upp kicken. Sedan är det bara att trycka till, gör man rätt behöver man knappt ta i nåt nämnvärt, bara man e hyfsat bestämd. Fast visst är elstart en fröjd på dagens hojar, speciellt om man kört stopp i ett lerhål eller nåt. Fast det är ju rätt som du gör, när kolven går trögt så är den i kompläge.

ulflj

same same but same
Gick med
27 Apr 2007
Hoj
cbr1000rr -06, ktm exc 525 -03
Varför står han vid sidan av hojen och kickar med höger, har aldrig fattat det där, gränsla hojen och använd vänsterbenet!

Fast är man kort i rocken och svag så måste man använda hela kroppsvikten till att kicka, och då måste man balansera hela hojen under kickningen (förstöden är ofta inte så stabila att dom klarar kickning), något jag inte klarar iaf, så jag får ställa hojen mot en vägg när den är kall och elstarten inte orkar med.

Lodet

Today it´s win or hospital !
Gick med
6 Feb 2006
Hoj
ST3R
Hmm i stort sätt aldrig kick startat något annat än en pw 80 men det där känns inte som rätt teknik :)
Gillar raseri utbrottet på slutet med!

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...