Kan inte komma in på msn.se, hotmail.com mm

Makz

-
Gick med
1 Sep 2003
Ort
Malmö
Hoj
Aprilia RSV1000R, Yamaha R1
Har fått ett lite småskumt problem.
Har ADSL-modem kopplat till en dator och därifrån en nätverkskabel till en annan dator. Allt funkar skit bra både nätverket och internet förutom att web-sidorna msn.se hotmail.com microsoft.com (kanske fler men dessa vet jag säkert) inte går att gå in på på datorn som ej är kopplad direkt till modemet. I stutusfältet står det: "öppnar sidan *****" sen händer ingenting. Men sätter jag modemet i den andra datorn funkar det fint.
Kör med xp på båda burkarna. Har testat stänga av brandväggar och av-program, kört i felsäkertläge, formaterat om datorn som inte funka. :död
Har fått slut på ideer och hoppas att sh.coms samlade elit kan hjälpa.
 

Rune-Blikø

Gasa bara, gasa!
Gick med
22 Feb 2004
Ort
Norge
Hoj
Husaberg 650 02 1/2 och en 2000/2001 Huszuki 750 hillclimber
Makz skrev:
Har fått ett lite småskumt problem.
Har ADSL-modem kopplat till en dator och därifrån en nätverkskabel till en annan dator. Allt funkar skit bra både nätverket och internet förutom att web-sidorna msn.se hotmail.com microsoft.com (kanske fler men dessa vet jag säkert) inte går att gå in på på datorn som ej är kopplad direkt till modemet. I stutusfältet står det: "öppnar sidan *****" sen händer ingenting. Men sätter jag modemet i den andra datorn funkar det fint.
Kör med xp på båda burkarna. Har testat stänga av brandväggar och av-program, kört i felsäkertläge, formaterat om datorn som inte funka. :död
Har fått slut på ideer och hoppas att sh.coms samlade elit kan hjälpa.


Hadde samme problem. Kun hotmail siden som inte ville visas, og i statusfeltet sto det "fullført". Installerte Mozilla firefox etter å ha lest en tråd av SKALMAN her på SH. Etter det fungerade allt :tummenupp :tummenupp
 

Mr K

I win, you loose!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemmestorps Eke
Hoj
GSXR750-07 & GSXR600-07
kolla säkerhetsinställningarna i IE
lägg till sajterna som säkra platser .....
 

Makz

-
Gick med
1 Sep 2003
Ort
Malmö
Hoj
Aprilia RSV1000R, Yamaha R1
Mr K skrev:
kolla säkerhetsinställningarna i IE
lägg till sajterna som säkra platser .....

testade att lägga till dem som säkar platser men det funkade inte det heller.
med mozilla blev det också samma problem.
Ingen som vet nåt annat man kan göra??
 

slippy

med lem
Gick med
2 Feb 2004
Ort
Västerort
Hoj
såld
Makz skrev:
Har fått ett lite småskumt problem.
Har ADSL-modem kopplat till en dator och därifrån en nätverkskabel till en annan dator. Allt funkar skit bra både nätverket och internet förutom att web-sidorna msn.se hotmail.com microsoft.com (kanske fler men dessa vet jag säkert) inte går att gå in på på datorn som ej är kopplad direkt till modemet. I stutusfältet står det: "öppnar sidan *****" sen händer ingenting. Men sätter jag modemet i den andra datorn funkar det fint.
Kör med xp på båda burkarna. Har testat stänga av brandväggar och av-program, kört i felsäkertläge, formaterat om datorn som inte funka. :död
Har fått slut på ideer och hoppas att sh.coms samlade elit kan hjälpa.


Har du fått det att funka ?
Har samma problem... :huvet
 

Makz

-
Gick med
1 Sep 2003
Ort
Malmö
Hoj
Aprilia RSV1000R, Yamaha R1
tjockisbulle skrev:
Har du fått det att funka ?
Har samma problem... :huvet

Nja, fick det inte att funka med bara ett modem så jag köpte en router också. Så nu går internet direkt till båda datorerna och det funkar fint. Har dock inte den blekaste varför det inte funkade innan men gör det nu...
 

slippy

med lem
Gick med
2 Feb 2004
Ort
Västerort
Hoj
såld
Makz skrev:
Nja, fick det inte att funka med bara ett modem så jag köpte en router också. Så nu går internet direkt till båda datorerna och det funkar fint. Har dock inte den blekaste varför det inte funkade innan men gör det nu...


Helt sjukt jue, för mig är det tvärtom.
När jag bara kör med adsl modemet funkar allt, men sånär jag kopplar in routern funkar inte dessa sidor.

Men aja, jag lägger ner det nu, kör utan routern tills jag orkar ta tag i det igen.
 

Lotta

Veni, Vidi, Vici ;o)
Gick med
4 Sep 2003
Ort
Gävle
Hoj
zx6r -99
Jag var in på min MSN nyss och fick lov att uppgradera den för att få fortsätta att komma in.....
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top