kan inte spola framåt på en film

MikkE

Guest
jag har en film som man inte kan spola framåt på.. eller ingentin i huvudtaget.. gär jag det så börjar den om igen.
ganska så störande.
Den går bara att spela upp i DivX Player 2.1.

FAKTA: Filtyp: Videoklipp, Videokomprimering: DivX står det i egenskaper.

va är fel, går det att fixa spolning?

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Exhojar: ZXR750 '91, ZX-9R '99, ZX-6R '01
Troligtvis inte och det har att göra med hur den som komprimerat filmen har gjort den och i vilket format filmen är sparad i. Nu kommer jag inte ihåg facktermen, men man lägger in nycklar/ID/whatever i filmen så man ska kunna snabbspola i filmen. Dock, detta är också något man kan välja bort att göra, bl a för att spara plats.

Troligtvis detta som är fallet.

Zormin

Aldrig under 10.000 rpm
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX-10R
Klubben för värdelöst vetande går in i debatten.
Den sökta facktermen är: Keyframes

mmm

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
suck...
Som redan nämts tidigare är det troligtvis så att den saknar indexinformationen (keyframes :crash :D ). Troligen är det så att filmen är nerladdad från någon och då har man inte fått med hela filmen, indexet skrivs sist på divxfiler har jag för mej. Du kan fortfarande se på filmen från början till slut (på den filen) om du inte försöker "snabbspola". Dock rekommenderar jag ett program som fixar detta divxFix . Med detta program kan du bygga upp ett nytt index och på så sätt få möjligheten att "hoppa" i filmen. Men som sagt tidigare, oftast när man får en sån film så tyder det på att det inte är hela filmen, vid spelfilmer kan det ju vara lite frustrerande att missa dom 10 sista minuterna. Däremot om det är ett annat klipp kanske det inte gör så mycket. Aja, hoppas det löser sig nästa gång (såg att du raderade filmen).

Sa jag att programmet dessutom är gratis!

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...