Kan inte varva ur???

StuntMascot

Stuntare
Gick med
23 Dec 2007
Ort
Ne lite norr om Göteborg
Hoj
R6 -03
Hojen är en Suzuki gsxr 600 -02
Den går bra på låga varv men på lite högre varv så bööar den och kan inte varva ur. Jag är rädd för att någon utav cylindrarna ska ha gått åt helvete eller något sånt. Tacksam ifall någon vet vad felet kan vara eller om jag ska kolla något osv.:tummenupp
 

RacerBarber

racerbarber
Gick med
14 Nov 2005
Ort
Finspång
Hoj
ducati monster s4r 2004 zxr750 92
för kort gasvajer....hmmmm nämen kanske får för lite soppa luft, eller nåt ful med sprutet
 

Micha

No one fights the naked guy
Gick med
28 Jan 2008
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 560smr -06
eller gnistproblem.. kan ju vara så enkelt att den drar tjyvluft, så kolla först luftburken att den är ok, eller filtret så att de inte är igensatt

EDIT: drar den tjyluft så brukar motorn gå kasst på låga varv också, men kolla ändå.
 
Last edited:

bivven

Ligger mot betalning!
Gick med
17 Oct 2004
Ort
Örebro
Hoj
två ben och inga hjul kvar
dåligt batteri, oxiderade kontakter på batteriet. Dåliga stift, igensatt bensinfilter. För mkt K-sprit i tanken sen vintern'?
relevanta fel som kan ha med vinterförvaringen att göra....
 

kraschandburn

www.varvstoppmc.se
Gick med
20 Apr 2004
Ort
Gislaved
Hoj
Gsx-r 750 -00 Gul/svart/skrapad
Byt tändstift om du inte gjort det redan. Har du lyft tanken nyligen? Kolla isf att du inte klämt soppaslangen mot ramen. Det har jag gjort ett par gånger på min och då går den bra upp till en 7´tusen varv sen bööööar den! Lycka till! Mvh Kraschandburn
 

SiNteX

Evil Twin
Gick med
4 Jan 2008
Ort
Eskilstuna
Hoj
-----
Jag skulle ha kollat följande

Jag skulle ha kollat följande:
  1. Säkerställ att "hon" inte drar in tjuvluft!
  2. Mät polerna på batteriet, det får inte vara för låg spänning!
  3. Byt soppa och ev. oljefilter!

(Skulle kollat batteriet sist)

Lycka till :brinnerup
 

JoeWer

Old fart....
Gick med
7 Jul 2008
Ort
Alingsås
Hoj
*såld*
Min hoj gick som en kasse skit när verkstaden råkade byta plats på kontakterna för spjällägesgivare och vacuumgivare(jo det går att skifta dessa på min). Tydligen blev vacuumgivaren grillad eller nåt.

Du har inte pillat på något som har med insprutet att göra?
 

SiNteX

Evil Twin
Gick med
4 Jan 2008
Ort
Eskilstuna
Hoj
-----
Kan inte bränslet ha blivit förorenat? (Fukt/partiklar/vatten)

Låter det underligt när du varvar (alltså "Böööar")? Blåryker det då? Vad är maxvarvet nu?
 
Last edited:

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Jag sätter en slant på soppafiltret! Min gick exakt sådär när jag hade igensatt filter. Den var seg å trött hela registret, men vid 140 stannade det av, och över 160 gick inte att komma, oavsett växel.
 

StuntMascot

Stuntare
Gick med
23 Dec 2007
Ort
Ne lite norr om Göteborg
Hoj
R6 -03
Kan inte bränslet ha blivit förorenat? (Fukt/partiklar/vatten)

Låter det underligt när du varvar (alltså "Böööar")? Blåryker det då? Vad är maxvarvet nu?

Bensinen är ren o fin. Ryker tror jag inte den gör och mätare har jag inga


Jag sätter en slant på soppafiltret! Min gick exakt sådär när jag hade igensatt filter. Den var seg å trött hela registret, men vid 140 stannade det av, och över 160 gick inte att komma, oavsett växel.

Okej. Min gör nog inte ens 80. Dock har jag ju 67 bakdrev också så... Men det är varven vi snackar om. Min går dock rent och fint på låga varv sen på lite högre varv så går den inte alls
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Okej. Min gör nog inte ens 80. Dock har jag ju 67 bakdrev också så... Men det är varven vi snackar om. Min går dock rent och fint på låga varv sen på lite högre varv så går den inte alls
Precis, för på låga varv går det inte åt så mycket soppa, och då räcker det lilla som kommer igenom filtret. Men på höga varv så magrar det ut och hojen blir orkeslös. Och bara för att min toppade 160 efter nån km så betyder ju inte det att ditt filter inte kan vara mer igensatt. Har du dessutom drevat den så varvar ju motorn ännu mer, och den kräver ännu mer soppa.
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top