kan jag pulverlacka

pitbull

chefs president i hillbilly racing
Gick med
7 Apr 2005
Hoj
R6-09 race R6-06 race R1-05 race
Vill pulver lacka min sving men den är spacklad på ett ställe efter en liten bula nu undrar jag om man kan blästra och pulverlacka den ändå.Eller flyger spacklet åt skogen när man blästrar den och om färgen fäster iom att det måste leda ström

schneberger

Bannad
Gick med
26 Sep 2005
Hoj
CC Dominator
spacklet riskerar att flyga när du blästrar.. men det borde väll gå att slipa rent hela svingen och pulverlacka.. jag vet inte men känns som att det borde gå

Simp

King of the hill
Gick med
25 Apr 2004
Hoj
KTM 950 sm
Som jag fårstår det fäster pulverlack enbart på metall och alltså inte på ditt spackel. Jag kan dock ha fel. Det har hänt förr...

fahrenheit

Ny medlem
Gick med
5 Dec 2005
Hoj
zxr400 -91
Som jag fårstår det fäster pulverlack enbart på metall och alltså inte på ditt spackel. Jag kan dock ha fel. Det har hänt förr...

Nej! man kan inte ha spakel i ungen!
Det är isf om pulverlackeraren käbnner till något spackel som klarar detta.. Men det går icke med något vanligt spackel iaf..

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Nej! man kan inte ha spakel i ungen!
Det är isf om pulverlackeraren käbnner till något spackel som klarar detta.. Men det går icke med något vanligt spackel iaf..

Vi har spackel på mina kraschkåpor som fixar pulverlack. Kolla efter spackel som klarar runt 200 grader, borde räcka. Sen kan man lägga pulvret på det stället eftersom det inte är strömförande och kommer alltså inte suga åt sig pulver. Risken är dock att det blir annan nyans på det stället där spacklet är. Du får testa..! :tummenupp

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
haft en gam tank som nån pulverlackade.. överallt där den va spacklad så reste det sig.

pitbull

chefs president i hillbilly racing
Gick med
7 Apr 2005
Hoj
R6-09 race R6-06 race R1-05 race
hm ok får snacka med verkstan och se vad dom säger men det låter som att det får bli våtlack då

tack alla för svaren

/sammi

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...