Kan jag ta a1 kort när jag blir 16 fast jag har gjort ett brott?

Vastrix

Påställd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
VFR800
HW skrev:
Förklara för en gammal man vad en vikingarockare är.... lyssnar du på vikingarna-metal eller vad?

Rätta mig om jag har fel men vikingrock är (väll?) musik som enligt många ligger på gränsen mellan patriotist musik o nazist musik, lr är jag helt ute o cyklar?

Vikingarockaren

Sommar!!
Gick med
22 Sep 2003
Hoj
Bandit 1200
Jo lite men man märker skillnad på dom.

Jag har skrivit ett inlägg på förra sidan med 2 texter och lite information om vikingarock.

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Vastrix skrev:
Rätta mig om jag har fel men vikingrock är (väll?) musik som enligt många ligger på gränsen mellan patriotist musik o nazist musik, lr är jag helt ute o cyklar?
Nazistmusik kan man ana sig till vad det är för något, men vad är patriotisk musik?

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX10-R 09
Out_Spinner skrev:
Speciellt inte i Valbo :hej

Valbo Centrum är rena Vilda Väster´n ska du veta. Snorungar som springer runt och eldar upp containrar å allt möjligt hela nätterna. I fredags lyssnade jag på polisradio hos en kompis, då va det massa kräk som kastade is på bilar från en gångbro och äpplen ut från Riks 80. Fan om man skulle få tag på en sån snoris :kulspruta :fatta!

Man kanske ska åka dit å rensa upp nån natt?? :squid

Freppa

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen
Jag är mer imponerad (eller konfunderad) över det faktum att folk verkar tro att vi Svenskar skulle varit Vikingar. Vore det inte coolare att sjunga om Birger Jarl rock, eller Gustav Vasa rock. Nä, istället sjunger vi om Norrmän, Danskar och andra roliga folkslag (givet att vi hade lite vikingar mellan 800-1000 e.kr, men i övrigt?). Nåja, I stray from the subject.

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
Vikingarockaren skrev:
Det här var en engångsföreteelse bara så ni vet så varför måste ni fortfarande jävlas med mig?

Stackars liten, du kan inte ha det lätt... :hej

Först skriver du att du har kniv för att känna dig säkrare, och du skulle aldrig skada nån om han nu inte drog kniv mot dig... Och sen tål du inte o ta skit för det? :va

Engångshändelse eller inte, det är inte bra iaf... :hördu

Har det ingen betydelse i och med att det var en engånghändelse eller vad? Så om jag går o dödar nån fast det var "bara" en engångshändelse, gör det inget då?, visst, ingen bra jämförelse men du förstår principen...

Nä, nu ska jag sluta hacka på dig, och ta mitt inlägg med en nypa salt, så alvarligt som det låter är det inte...

//Martin, ungdomen som inte slåss, inte röker/knarkar, inte går på fyllefester, bär inte kniv, har aldrig gjort det,
Så Mcb, det finns normala och bra ungdomar med :hej

Så vad gör jag istället? Dricker pesi, åker otrimmad moppe på lagligt o lungt vis, oc surfar på sporthoj?... Ja! :)

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Vikingarockaren skrev:
Jag kan börja med att förklara genom att ge er en text från hel:

Eldsjäl
...

Men det kan vara svårt att tyda texterna men dom har inget nazistiskt i sig då är det inte vikingarock. Vikingarocken "föddes" med ultima thule i början på 80-talet och har ökat i popoularitet sen dess. Dom flesta låtarna har en stark nationalistisk text. Det finns hundratals band i sverige.
:D Är musiken lika usel som texten?

triple

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Daytona -02 & KTM_200EXC -03
Bingo skrev:
Nazistmusik kan man ana sig till vad det är för något, men vad är patriotisk musik?

same shit different name...

Jag gillar inte sådant!
Mitt råd är kör mycket hoj, blir harmonisk och glad istället. Du är ung och ännu inte helt fast i nationalist skiten! Alla människor är lika mycket värda oavsett var dom kommer ifrån. Om jag råkar vara född på en annan sida om en gräns än vad du är så fattar jag inte varför vi skall ha något emot varandra för det!

Dags att Freppa tar och sjunger lite We shall over come tror jag!

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Vikingarockaren skrev:
Patriotisk musik kan man väl sääga att den är lite mer extrem än nationalistisk musik.
Aha, man missar mycket när man bor på landet - jag vet t ex inte vad nationalistisk musik är.

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Freppa skrev:
Bingo: ALLA kan inte gilla "Eilert Pilarm Greatest Hits" ;)
Johodå, det kan de visst. Man måste bara ge den en chans:D

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Vikingarockaren skrev:
Lyssna så får du se men jag tycker att den är bra speciellt budskapet.
Okej, vad är budskapet då?

Freppa

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen
Here we go.....
Sporthojs egen Eilert Pilarm sjunger hårt!

Bifogat

• weshallovercome.zip
    106.4 KB · Visningar: 46

Racerpelle

Pelles Konsult och Motor AB
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös stackare
Hej Vikingarockaren,

Frågan var ju frånbörjan om det går att ta körkort (få lämp) efter vad som hänt.
Efter att ha läst tråden ända hit under stigande förvåning, endera har jag väldigt långt till Valbo eller så har jag blivit oerhört gammal, så undrar jag om du finns o har dessa åsikter?
Om du nu har det, fine, vi lever i ett fritt land.
Men säg mig vad du ska med MC-kort till?
Med dina åsikter o attityd kommer du att få väldigt svårt att hitta gemenskap i de delar av MC-världen som jag känner...

/ Racerpelle

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
triple skrev:
Du vill inte veta Eilert Pilarm har bättre koll på vad han sjunger om
(Han kan inte engelsa om någon missat det...)
Menar ni att det verkligen finns en Eilert Pilarm? Låter för mig osm ett osannolikt namn.

Freppa

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen
Bingo skrev:
Menar ni att det verkligen finns en Eilert Pilarm? Låter för mig osm ett osannolikt namn.

Oh yeah baby!

Bifogat

• EilertFullNew256.gif
    EilertFullNew256.gif
    26.1 KB · Visningar: 47
  • eilertsjulomslag.jpg
    eilertsjulomslag.jpg
    43.4 KB · Visningar: 50
Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet