Kan jag ta a1 kort när jag blir 16 fast jag har gjort ett brott?

Fantômas

I'm going as wide as I can
Gick med
8 Jun 2003
Hoj
KTM 990 Superduke
Eftersom du (förmodligen) är ca 15 - 16 år så ska du noga vara mer rädd för att Polisen anger att du varit onykter i sin rapport, det kan påverka körkortstillståndet kanske.

Att en kniv skulle påverka lämpet verkar ju konstigt, säg bara att du hade den med dig för att tjejerna var rädda då de har råkat ut för konstiga typer i tvättstugan.

:hej

Dracke

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
nej
Fantômas skrev:
Eftersom du (förmodligen) är ca 15 - 16 år så ska du noga vara mer rädd för att Polisen anger att du varit onykter i sin rapport, det kan påverka körkortstillståndet kanske.

Att en kniv skulle påverka lämpet verkar ju konstigt, säg bara att du hade den med dig för att tjejerna var rädda då de har råkat ut för konstiga typer i tvättstugan.

:hej
Då skulle man nog häldre säga att den låg kvar i fickan sen fisketuren :rolleyes:

Vikingarockaren

Sommar!!
Gick med
22 Sep 2003
Hoj
Bandit 1200
Jag hade tänkt säga det men jag sa i princip att jag kände mig säkrare med den och att jag brukade ha den när jag mekade.

Vikingarockaren

Sommar!!
Gick med
22 Sep 2003
Hoj
Bandit 1200
Jag hade tänkt säga det men jag sa i princip att jag kände mig säkrare med den och att jag brukade ha den när jag mekade.

Vikingarockaren

Sommar!!
Gick med
22 Sep 2003
Hoj
Bandit 1200

Spiken

aka. Strajpen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM Freeride 250R 2016 | KTM 640 SM 2002
Out_Spinner skrev:
Då skulle man nog häldre säga att den låg kvar i fickan sen fisketuren :rolleyes:
Edit
Som jag förstod det från början så var du inte medveten om att du burit kniv (glömt den i en ficka). Men det som framkommit lite längre fram i denna tråden tyder på att du var väl medveten om ditt knivinnehav. Så glöm allt jag tidigare skrev.

Last edited:

Freppa

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen
Personligen hoppas jag du får kännbart straff. Ge fan i att bära kniv. Det finns ingen anledning för någon att bära kniv. Vad gör du om någon kommer emot dig? Drar kniv och sticker personen? Är du redo att sitta i fängelse för dråp? Hur fan resonerar du? OM du nu prompt måste springa omkring i miljöer där du riskerar att bli påhoppad - run your ass! Eller ännu hellre, förklara för dina föräldrar att du uppenbarligen bor i ett område / umgås med folk som gör att du måste bära kniv. Troligen flyttar de fortare än kvickt.

/Freppa

Vikingarockaren

Sommar!!
Gick med
22 Sep 2003
Hoj
Bandit 1200
Ja vi hade laglig tillgång dit.

Jag hade bara kniv just då jag skulle aldrig sticka ner nån bara så där och dom som känner mig vet det. Startar nästan aldrig bråk heller.

Freppa

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen
Eftersom du aldrig skulle använda kniven så kanske den gör sig bättre i din byrålåda?

För övrigt: En slö kniv är livsfarlig. En kniv skall vara skarp. Däremot kan man (bör man, i ditt fall) slipa bort spetsen. Ett skärsår är enbart farligt på rätt ställe, ett knivstick är farligt överallt.

sEiKo

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Mellan två hojjar just nu
Freppa skrev:
. Däremot kan man (bör man, i ditt fall) slipa bort spetsen. Ett skärsår är enbart farligt på rätt ställe, ett knivstick är farligt överallt.

Så gör en hantverkare som jag känner. Bort med hela spetsen och tar ner kniven till 5cm, då räknas det inte ens som kniv, och sen när behöver man nån längre kniv om man inte ska fileea eller hugga nån.

Vikingarockaren

Sommar!!
Gick med
22 Sep 2003
Hoj
Bandit 1200
Men alltså Jag skulle aldrig skada nån med den där kniven om jag inte blev hotaad och personen jag blev hotad av skulle dra en kniv.

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
Har man kniv på sig på allmän plats så förtjänar man inte ett körkort. Så enkelt är det.

Dracke

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
nej
Vikingarockaren skrev:
Ja vi hade laglig tillgång dit.

Jag hade bara kniv just då jag skulle aldrig sticka ner nån bara så där och dom som känner mig vet det. Startar nästan aldrig bråk heller.
Hur kommer det sig då att du blev visiterad? Eller drog du kniv mot konstaplarna? Konstigt.

Hur som helst så är det dumt gjort att ha på sig kniven i första taget.

triple

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Daytona -02 & KTM_200EXC -03
McB skrev:
Har man kniv på sig på allmän plats så förtjänar man inte ett körkort. Så enkelt är det.

Man ska inte ha kniv (nu vet jag inget om mr vikingarockaren) men tror nog han kör lika bra både med och utan kniv

EDIT:stavvning

Last edited:
Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S