BillSkullman skrev:Slappna av, spänner du dig ser du osäker ut. Vid inbromsningen så håll blicken HÖGT och LÅNGT BORTA! Håller du blicken för nära kommer du böja på armarna och hänga över styret, och då går det inte så bra.
cRoC skrev:Och vid garagevändningen, håll blicken dit du ska. Vrid på huvudet och titta bakåt när du kommer in i rutan.
Annars kör som vanligt, fokusera inte blicken på hastighetsmätaren, utan trafiken. Bättre att köra lite för fort men följa med trafikrytmen.
Esquina skrev:Angående att köra för fort för att hålla trafikrythm tror jag inte på.
cRoC skrev:Man får väl göra som man vill
Allround skrev:Jo de e ju klart.. men man vill ju få sitt kort
Dizzy skrev:på 30 vägar håll högst 25km/h!! uppkörnings gubben kan kanske hålle 33km/h när du håller 30km/h och då är det lätt att bli kuggad (30 vägar är extremt vikdigt att inte köra för fort!)
misstänkts? ta o åk ut me farsan och se om den visar fel, åk inte på en uppkörning utan att veta om den visar rätt!Gregor skrev:ok. hoppas inte min hastighets mätare missvisar. (har en digital som misstänks för att gå fel)
Dizzy skrev:misstänkts? ta o åk ut me farsan och se om den visar fel, åk inte på en uppkörning utan att veta om den visar rätt!
cRoC skrev:Kalibrera mätaren med gps
Gregor skrev:
det bästa är en mall som jag fick höra, "tänk, handla, men tänk inte efter en gång till innan du handlar!" (o då syftar jag inte på att handa mjölk eller liknande )Mac skrev:Kör inte för sakta, speciellt inte på grusvägar.
Tänk inte så jävla mycket heller, då kan det bli fel
Mac skrev:Kör inte för sakta, speciellt inte på grusvägar.
Tänk inte så jävla mycket heller, då kan det bli fel
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |