Lucius
Light?!
Ja, som topic lyder... Kan man det?
Jag har hoppat från sporthoj till sporthoj och känner att även om jag har råd med försäkringen, så är det fanemig inte kul att betala den, så jag har varit hojlös ett tag och suget börjar åter komma fram.
Jag har faktiskt aldrig kört en motard och när den frågan väcktes för några år sedan fick man veta att en Yamaha 660 inte är "min grej", att den skulle kännas mer som en trimmad moped när man kört sporthoj.
Nu är man nyfiken igen!
Har kollat runt lite på en KTM 950 Supermoto, den har väl runda 100 hästar i alla fall, så den borde ju röra på sig tycker man - men gör den det?
Jag är den första som säger "Provkör" när folk undrar om hojar passar eller ej men mitt problem är att just nu är jag sugen, jävligt sugen, på en hoj och jag kommer förmodligen köpa vad skit som helst bara jag provkör den i 20 minuter - bara för att ångra mig en vecka eller månad senare.
För jag är inte bara hojsugen, jag är just nu även uttråkad och jävligt impulsiv!
Jag gillar kurviga vägar, inte att skita ned mig och hojen i skogen eller i ett grustag. Jag vill dessutom att hojen skall röra på sig, acceleration är gud, och kunna avverka en 20-30 mil på småvägar en dag vore ett plus.
Så... Kan man som sporthojsfåne och adrenalinjunkie ha kul på ovan nämnda hoj? (Eller måste jag inse att jag skall fortsätta med en R1:a eller GSXR1000?)
Och i så fall:
Måste man serva en KTM varannan månad eller är det 1000-mila intervaller som på "vanliga" hojar?
Försäkringsmässigt borde även denna hoj vara avsevärt billigare än en sportis, eller har jag fel?
Jag har hoppat från sporthoj till sporthoj och känner att även om jag har råd med försäkringen, så är det fanemig inte kul att betala den, så jag har varit hojlös ett tag och suget börjar åter komma fram.
Jag har faktiskt aldrig kört en motard och när den frågan väcktes för några år sedan fick man veta att en Yamaha 660 inte är "min grej", att den skulle kännas mer som en trimmad moped när man kört sporthoj.
Nu är man nyfiken igen!
Har kollat runt lite på en KTM 950 Supermoto, den har väl runda 100 hästar i alla fall, så den borde ju röra på sig tycker man - men gör den det?
Jag är den första som säger "Provkör" när folk undrar om hojar passar eller ej men mitt problem är att just nu är jag sugen, jävligt sugen, på en hoj och jag kommer förmodligen köpa vad skit som helst bara jag provkör den i 20 minuter - bara för att ångra mig en vecka eller månad senare.
För jag är inte bara hojsugen, jag är just nu även uttråkad och jävligt impulsiv!
Jag gillar kurviga vägar, inte att skita ned mig och hojen i skogen eller i ett grustag. Jag vill dessutom att hojen skall röra på sig, acceleration är gud, och kunna avverka en 20-30 mil på småvägar en dag vore ett plus.
Så... Kan man som sporthojsfåne och adrenalinjunkie ha kul på ovan nämnda hoj? (Eller måste jag inse att jag skall fortsätta med en R1:a eller GSXR1000?)
Och i så fall:
Måste man serva en KTM varannan månad eller är det 1000-mila intervaller som på "vanliga" hojar?
Försäkringsmässigt borde även denna hoj vara avsevärt billigare än en sportis, eller har jag fel?