Kan man ta bort mätarnålarna?

smajlet

Medlem
Gick med
3 Apr 2004
Hoj
Ingen just nu
Undrar om någon vet hur man får bort mätarnålarna utan att man sabar allt och får köpa nya instrument. :va

Instrumenten är till en cbr 600 -91
Jag vill bytta bakrunden till något annat + att jag vill att det skall vara blå belysning och inte rött.

Hade tänkt å skanna in tavlorna på datorn och göra egna i ps.

Mvh Nicklas.

Bifogat

• P2260001.jpg
    P2260001.jpg
    33.9 KB · Visningar: 102
  • P2260002.jpg
    P2260002.jpg
    38.7 KB · Visningar: 142

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
de e bara o rycka försiktigt tro jag...sitter nog med lim..gjorde iaf på min gambil..enda sättet.
om de inte sitter en skruv nånstans..typ i mitten av nålen...kanske under plasten(på nålen)?

Estremo

La vita è bella
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4S & Ducati 998
Jag plockade bort mina nålar, scannade in tavlorna och gjorde om dem i Photoshop. Mätarna visade inte det minsta rätt efter det. Kanske hade jag otur eller var ovanligt klantig men jag skulle inte göra om det hur som helst.

smajlet

Medlem
Gick med
3 Apr 2004
Hoj
Ingen just nu
Jag började med tämpmätaren och den verkar inte må så bra nu :va så jag låter bli de andra mätarna.

An3Azz

www.99riderz.com
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
GSXR1100 och en jeffla snöskoter, en grön.
Hur kan mätarna pajja för att ni scannar in tavlorna i photoshop då? Jag har gjort det massor med gånger till olika bilar.

smajlet

Medlem
Gick med
3 Apr 2004
Hoj
Ingen just nu
An3Azz skrev:
Hur kan mätarna pajja för att ni scannar in tavlorna i photoshop då? Jag har gjort det massor med gånger till olika bilar.

Jag har inte scannat in mina tavlor jag har bara avlägsnat nålen från mätaren och då kom axeln med på köpet så när jag sate ihop det igen verkar den lite konstig men vi får väll se hur den fungerar på hojen när jag koplar in den igen.

Nålen vile inte returera helt själv men när jag losade den igen och sate ditt den så fungerade den bättre kanske bara var jag som inte fått dit den ordentligt. :va

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
finns ett annat sätt mankan gö på..lite pilligt o mindre snyggt men de kan bli hyfat.
man gör mittenhålet lite större så att man kan trä på nya tavlan.
sen om man störs på de svarta i mitten kan man måla de innan man lägger dit nya tavlan. :)

smajlet

Medlem
Gick med
3 Apr 2004
Hoj
Ingen just nu
ozeo skrev:
finns ett annat sätt mankan gö på..lite pilligt o mindre snyggt men de kan bli hyfat.
man gör mittenhålet lite större så att man kan trä på nya tavlan.
sen om man störs på de svarta i mitten kan man måla de innan man lägger dit nya tavlan. :)

Det största problemet är att jag vill ha blå belysning och inte röd. Men då måste jag bytta hela mätartavlan och tillverka nya i plast eller nåt.

heimdal

jag e inte dum, de bara verkar så ibland
Gick med
2 Oct 2004
Hoj
r6 -00
smajlet skrev:
Det största problemet är att jag vill ha blå belysning och inte röd. Men då måste jag bytta hela mätartavlan och tillverka nya i plast eller nåt.
går inte göra en ny å klistra ovanpå?
göra en som man klipper upp timm mittenhålet, å sedan tejpar/limmar över skarven... kan ju sätta skarven där nålen e när MCn e avstängd, så de inte syns när man poserar :) eller måla vitt på den gamla tavlan så de inte lyser igenom svart i skarven

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0