Kan man vänta sig bra mässpriser?

TMY

Medlem
Gick med
24 Aug 2006
Hoj
2019 Ducati Scrambler CR
Tjena,

Jag har tänkt att åka på mässan nu till nästa helg, det blir den första mc-mässan för min del.

Kan man vänta sig bra mässpriser på diverse saker? Ska till att köpa däck och hugger tex, är det någon idé att ta med sig stora plånboken dit?

Tacksam för svar, då jag inte har någon aning om vad som finns och vad som säljs på mässorna!

Edit: Finns det redan en liknande tråd så länka gärna, försökte söka men hittade inget.

sportbike

Guest
Tjena,

Jag har tänkt att åka på mässan nu till nästa helg, det blir den första mc-mässan för min del.

Kan man vänta sig bra mässpriser på diverse saker? Ska till att köpa däck och hugger tex, är det någon idé att ta med sig stora plånboken dit?

Tacksam för svar, då jag inte har någon aning om vad som finns och vad som säljs på mässorna!

Edit: Finns det redan en liknande tråd så länka gärna, försökte söka men hittade inget.

Jag tror att Roller står sig bra i konkurensen på däck.
Huggers o dyligt finns ju säkert på mässan,men inte alltid till alla modeller,på plats.

TMY

Medlem
Gick med
24 Aug 2006
Hoj
2019 Ducati Scrambler CR
Jag tror att Roller står sig bra i konkurensen på däck.
Huggers o dyligt finns ju säkert på mässan,men inte alltid till alla modeller,på plats.

Ok!

Ja han har bra priser, Bikersneed har också bra pris på PP2CT, fast det är alltid kul att köpa saker direkt på plats! :)

Men man kanske hittar nån hugger om man har tur då, eller kanske en hjälm till tjejen?!

Kul ska det bli iaf, att se hur mässan är.

P@trik

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Flera
Nej,dom såkallade mässpriserna är sällan bra, oftast får du bättre pris över disk i butik vilken vanlig dag som helst.

Eller ännu bättre pris beställ på nätet från t.e.x tyskland.

tarmac

Med lem
Gick med
10 May 2005
Hoj
CB 500 Four -72, Under construction. CB 750 -78 lightbygge.
Brukar inte vara några sensationspriser direkt.
Inte mycket som går att köpa på plats heller för den delen. Tyvärr!

Flubber

Ny medlem
Gick med
8 Nov 2005
Hoj
Honda VFR750F -92, KTM 125 EXC Motard -04
Lite info ur huvudet.

Det enda man egentligen kan fynda är väl lås med larm, iaf var det så på Gbg-mässan. Xena eller vad de hette, var inte ens godkända när de försökte kränga på en dem. Hjälmar skulle jag nog säga att det inte finns ett skit av, som jag kommer ihåg det, tyvärr. Möjligtvis att Lelles MC har en del hjälmar på plats, men då kan man ju lika gärna åka direkt till Uppsala och kunna välja på hundratals fler modeller. Huggers vet jag inte om jag har sett överhuvudtaget på någon MC-mässa. I allafall inte som man kan köpa direkt och plocka med sig. Näe, klockor och krimskrams från KTM-montern och lite crossbrillor kan man väl få tag på. Även en massa broschyrer och dylikt. Men annars kan jag bara ge bra kritik till "På 2-hjul-mässan". Brukar även vara bra flyt i kön på väg in. :tummenupp
Tycker gott man kan åka dit om man har chansen. Jag kommer självklart vara där i allafall. Någon gång under helgen. Hoppas Jonasson har fått lite svar på sina frågor. Men som sagt, det är mest titta, inte köpa som gäller. :(

Biohazard

BKK-instruktör
Gick med
16 Mar 2003
Hoj
Nightrod
Ville bara säga att när vi va på mässan i Götet föra året köpte vi hjälmar, skinnjackor, goretexjackor, stövlar, ryggskydd o lite annat lullull.
Visst, inte såå mkt billigare än deras internetsidor men man kan ju prova allt på plats och dessutom slipper man fraktkostnaden. Annars e´ det ofta så, att man hitta billig hjälm nånstans, stövlar till ett bra pris nån annanstans osv. det blir ganska mkt i fraktkostnader om man räknar ihop allt.
Dessutom e´ det på nåt sätt roligare (måste vara stämningen o ölen) att shoppa loss på mässorna.

TMY

Medlem
Gick med
24 Aug 2006
Hoj
2019 Ducati Scrambler CR
Tack för svaren allihop.
Då åker jag dit med inställningen att bara titta, sen får jag se det som ett
plus om jag får med mig nån pryl hem!

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...