Pillar lite med hojen och försöker förstå vissa konstruktionslösningar. Undrar om någon kan förklara vad "diaphragm" har för funktion.
Har inte skruvat isär, tittar bara på reservdelskatalog.
Lyfter man på kopplingskåpan 24 så sitter ett membran 14 (material vet jag inte) innanför. Membranet ser ut att vara monterat på kopplingsstången och har två stora brickor 13,15 som stöttar, en på var sida.
Så när jag kopplar ur trycks kopplingsstången mot brickor/membran - detta hålls fast av kopplingskåpan så det borde öka på motståndet i kopplingshandtaget. Men....... på kopplingskåpan finns en nippel, med slang som går någonstans (vild gissning är insug/luftburk, men jag vet inte)
Vad f-n är funktionen? Vild gissning igen är att minska kraften som behövs för urkoppling
Har inte skruvat isär, tittar bara på reservdelskatalog.
Lyfter man på kopplingskåpan 24 så sitter ett membran 14 (material vet jag inte) innanför. Membranet ser ut att vara monterat på kopplingsstången och har två stora brickor 13,15 som stöttar, en på var sida.
Så när jag kopplar ur trycks kopplingsstången mot brickor/membran - detta hålls fast av kopplingskåpan så det borde öka på motståndet i kopplingshandtaget. Men....... på kopplingskåpan finns en nippel, med slang som går någonstans (vild gissning är insug/luftburk, men jag vet inte)
Vad f-n är funktionen? Vild gissning igen är att minska kraften som behövs för urkoppling