Kan någon hjälpa mig mot SATAN och hans allierade.

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Ta det som en man?

Ok jag ska lägga det på minnet.

Och jag har kört som helvete och skiten låter för jävligt men det kommer ju på 5 minuter efter besiktningen ändå så vad fan gör det här för skillnad.

Och angående 3 besiktingar, grattis att du lärt dig räkna men jag har haft ett par olika GSXR och systemet är ju flyttbart hojar emellan.


Tidigare var det från 1:a dagen när den togs i trafik så var det 2 år till 1:a besiktningen därefter var det vartannat år fram tills den var 10år och efter det var de varje år. Idag är det 4 år till 1:a besiktningen och vartannat år oavsett om hojen är äldre än 10 år. Ja hojar är inte sifferstyrda som bilar utan styrs 24mån beroende när man besiktade senast så vad är ditt problem?

Sade bara att du får skylla dig själv som har haft 2 år på dig att fixa systemet
men frågan om om det verkligen han fram till hjärnkontoret ditt?
 

Krille-666

Trogen galning
Gick med
1 Apr 2003
Ort
Kalmar
Hoj
KTM 660 SMC -04
Tidigare var det från 1:a dagen när den togs i trafik så var det 2 år till 1:a besiktningen därefter var det vartannat år fram tills den var 10år och efter det var de varje år. Idag är det 4 år till 1:a besiktningen och vartannat år oavsett om hojen är äldre än 10 år. Ja hojar är inte sifferstyrda som bilar utan styrs 24mån beroende när man besiktade senast så vad är ditt problem?

Sade bara att du får skylla dig själv som har haft 2 år på dig att fixa systemet
men frågan om om det verkligen han fram till hjärnkontoret ditt?

:rofl :rofl :corn
 

P!

Ny medlem
Gick med
21 May 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki
Tidigare var det från 1:a dagen när den togs i trafik så var det 2 år till 1:a besiktningen därefter var det vartannat år fram tills den var 10år och efter det var de varje år. Idag är det 4 år till 1:a besiktningen och vartannat år oavsett om hojen är äldre än 10 år. Ja hojar är inte sifferstyrda som bilar utan styrs 24mån beroende när man besiktade senast så vad är ditt problem?

Sade bara att du får skylla dig själv som har haft 2 år på dig att fixa systemet
men frågan om om det verkligen han fram till hjärnkontoret ditt?


Hojen köpte jag Maj 2007, vurpad och systemet var slut. Så frågan är mer om ditt jävla fitt besserwisser beteende inte är slut snart???

Detta system hade jag liggandes hemma, och monterade sonika på det men det lät för högt så jag söker här efter ett som inte låter lika mycket, vad i helvete är ditt jävla problem?


endast på sporthoj.com
 
Last edited:

Eskilsson

Nu med Webbshop för racetillbehör
Gick med
22 Oct 2004
Ort
Frösunda
Hoj
ZX10R -09
När jag besiktigade min hoj i Vinsta, så sa dom att dom inte annonserar driv-in för hojjar längre. För det var i alla fall ingen som kom dit. Dom slängde pengarna i sjön bara.

Men han sa också att alla som kommer dit på sin motorcykel och inte bokat tid skulle få den besiktigad i alla fall.
Fanns det ingen personal på mc-avdelningen den aktuella dagen skulle dom plocka in någon från dom andra avdelningarna. (skulle ta några minuter extra, men inte vara några problem).

Jag frågade om jag kunde skriva det på Sporthoj, och besiktningsmannen sa att det gick bra. Och att alla som kom dit var välkommna.
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Hojen köpte jag Maj 2007, vurpad och systemet var slut. Så frågan är mer om ditt jävla fitt besserwisser beteende inte är slut snart???

Detta system hade jag liggandes hemma, och monterade sonika på det men det lät för högt så jag söker här efter ett som inte låter lika mycket, vad i helvete är ditt jävla problem?


Du var mig en mogen människa! :klappar

Om du nu hade detta system liggandes och helt uppenbarligen visste att den var på gränsen så får du fortfarande skylla dig själv som åkte dit för efterkontroll!

Besserwisser beteende? Mmmm skrev bara vad som gällde men din "förhoppningsvis ironi om inte så har du problem sök hjälp" om satan och hans allierade kändes väl lite onödigt eller hur?

Så i slutändan vad jobbar du med så man vet i framtiden vem man ska skriva om? :)
 

P!

Ny medlem
Gick med
21 May 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki
Du var mig en mogen människa! :klappar

Om du nu hade detta system liggandes och helt uppenbarligen visste att den var på gränsen så får du fortfarande skylla dig själv som åkte dit för efterkontroll!

Besserwisser beteende? Mmmm skrev bara vad som gällde men din "förhoppningsvis ironi om inte så har du problem sök hjälp" om satan och hans allierade kändes väl lite onödigt eller hur?

Så i slutändan vad jobbar du med så man vet i framtiden vem man ska skriva om? :)

Jo det var ironi på hög nivå, besiktningsmannen var i övrigt väldigt trevlig.

Tror du en dB killer får ner nivån tillräckligt? Du måste ju ha lite erfarenhet...
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Jo det var ironi på hög nivå, besiktningsmannen var i övrigt väldigt trevlig.

Tror du en dB killer får ner nivån tillräckligt? Du måste ju ha lite erfarenhet...

Vissa SBP stationer godkänner inga brickor som sitter fast vid mynningen då de anser att det inte är en permanent strypning. Diskbollar brukar fungera för det mesta så länge bollarna inte flyger ut, bara hoppas du inte har allt för långt till din station om hojen är vässad då den sotar ner motorn ordentligt. Har du svets så kan du ta bort dämparen och just i röret i den del du sätter på grenröret så sätter du en bricka med ett litet hål och två svetsloppor och sen monterar ihop systemet. Sen när du är godkänd så fram med mejsel slå bort lopporna och njut 2 år till nästa! Sådan strypning ser inte SBP gubben jämfört med en jäkla massa diskbollar. Hur många Db hade du? Kommer inte ihåg riktigt men med tanke på kubiken och ev slaglängd så kanske varvet på din låg någonstans 5200-5800 varv/min???? Det står annars på pappret vilket varvtal!
 
Last edited:

P!

Ny medlem
Gick med
21 May 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki
Vissa SBP stationer godkänner inga brickor som sitter fast vid mynningen då de anser att det inte är en permanent strypning. Diskbollar brukar fungera för det mesta så länge bollarna inte flyger ut, bara hoppas du inte har allt för långt till din station om hojen är vässad då den sotar ner motorn ordentligt. Har du svets så kan du ta bort dämparen och just i röret i den del du sätter på grenröret så sätter du en bricka med ett litet hål och två svetsloppor och sen monterar ihop systemet. Sen när du är godkänd så fram med mejsel slå bort lopporna och njut 2 år till nästa! Sådan strypning ser inte SBP gubben jämfört med en jäkla massa diskbollar. Hur många Db hade du?


107dB
tror jag...svetsningen lät vettig...
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Var med om en Yamaha XS400 som gav en toppnotering under en av öppet hus dagarna med 112 decibel!!! :D
 

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Ort
fjollträsk
Hoj
KGK
Det heter besiktiga. Inte besikta

du behöver nog besiktigas :D

Att besikta MC

www.bilprovningen.se/externt/bpweb.nsf/54FA1AAB5D8FECBDC12571FC00340A93/$file/mc_webb.pdf

Fråga: "Besikta", som Svensk bilprovning skriver – är det en riktig form? Heter det inte "besiktiga"?

Svar: Båda formerna besikta och besiktiga är riktiga. Båda är också gamla i svenskan, lånade från tyskan, men besikta har fört en tynande tillvaro i skuggan av besiktiga.

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=1637&a=499931&viewAll=true
 

ErrolNorstedt

Ny medlem
Gick med
3 Oct 2006
Ort
Konga
Hoj
none
du behöver nog besiktigas :D

Att besikta MC

www.bilprovningen.se/externt/bpweb.nsf/54FA1AAB5D8FECBDC12571FC00340A93/$file/mc_webb.pdf

Fråga: "Besikta", som Svensk bilprovning skriver – är det en riktig form? Heter det inte "besiktiga"?

Svar: Båda formerna besikta och besiktiga är riktiga. Båda är också gamla i svenskan, lånade från tyskan, men besikta har fört en tynande tillvaro i skuggan av besiktiga.

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=1637&a=499931&viewAll=true


Okej då. Nu ska jag vara tyst.:gnissla
 
Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

Top