Kan ni lösa detta (SVÅRT!!!)

Kay

#15 - O'Kay racing!
Gick med
21 Apr 2003
Ort
Malmø
Hoj
Firestorm
Supermoto skrev:
Kan bidra med lite fler nötter...

Den vänstra figuren är lknande som rejvis fast lite roligare tycker jag eftersom det är färre fält. Upgiften är alltså att korsa alla linjer figuren är uppbyggd av utan att släppa pappret med pennan (ni som gör det i paint eller liknande får föreställa er ett papper och en penna), börja var som helst och sluta var som helst. Det mittersta horisontella strecket består alltså av fyra linjer som ska korsas.


I den högra ska alla punkterna genomkorsas av FYRA raka streck. I övrigt samma som den vänstra uppgiften.
¨

:yoparty Tog 3 min. (ps dina punkter är inte helt i linje, så det ska korsa.. ni fattar. Jag antar att man får gå utanför punkterna, annars är det omöjligt.
 

Bifogat

  • kayebäst.GIF
    kayebäst.GIF
    3.2 KB · Visningar: 257

bissmark

Same Shit, different Day...
Gick med
9 Aug 2003
Ort
Tyvärr söder om Hallandsåsen
Hoj
Ärr6 räjjs, 2x minikina
maccan#22 skrev:
Okej alla, ni behövrer inte kalla mig gud sen, fyyyyyyyyyyyyyyyy faaaaaaaaaaaaaaaan vad skönt det var å lösa den, nu kan jag gå å sova å drömma om min studentdag imorn!!!!

puss på er alla!!!! ;)



YES YES YES!!!!! :lol

Varför har du bara 2(!) vattenledningar??
 

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Kay skrev:
¨

:yoparty Tog 3 min. (ps dina punkter är inte helt i linje, så det ska korsa.. ni fattar. Jag antar att man får gå utanför punkterna, annars är det omöjligt.
Helt rätt. Bra gjort :tummenupp
De flesta låser sitt tänkande för mycket inom punkterna så att säga.

Min skiss var kanske inte den allra bästa men det fattade du ju tydligen. Som jag brukar säga "skit i vad jag säger (ritar), du vet ju hur jag menar" :D


Lös nu den andra gåtan då :7peta
 

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
Den första går inte, sålänge man inte får använda sig av 3D.
 

Bifogat

  • Munkformat papper.jpg
    Munkformat papper.jpg
    48.9 KB · Visningar: 105

Biifer

gemigettvettigtjobb.nu
Gick med
14 Jun 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki TL1000R
cRoC skrev:
Lär väl knappast överbelasta servern med ett "onödigt" inlägg..?
Nej, det är väl klart. Men det känns lite onödigt att sitta och läsa samma svar 10 gånger. Då är det bättre om man följer med i diskussionen innan man skriver någonting.
 

akora

http://www.roadragemc.se
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Trollhättan
Hoj
Suzuki GSX-R 600 -97
Som ni sagt tidigare, problemet GÅR INTE ATT LÖSA I 2D!!!! Eller så är jag bara för trött :D
 

RRacer

Medlem
Gick med
13 Jun 2003
Ort
Lerum
Hoj
PW50
xtreme skrev:
Okej... jag vet själv inte om detta är ett skämt eller om det är på allvar!

Bilden föreställer 3 st hus som ska få indraget El, vatten och avlopp. Man ska dra ledningarna utan att dom korsar varandra. Man får inte heller seriekoppla, vidarekoppla eller liknade. Någon som vet om det finns en lösning? Skriv ut och testa! Jag blir tokig på detta! :huvet

Får man göra såhär?

(Jag vet, kass på att rita)


Om el/vatten/avlopp ligger under husen på en linje vinkelrätt mot linjen som husen ligger på så behöver inga ledningar korsa varandra.

viewphoto.php
 
Last edited:

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
Biifer skrev:
Nej, det är väl klart. Men det känns lite onödigt att sitta och läsa samma svar 10 gånger. Då är det bättre om man följer med i diskussionen innan man skriver någonting.

Whatever, det är bara ett inlägg...
 

Fluxir

Min motorcykel har sex...
Gick med
8 May 2003
Ort
Mullhyttan
Hoj
FZR 600R
Supermoto skrev:
Kan bidra med lite fler nötter...

Den vänstra figuren är lknande som rejvis fast lite roligare tycker jag eftersom det är färre fält. Upgiften är alltså att korsa alla linjer figuren är uppbyggd av utan att släppa pappret med pennan (ni som gör det i paint eller liknande får föreställa er ett papper och en penna), börja var som helst och sluta var som helst. Det mittersta horisontella strecket består alltså av fyra linjer som ska korsas.


I den högra ska alla punkterna genomkorsas av FYRA raka streck. I övrigt samma som den vänstra uppgiften.

lätta...
 

Bifogat

  • lösning.bmp
    27 KB · Visningar: 133

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Fluxir skrev:
Du har ju missat två skärningar i den vänstra :7peta :tungan
Uppe till höger...

Höger var rätt däremot :tummenupp

Kan inte alla sluta tro att grejen med husen går att lösa??? Orsaken till att det var hus och olika typer av ledningar är bara för att skapa nån slags koppling till verkligheten och inte skapa nåt slags kryphål för en knepig lösning. Nån hade för nårga sidor med ett fint matematiskt bevis för att det inte går. Acceptera detta!!

Så! Nu kan i försöka med mina och rejvis knepigheter :D
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top