Du kan väl pricipen för att avlufta?
Öppna avluftningsskruven, tryck in bromsgreppet, stäng svluftningsskruven, släpp bromsgreppet.
Om du släpper bromsgreppet innan du stänger avluftningsskruven kommer du suga tillbaka det du just tryckt ut, d v s bromsvätska och/eller luft. Om du gör rätt, d v s stänger avluftningsskruven först kommer det att bildas ett undertryck i systemet när du sedan släpper bromsgreppet som drar in ny bromsvätska från bromsvätskebehållarn som du givetvis ser till att hålla fylld under hela operationen.
När du öppnar avluftningsskruven måste den ha den högsta positionen på hela systemet annars kommer inte luftbubblorna ut. Om du saknar avluftningsskruv på huvudcylindern kan du skruva loss bromsoket och fästa det på bakramen med ett buntband så att det hänger högt och jobba med avluftningen där. På min hoj är detta ett måste då slangen är dragen så den går i en båge med högsta punkten över avluftningsställena, det ena på huvudcylindern och det andra på bromsoket.
Kom ihåg: Öppna, tryck, stäng, släpp. Upprepa tills bromsvätskan som lämnar avluftningshålet/hålen är helt fritt från luftbubblor.
Jag har också ett sådant där kit från Biltema med backventiler som jag försökt använda utan framgång, varje gång har det slutat med att jag använt min gamla hederliga Festisflaska istället.