Kapa i kolfiber?

MILKY

NB Racing Developments
Gick med
22 Apr 2004
Hoj
BMW K1200S
Jag undrar om ngn har erfarenhet ang att kapa i Kolfiber?. Tror ni att det kommer att flagna så att säga?

Robban_C

Gubbfan åker knarr!
Gick med
9 Jun 2003
Hoj
Bimota KB1 -79, Katana 1168 turbo -82.
Använder du alltför grova verktyg så får du "flagnor", dvs småsprickor i kanterna. Om sprickorna är tillräckligt små så kan du "försegla" dom genom att stryka kanten med tunnflytande cyanoakrylatlim, "snabblim".

MILKY

NB Racing Developments
Gick med
22 Apr 2004
Hoj
BMW K1200S
Tack för svar!. Jag ska kapa en ljuddämpare i kolfiber så jag kommer att vara så försiktigt jag kan.Man får nästan hoppas att det går bra annars börjar man ju gråta!.

Liemannen

ERS NÅÅD
Gick med
5 Nov 2004
Hoj
Honda CB1300
ZXRMANNEN skrev:
Tack för svar!. Jag ska kapa en ljuddämpare i kolfiber så jag kommer att vara så försiktigt jag kan.Man får nästan hoppas att det går bra annars börjar man ju gråta!.
:kocko Du är mig en känslig jävel,, :arsele Måste du börja böla hela tiden ,, :fatta! Det är väl bara till att kapa skiten,,blir de inte bra köper man bara en ny,,,, :mad:

*Superlight*

Aldrig mer ett BERIK skinnställ!!!
Gick med
24 Jun 2004
Hoj
Ducati 985SL, 854R, 1098 CORSA
Jag brukar använda en Dremel med tunn kapskiva, funkar kanon :tummenupp

Om du får nån skada så lägg i den med epoxi

MILKY

NB Racing Developments
Gick med
22 Apr 2004
Hoj
BMW K1200S
Liemannen skrev:
:kocko Du är mig en känslig jävel,, :arsele Måste du börja böla hela tiden ,, :fatta! Det är väl bara till att kapa skiten,,blir de inte bra köper man bara en ny,,,, :mad:

Tack för ett givande svar!. Hmm ja om det går åt skogen så har man ju alltid silvertejp!

Liemannen

ERS NÅÅD
Gick med
5 Nov 2004
Hoj
Honda CB1300
ZXRMANNEN skrev:
Tack för ett givande svar!. Hmm ja om det går åt skogen så har man ju alltid silvertejp!
:tummenupp Jajamen,,,å då vet ju jag hur det är med det silvertejp alltså,,har ju en visss erfarenhet med det :banana

MILKY

NB Racing Developments
Gick med
22 Apr 2004
Hoj
BMW K1200S
Liemannen skrev:
:tummenupp Jajamen,,,å då vet ju jag hur det är med det silvertejp alltså,,har ju en visss erfarenhet med det :banana

:tummenupp Så sant så!.. Det kommer att gå klockrent det är jag säker på!.. Fina fälgar du har fått nu Liemannen!..

Liemannen

ERS NÅÅD
Gick med
5 Nov 2004
Hoj
Honda CB1300
ZXRMANNEN skrev:
:tummenupp Så sant så!.. Det kommer att gå klockrent det är jag säker på!.. Fina fälgar du har fått nu Liemannen!..
:tuttar Givetvis,,,,, :yoparty lite gult på hojen åxå bara sen är den ju som tyska flaggan,,, :tummenupp Då känner man ju sig hemma,,,he he he :brinnerup

Liemannen

ERS NÅÅD
Gick med
5 Nov 2004
Hoj
Honda CB1300
ZXRMANNEN skrev:
:tummenupp Ja gör du det så byter jag garage :rofl
:3freak Lovar du????????? :fyllisar he he he,,sen ska det bytas musik i garaget åxå,,nu är det bara Rammstein å Kraftwerk som gäller :tummenupp Å på helgerna ska vi skruva iförda endast ett par Lederhosen,, :D

MILKY

NB Racing Developments
Gick med
22 Apr 2004
Hoj
BMW K1200S
Liemannen skrev:
:3freak Lovar du????????? :fyllisar he he he,,sen ska det bytas musik i garaget åxå,,nu är det bara Rammstein å Kraftwerk som gäller :tummenupp Å på helgerna ska vi skruva iförda endast ett par Lederhosen,, :D

Är du helt :kocko jag kommer inte att flytta ut. Hasse :Bugar

Tror du att du har maskin/er till att få dämparen snyggt? Seriöst nu!.

Mattiaz

Värmlandspöjk
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2017 KTM Super Adventure S
Liemannen skrev:

I mitt garage spelas endast Rammstein :yoparty

Robban_C

Gubbfan åker knarr!
Gick med
9 Jun 2003
Hoj
Bimota KB1 -79, Katana 1168 turbo -82.
Ett par tips i ljuddämparsammanhang:
Cyanoakrylatlim tål inte mer typ 100-150 graders värme. Tyvärr gäller samma sak för epoxylim och epoxyplast så länge man inte köper högtemptåligt.
Emellertid blir ju oftast inte dämparna så varma men det kan ju vara bra att känna till i alla fall.
Och jag är inte så säker på att epoxylim är så bra i sammanhanget. *Superlight* kanske menade epoxyplast?
Hursomhelst så är epoxylim rätt tjockflytande och drar därför inte in i fibrerna så bra som epoxyplast eller framförallt tunnflytande cyanoakrylatlim. Observera dock att ca-limmet finns i olika viskositeter, i detta fall ska tunnast möjliga användas. Köps lämpligast i butiker som säljer radiostyrda modellflygplan etc. I dessa sammanhang används ca-lim av olika viskositeter och dessa butiker har oftast en sådan lagerhållning/omsättning att limmet alltid är färskt.
Behöver du ha ca-lim men inte får tag på så kan du ju alltid höra av dig:
http://www.rc-hobby.se/

Liemannen

ERS NÅÅD
Gick med
5 Nov 2004
Hoj
Honda CB1300
ZXRMANNEN skrev:
Är du helt :kocko jag kommer inte att flytta ut. Hasse :Bugar

Tror du att du har maskin/er till att få dämparen snyggt? Seriöst nu!.
:3freak givetvis,, har inte jag fixat till den där jävla R1:an???? det fixar vi i helgen :gnissla Svärmorsdrömmen :arsele

Mattiaz

Värmlandspöjk
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2017 KTM Super Adventure S
Liemannen skrev:
:tummenupp Klockrent var å kollade på dem i Copenhagen,,det värsta jag sett :yoparty

Ja fy fan.. .de är gudar för mig! :) Har precis allt de gjort.... tom beställt en tavla som ska pryda vardagsrummet :tummenupp
Kollade på dom i Globen... ja tror nästan jag ådrog mig en whiplashskada :gnissla

Är faktiskt jävligt sugen på att leta mig ner till Tyskland eller liknande på nån av deras konserter... vet att de har en konsert i Berlin (samma arena som i Live aus Berlin ... Wühnhede eller va den heter...) till sommaren... enligt rykten kommer det spelas in delar till en ny live-dvd :Bugar

MILKY

NB Racing Developments
Gick med
22 Apr 2004
Hoj
BMW K1200S
Tack Robban !

Skönt att se att vissa har någor vettigt att säga!. Jag skall tänka till ordentligt innan jag sätter skiten i kapen.

Liemannen

ERS NÅÅD
Gick med
5 Nov 2004
Hoj
Honda CB1300
Mattiaz skrev:
Ja fy fan.. .de är gudar för mig! :) Har precis allt de gjort.... tom beställt en tavla som ska pryda vardagsrummet :tummenupp
Kollade på dom i Globen... ja tror nästan jag ådrog mig en whiplashskada :gnissla

Är faktiskt jävligt sugen på att leta mig ner till Tyskland eller liknande på nån av deras konserter... vet att de har en konsert i Berlin (samma arena som i Live aus Berlin ... Wühnhede eller va den heter...) till sommaren... enligt rykten kommer det spelas in delar till en ny live-dvd :Bugar
Japp,,de spelar den 23,24 juni i Berlin :yoparty tyvärrr så kan jag inte åka dit,,är ju med lurad till Assen vid den tiden ,,men det lär ju bli rätt gött åxå om vädret e ok :banana

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring