Kapa i kolfiber?

Liemannen

ERS NÅÅD
Gick med
5 Nov 2004
Hoj
Honda CB1300
ZXRMANNEN skrev:
TwinSucker skrev:
Kan du inte slänga upp lite bilder på ditt projekt sen så man kan se hur det blev :)
Skulle va kul å se, jag ska själv modda om avgassystemet på min hoj och jag kanske oxå behöver kapa mina pipor...

Visst! Jag tänkte slänga upp lite bilder när den står helt klar! :tummenupp
:tungan jaha å vem ska hjälpa dig med det?? :tuttar Då jävlar får du fråga farbror snällt :D he he he he,,,,,,,,, :rofl

Liemannen

ERS NÅÅD
Gick med
5 Nov 2004
Hoj
Honda CB1300
ZXRMANNEN skrev:
Liemannen skrev:
:tungan jaha å vem ska hjälpa dig med det?? :tuttar Då jävlar får du fråga farbror snällt :D he he he he,,,,,,,,, :rofl[/QUOTE

Du är min hjälte helt klart!! :Bugar :huvet
Jajamen :lol :lol Men det fixar vi,,, :tuttar såna du,,kan du ska det åxå?? :tungan å som vanligt e jag trött men ja kommer ner vid efter 17,00 så tar vi tag i det där,,,löser vi det,,,,fast mina fälgar blev snyggare

Jonte76

Sporthojsnörd
Gick med
10 May 2004
Hoj
Bara ex! XT350, KTM 525 exc, VTR1000f, VTR1000 SP-1
ZXRMANNEN skrev:
Visst! Jag tänkte slänga upp lite bilder när den står helt klar! :tummenupp

Det lär ju dröja innan hojen står helt klar :rolleyes: Du med tummen mitt i näven :näsblod Han som ska fixa staget är ju alltid trött eller så ska han tvätta :hihi

Liemannen

ERS NÅÅD
Gick med
5 Nov 2004
Hoj
Honda CB1300
jontemorrum skrev:
Det lär ju dröja innan hojen står helt klar :rolleyes: Du med tummen mitt i näven :näsblod Han som ska fixa staget är ju alltid trött eller så ska han tvätta :hihi
:kocko jaja men när det var färdig blästrat då var de ingen som gnällde :arsele då dög det he he he he

Jonte76

Sporthojsnörd
Gick med
10 May 2004
Hoj
Liemannen skrev:
:kocko jaja men när det var färdig blästrat då var de ingen som gnällde :arsele då dög det he he he he

Det blev ju bra när det VÄL blev klart.... :arsele

Jonte76

Sporthojsnörd
Gick med
10 May 2004
Hoj
Verkar som du har lite lite å göra på jobbet :va :va Får nog leta fram lite mer jobb åt dig :tungan

Liemannen

ERS NÅÅD
Gick med
5 Nov 2004
Hoj
Honda CB1300
jontemorrum skrev:
Verkar som du har lite lite å göra på jobbet :va :va Får nog leta fram lite mer jobb åt dig :tungan
:arsele jaaa då,,chefen är ju inte här :hihi så då får man ju passa på,,,å har ju även lite damer att sköta om åxå ju :tuttar

Jonte76

Sporthojsnörd
Gick med
10 May 2004
Hoj
Liemannen skrev:
:arsele jaaa då,,chefen är ju inte här :hihi så då får man ju passa på,,,å har ju även lite damer att sköta om åxå ju :tuttar

dom har man ju hört talas om men aldrig sett :va du kanske surfar på grabbarmittläderhosenfüralle.de :rolleyes:

Liemannen

ERS NÅÅD
Gick med
5 Nov 2004
Hoj
Honda CB1300
jontemorrum skrev:
dom har man ju hört talas om men aldrig sett :va du kanske surfar på grabbarmittläderhosenfüralle.de :rolleyes:
jaaaaa då :lol :lol har man lyckats klara sig till den åldrern en annan har så får man inte vara kräsen :arsele då tar man det som bjuds,,, :tummenupp

Jonte76

Sporthojsnörd
Gick med
10 May 2004
Hoj
Härligt min han har :hihi att dom körde offroad med såna hojar :va

KalleBalik

Karata!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Jag tycker att pickuptrucks är tuffare än hojar
Om man kapar sin dämpare, är det bara tuta och köra eller måste man bestycka om hojen eller nåt för att den ska gå bra?

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Mattiaz skrev:
Ja fy fan.. .de är gudar för mig! :) Har precis allt de gjort.... tom beställt en tavla som ska pryda vardagsrummet :tummenupp
Kollade på dom i Globen... ja tror nästan jag ådrog mig en whiplashskada :gnissla

Är faktiskt jävligt sugen på att leta mig ner till Tyskland eller liknande på nån av deras konserter... vet att de har en konsert i Berlin (samma arena som i Live aus Berlin ... Wühnhede eller va den heter...) till sommaren... enligt rykten kommer det spelas in delar till en ny live-dvd :Bugar

Bara för att skryta lite så har jag gjort två långa Europaturnéer med dem. Var bla med när Till slog sönder högerhanden på ett askfat i en dum utmaning med deras livvakt Herman the German. :hihi

TLRR

Guest
ZXRMANNEN skrev:
Jag undrar om ngn har erfarenhet ang att kapa i Kolfiber?. Tror ni att det kommer att flagna så att säga?

Tänk på att använda mask när du slipar och jobbar med kålfajber.Partiklarna från kolfibern är mycket elak för kroppen invärtes och kan vandra runt då kroppen inte stöter bort dessa partiklar och fibrer.
Ex. Jag fick en sticka av detta material och fick inte bort den,ett halvår senare kom den ut på ett helt annat ställe.Det blir inga infektioner som en vanlig sticka eller grad.

MILKY

NB Racing Developments
Gick med
22 Apr 2004
Hoj
BMW K1200S
KalleBalik skrev:
Om man kapar sin dämpare, är det bara tuta och köra eller måste man bestycka om hojen eller nåt för att den ska gå bra?

Detta funderade jag på också men enligt en MKT säker källa så påverkar det varken sig motor eller effektuttag. Så det är bara att kapa o se glad ut!.

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring