Kapa kåpglaset??

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
Yamaha R6-00
hej allihopa! nu ska d byggas om igen :)

Nästa fundering är om hojen blir fräckare om man kapar av den lilla uppböjen i kåpglaset?

Hojen är densamma TZR som är på min avtar, ni kan la kila å se vad ni tror, blir det väldigt blåsigt då tro??

Xeizz

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2003
Umeå/Kalmar Norrlänning & smålänning på samma g
Hoj
KTM Freeride 350 -14 & Husaberg FS650E -04
nja, lyckas du "kapa" kåpglaset utan att det spricker så blir jag imponerad!, det lyckades inte jag med iallfall med mitt gammla.. köp ett nytt istället från s-racing.com så kan du få det tonat också i den färg du vill. kostar ca 775kr inkl frakt (gjorde det för mig)

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Tjao det är väl inte så svårt egentligen, men du måste sätta en list över för det kommer inte bli snyggt annars.. Tänk på att ett nytt kostar ett antal hundra.

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
Yamaha R6-00
cRoC skrev:
Tjao det är väl inte så svårt egentligen, men du måste sätta en list över för det kommer inte bli snyggt annars.. Tänk på att ett nytt kostar ett antal hundra.

jo ja förstod det nu, att det var så dyrt...å listen som sitter på det nu kan ja ju bara kapa och flytta ner eftersom det är en gummilist. ska man våga kapa tro....... :va

.luzt

Livsnjutare
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Superduke 05
är skeptisk till om det kommer bli bra, kapar du i plast blir det varmt och det kan smälta och bli otroligt fult om du gör det _utan_ att det spricker.Blir nog mycket snyggare om du investerar i ett nytt istället :)

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...