Jag ska packa om en ljuddämpare, dämparmaterialet är för långt, det är en kärna av typ något stålullsliknande som är wrappat med vanligt ljuddämparmaterial. Ljuddämparmaterialet är ju lätt att klippa i men hur klipper jag stålullen och med vad?
Rulla ut mattan och lägg den mellan två brädbitar som du skruvar/pressar ihop, såga/vinkelslipa sen mot brädkanten.Saknar plåtsax, som troligen funkar bäst(?)
En vanlig sax pajar nog helt. Sågande/roterande funkar inte. Andra änden ( som jag håller i ) är massakrerad? av tidigare försök
Sitter ihop som ett rör. Men kanske platta ihop den. Fast där ska ju sen in ett perforerat rörRulla ut mattan och lägg den mellan två brädbitar som du skruvar/pressar ihop, såga/vinkelslipa sen mot brädkanten.
Ja, provar detta. ??Kan tänka mig att en rondell med kapskiva klarar detta utan att trassla in sig i stålullen.
Måste ve en med HF tändning i så fall.Plasmaskärare?
Hmm, bäst hittills. Komprimera ihop trasslet och fimpa med kapskivan. ??Kör in en stång eller rör i mitten.
Lägg sedan en slangklämma på var sin sida om där du tänker kapa och dra åt slangklämmorna.
Så hårt du kan. Du kan ju sätt flera slangklämmor runt den biten som ska bort efter varandra....
Om det underlättar.
Kapa sedan mellan slangklämmorna med valfritt verktyg, bågfil, kapskiva (vinkelslip).
Jämför steffe's #6
Det här förslaget ger begreppet ”over do it” ett nytt ansikte?Alternativt. Linda om slutet på den del du vill behålla med Tejp.
Doppa ner sen delen som ska bort i Biltema epoxi och så högt att det täcker tejpen.
Låt kärlet/röret med ljuddämparmatta och epoxi stå till nästa dag eller längre så epoxin stelnat.
(det lönar sig att höja temperaturen till i varje fall +50C, så härdar epoxin fortare....)
Kapa den epoxi dränkta mattan med valfritt verktyg.
Bränn bort epoxin. Lämligen utomhus eller vid bra utsug.....
Klart.
Om möjligt gör det utanför garaget. Sånt här som att såga metall och liknande gör jag på ett staket med gräsmatta på andra sidan. Avsikten är att all metall ska ner mellan grässtråna vid staketet och försvinna där. # Vill inte ha "nålarna" på garagegolvet.Hmm, bäst hittills. Komprimera ihop trasslet och fimpa med kapskivan. ??
Den jävla mattan släpper små vassa ståltrådsbitar överallt i garaget så jag börjar bli riktigt less på skiten nu
Japp fast nu är hälften av de här crossmattorna på garagegolvet toppade med små metalltrådar, odamsugbaraOm möjligt gör det utanför garaget. Sånt här som att såga metall och liknande gör jag på ett staket med gräsmatta på andra sidan. Avsikten är att all metall ska ner mellan grässtråna vid staketet och försvinna där. # Vill inte ha "nålarna" på garagegolvet.
Stål/Järn är speciellt bra för det kommer ju snabbt omvandlas till rost/järnoxid.
Och följa med regnet ner i marken.
# En gräsmatta 3 meter bred mellan trottoar och hus som ingen av kvinna född frivilligt vistas på.
Används ju mest som "hundtoalett".
O-dam-sugbara..... du kanske skulle byta dam?Japp fast nu är hälften av de här crossmattorna på garagegolvet toppade med små metalltrådar, odamsugbara
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|