Kapad e-post, vad gör man?

Helvetica

Ett nej är ett kanske på sikt
Gick med
2 Aug 2008
Hoj
En väldigt grön
För någon vecka sedan började mina vänner höra av sig och undrade om jag blivit knäpp. (Mer än vanligt) Från min e-postadress och med mitt namn som avsändare kom det reklam-spam om elektronik. :va Efter detta har jag inte kunnat ta emot mail alls till min inkorg. Jag vet inte vart de hamnar, men det känns verkligen inte bra. :huvet Vad gör jag?! Det är ett vanligt hotmail-konto.

Helvetica

Gick med
2 Aug 2008
Hoj
En väldigt grön
Men många är riktigt duktiga på att skita ner antivirus också.
Har du scannat i felsäkert läge??

Eh, nä, det vet jag inte... Har ett bra anti-virusprogram (tror jag)
NOD 32. Sökte igenom hårddisken med hjälp av det. Men du menar att det kanske inte hjälper...?

Killerwhale

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2006
Hoj
2006 Triumph Daytona 955i
Eh, nä, det vet jag inte... Har ett bra anti-virusprogram (tror jag)
NOD 32. Sökte igenom hårddisken med hjälp av det. Men du menar att det kanske inte hjälper...?

När datorn PRECIS startar kan man trycka F8 och starta i felsäkert läge, då startas inga systemprogram bla bla bla
Scannar du i det läget är det större chans att hitta eventuella hot i datorn.

Förgöraren

Inte som Du!
Gick med
13 Jan 2004
Hoj
Senaste hoj; Blade-08 Förgöraren-edition
Skaffa en ny adress, som Rasorblade säger! Och var restriktiv med att ange den på sidor ...

Eller skaffa två nya adresser och använd den ena till korrespondens med riktiga människor och den andra till korrespondens med halvmänniskor:tummenupp

\m/

Helvetica

Gick med
2 Aug 2008
Hoj
En väldigt grön
Tack för hjälp och tips. Nu verkar det fungera igen. Det trista är att jag HAR två mail-konton och det här var det mer städade och "officiella"... :huvet

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Det är sällan din dator som är infekterad eller så, det är nån annan som har din adress i adressboken eller att du angivit din adress på lite fel sidor...

oskrapt

Ny medlem
Gick med
11 May 2009
Hoj
R1
Detta kanske hjälper dig en bit på vägen för att avgöra om det är din dator som skickar ut eposten lr om den kommer från nån annan dator som "fejkar" din epostadress...

1. Gå in på hotmail och HÖGERklicka på ett av spam meddelandena. Välj "Visa meddelandekälla".

2. Nånstans i texten skall det stå: X-Originating-IP: [xxx.xxx.xxx.xxx]

3. Jämför ip adressen xxx.xxx.xxx.xxx med din egen genom att gå in på http://www.ip-adress.com

Är det samma ip adress så skickas mailen från din dator. Är det olika adresser så behöver du antagligen inte oroa dig för i såna fall har din epostadress ANTAGLIGEN bara hamnat i nån taskig databas där din mejladress bara fejkas o ser ut att det kommer från dig.

Tänk på att repetera steg 3 på alla datorer du loggat in ifrån på din hotmail...

StreetfighterGBG

Musclemachine
Gick med
7 Jul 2007
Hoj
1st ZX9R Streetfighter White Edition, 1st Honda SP1, 1st Aprilia Tricolore, 1st GSX-R 1000 K4 Svart, 1st ZX9R Streetfighter Dreams, ZX9R Streetfighter Ghost Editionl
Du det där känner jag igen! Jag har samma elektronik spam på mitt Gmail konto. Har ändå bytt lösenord en gång men samma igen.
Troligen återstår det att byta emailadress eller kontakta hotmail och se om dom kan hjälpa till?
Säg till om du kommer tillrätta med det så kanske jag också kan ta tag i mitt?

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
Eftersom man kan skicka mail med vilken avsändare man vill behöver man inte ha tillgång till några lösenord. Räcker med att komma över flitigt vidarebefodrat mail och snappa upp alla adresser som fortf. ligger kvar där.

Finns sidor på nätet där du kan skicka mail med valfri avsändare.

Lister

Slösare
Gick med
8 Jun 2005
Hoj
En stor stark
Sluta porrsurfa:arsele och sluta klicka på blinkande banners där det står "YOU HAVE WON!!!!"#¤$$$$ Please enter e-mail and creditcard" :tungan

Thyg0d

One by one, the penguins steal my sanity
Gick med
22 Jul 2006
Hoj
Suzuki GSX 1300 R -99 BMW G650 XMoto
Du kan ju alltid ladda ner Malwarebytes Antimalware och köra en gång så vet du att maskinen är ren sen, det brukar ta det mesta..

http://www.malwarebytes.org/mbam.php
Kör på Free version...

Sen när den har scannat och ev. tagit bort något så kan du avinstallera det..

Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!