Kapell-frågor inför vintern.

Von Anka

Ny medlem
Gick med
28 Aug 2007
Hoj
Inget vettigt :(
Hallå, sitter och funderar på om jag ska köpa mig ett kapell för skydd mot snö hagel och drivis, blir ett från biltema isåfall.

Hjälper ett kapell till att hålla undan väta och därigenom minska rostangreppen?
Kan det börja växa mögel under kapellet?

Mvh Von Anka

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
Fuktigt lär det bli ändå, men ett kapell hindrar ju i alla fall alltför mycket vatten att rinna in kontakter och sånt så det är nog bra. Jag har haft mina hojar i ett ganska fuktigt kallgarage tidigare, och det är inte så värst mycket som brukar rosta, men man kan ju smörja in valda delar med lite fett eller nåt för att förebygga rosten.

Von Anka

Ny medlem
Gick med
28 Aug 2007
Hoj
Menar du att du tänker ha cykeln stående ute hela vintern?
Hahaha kanske skulle skrivit att det gäller en småsjaskig men hyffsat rostfri 30-moped och inte nån fin välvårdad motorcykel;)

men man kan ju smörja in valda delar med lite fett eller nåt för att förebygga rosten.
Byt en del elförzinkad skruv till rostfritt och ska måla över resten med hammerite.

Fuktigt lär det bli ändå, men ett kapell hindrar ju i alla fall alltför mycket vatten att rinna in kontakter och sånt så det är nog bra.
Jo en del oskyddade kontakter finns det och oxider skulle va trevligt att slippa.

Last edited:

teddster

nybörjare på slangen
Gick med
7 Jun 2008
Hoj
Bergatroll
Är det nån tyskkunning som skulle kunna översätta
texten på den sidan?

Live_free

Ny medlem
Gick med
19 Jul 2005
Hoj
Motorcykel
Är det nån tyskkunning som skulle kunna översätta
texten på den sidan?

Skön google translation: :D

Vill du ha din cykel under vintermånaderna "einmotten" eller din älskade klassiska / veteranbilar för en längre period förmodligen skyddar mot kondensation av
Klimatvariationer bevara? Insidan av denna mobil garage ingår, VCI icke-giftigt ämne bygger på några timmar en skyddande atmosfär, som effektivt bildandet av rost på metalliska material förhindras. Söndag kommer också att bli svårt att få poäng på din motorcykel fullständigt bevarade. Alla andra material (t.ex. gummi, färg, etc.) om fordonet inte kommer att attackeras. Med bara ett fåtal öppna verksamheten med hjälp av den integrerade Gleitverschlusses, den tid under högst 24 månader. Efter uppackning av tvåhjuliga verflüchtigt den aktiva substansen i alla fordon delar utan rester. Ett mödosamt och tidskrävande intensiv rengöring av motorcykeln, som användningen av konventionella korrosionsskydd spray, är inte nödvändigt. Även för användning utomhus lämpliga. I det här fallet, filmen, dock skyddas från direkt solljus är skyddade.
Material: 100% PE med integrerad VCI film. Färg: blå, med silver-Louis logotyper. Finns i två storlekar:

Storlek: S-L:

Längd: 280 cm, höjd: 200 cm.

Storlek: XL-XXL:

Längd 320 cm, höjd: 230 cm

Anmärkning om förnyelse:
Efter 2-åring kan använda funktionen i huden med hjälp av en frivillig VCI emitter (Kod 10008315 10008316) när som helst förnyas.

Von Anka

Ny medlem
Gick med
28 Aug 2007
Hoj
Då jag står utan garage i vinter så tänker jag själv använda mig av ett sånt här:
http://www.louis.de/index.php?topic...t_total=14&anzeige=0&page=0&artnr_gr=10008312
Lite tveksam till om en sån passar för fordon som skall användas 3-7ggr i veckan.
Kanske skulle ställa in en torrboll också för lite extra torrhet eller kanske blir för torrt då?

Skön google translation: :D
Skulle behöva en "translation" till "google translation";)

teddster

nybörjare på slangen
Gick med
7 Jun 2008
Hoj
Bergatroll
De flesta translationmaskinerna brukar ha svårt för att göra det de ska göra :)

Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras