Det känns tryggt att ha dig som fanbärare in i 40-års-krisen. Gjorde det verkligen inte ont? Är det sant att man förlorar morgonståndet? Frågorna äro många... Vi får träffas och utbyta. Jag oroas allt mindre för min anstormande 40-årsdag. Tack!
/J
Räds icke min son!
Du kommer bara bli varse att livet blir bättre och bättre!
Varför ska du ha identitetskriser a´la fjortis, fundera på om du duger, ha ångest för åldrandet...
Nej spotta ut mjölktänderna och börja leva!![]()
Jag bara skojar, jag tar livet med en klackspark det vet du.
Jag glömmer ofta bort min egen födelsedag, jag brukar inte ens veta dagens datum eftersom när jag är ute på långtur med båten den tiden på året.
Jag har alltid gjort precis vad jag vill, det är fördelen med att bo själv. Jag tycker dock att många i vår ålder verkar köra på i standardmallen: fullspäckad almanacka, boendekostander som äter upp hela lönen så att det aldrig blir ngt över, och icke viljestyrt familjeliv. Inga kreativa intressen på fritiden, det enda de tar sig för är att passivt ta del av utbudet från det kommersiella nöjesetablissemanget: Golf, bio, restaurangbesök, teater osv.
Så det är därför det är en rolig grej för mig att travestera kring begreppet 40-årskris, det känns så främmande för mig, livet blir ju roligare för varje år. Den ökade erfarenheten gör att man slipper vara så händelsestyrd som när man var yngre, man vet hur man ska få det som man vill utan att såra andra, i stort och smått.
Jensa är ju dock en sån kille som jag tycker fångar dagen och ser till att förverkliga de saker han har lust med. Så grattis till honom som sagt!
/J
Elak sång
Så lät det runt bordet då Kapten Blåskägg firades
P.S Jensa, du måste ju zooma in instruktionstexten på flaskan![]()
bla bla bla
![]() |
Rekordmånga personliga regskyltar
Under 2024 godkände Transpo... |
![]() |
SMC får 700.000 kronor i bidrag
Roger Berzell, generalsekre... |
![]() |
Brembo vinner Good Design Award
Brembo prisas för innovativ... |
![]() |
Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli