Kartläggning

DJME

Medlem
Gick med
23 Apr 2004
Ort
Karlskrona
Hoj
Suzuki GSX-R 1000-02
Då har polisen börjat kartlägga sporthojåkare här i stan igen. Körde hem igårkväll vid 11 tiden. Körde lugnt och sansat :hihi Sista kilometrarna har jag 30 väg så jag puttrade fram för att inte väcka upp hela området. När jag kommer hem och precis skall börja dra över kapellet så kommer en polisbil smygande ner på vändplatsen och kör sakta förbi. Har under de fem åren jag bott i huset aldrig sett en polisbil köra ut på udden där jag bor och vända.

Mikael
 

Firefly

Sporthojsnörd
Gick med
13 Aug 2003
Ort
bästkusten
Hoj
Tokgul Fireblade 954 *SÅLD*
DJME skrev:
Då har polisen börjat kartlägga sporthojåkare här i stan igen. Körde hem igårkväll vid 11 tiden. Körde lugnt och sansat :hihi Sista kilometrarna har jag 30 väg så jag puttrade fram för att inte väcka upp hela området. När jag kommer hem och precis skall börja dra över kapellet så kommer en polisbil smygande ner på vändplatsen och kör sakta förbi. Har under de fem åren jag bott i huset aldrig sett en polisbil köra ut på udden där jag bor och vända.

Mikael
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=76367
 

Jocke K

Glad Medlem
Gick med
10 May 2004
Ort
Karlskrona
Hoj
R1 06 & R6 00
DJME skrev:
Då har polisen börjat kartlägga sporthojåkare här i stan igen. Körde hem igårkväll vid 11 tiden. Körde lugnt och sansat :hihi Sista kilometrarna har jag 30 väg så jag puttrade fram för att inte väcka upp hela området. När jag kommer hem och precis skall börja dra över kapellet så kommer en polisbil smygande ner på vändplatsen och kör sakta förbi. Har under de fem åren jag bott i huset aldrig sett en polisbil köra ut på udden där jag bor och vända.

Mikael

Ja det stämmer.I måndags när jag svängder av från infartsleden mot Shell så körde en polisbil efter mig. När jag sedan tankade hojen så parkerade dom 50 meter från mig, steg ur bilen och gick halvägs fram mot mig och tog ett foto av mig och hojen!! Jag blev minst sagt förvånad. Efter att han tog kortet så gick han tillbaks till bilen och körde iväg. :va
 

Blade 4-ever

Rövens Pågar
Gick med
18 Mar 2003
Ort
Gnomeregan
Hoj
Red mechanostrider
DJME skrev:
Då har polisen börjat kartlägga sporthojåkare här i stan igen.


HAHAHAHAHAHAHA... fan va gutt :yoparty

Lika bra å köpa nytt skinnställ, hjälm o hoj varje år o ingen nrskylt så de blir lite förvirrade :hihi :hihi :hihi RP-tröjan hänger ju iofs med :D
 

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
eisbaer skrev:
Jaaa! Jag såg oxå en polisbil igår och jag tror de kartlägger mig!
Jag såg en polismotorcykel körandes på Ringvägen igår och idag såg jag en annan polismotorcykel parkerad inne vid Sveavägen! Dom är efter mig, jag vet det, JAG VET DET!!!!
 

eisbaer

Pucko
Gick med
6 Mar 2003
Ort
MAERSTA
Hoj
Honda CB450 '86
sgtpepper skrev:
Jag såg en polismotorcykel körandes på Ringvägen igår och idag såg jag en annan polismotorcykel parkerad inne vid Sveavägen! Dom är efter mig, jag vet det, JAG VET DET!!!!


JAAA visste det. De kartlägger triplar. HELVETE.
 

Blade 4-ever

Rövens Pågar
Gick med
18 Mar 2003
Ort
Gnomeregan
Hoj
Red mechanostrider
sgtpepper skrev:
Jag såg en polismotorcykel körandes på Ringvägen igår och idag såg jag en annan polismotorcykel parkerad inne vid Sveavägen! Dom är efter mig, jag vet det, JAG VET DET!!!!

Tror inte riktigt ni har hängt med i utvecklingen angående kartläggningen här nere i karlskrona.

Vi har nog rört om lite för mycket i grisstian i K-na :tungan :D

En kommentar från en trafikpolis på kosta flygfält förra året var... "vi har den värsta trafiksituationen en liten stad i sverige kan råka ut för. Ett mc-gäng som huserar som de vill." :D :D :D

Sen visade de lite feta Mc-stuntklipp runt om i stan, som vi tyvärr inte har fått tag på. Så vi kunde inte ha med dem i vår film :huvet
 

Jonte76

Sporthojsnörd
Gick med
10 May 2004
Ort
I hus
Hoj
Bara ex! XT350, KTM 525 exc, VTR1000f, VTR1000 SP-1
Då får man sluta med sina rundor till karlskrona nu då :gnissla vill ju inte vara med i deras fotoalbum :näsblod
 

Blade 4-ever

Rövens Pågar
Gick med
18 Mar 2003
Ort
Gnomeregan
Hoj
Red mechanostrider
Tycker d e sorgligt att de lägger så mycket resurser på detta, de har ju en aktiv spaningsprofil på RP och övriga sporthojsåkare i stan.
Har de inga värre saker att ta tag i eller som tex rån/misshandel/all skit som kommer via polenfärjan och annan grövre kriminalitet eller är några hojåkare som kör lite fort ibland å ibland skickar upp hjulet i luften verkligen så farligt

(oftast körs det faktiskt på mindre trafikerade väger eller tom avstängda vägar)

Så klagar de på resursbristen inom polisväsendet och att de inte har möjlighet att ta tag i all grov/organiserad brottslighet som de skulle vilja, inom ett privat företag så hade förmodligen ledningen fördelat om resurserna dit de mest behövs, det borde väl kunna genomföras även inom polisen tycker man eller måste det vara fyrkantigt för att det inte är privatägt?

Bara några reflektioner från läktaren :D
 

Jocke K

Glad Medlem
Gick med
10 May 2004
Ort
Karlskrona
Hoj
R1 06 & R6 00
Jag har blivit en polis magnet!
När jag körde hem från jobbet i går så stannade jag för rött ljus på infartsleden vid korsningen till Verkö. Bakhjulet lättade 10-15 cm från marken vid inbromsningen. En polisbil kom efter ett tag och ställde sig bakom mig, när det blev grönt och jag körde vidare i den övriga trafikens tempo så sätter polisen på blåljus och jag kör in till kanten. Polisen går fram till mig och förklarar att sådana som jag inte har på vägen att göra och att dom minsann har ögonen på mig. När jag frågar vad jag har gjort för fel så svarar han att jag gör fel så fort jag sätter mig på hojen. :va .
Diskussionerna forsätter och jag är artig och tillmötesgående medan polismannen är minst sagt otrevlig. När jag till slut frågar om han tycker att det är lämpligt att vi står vid kanten av infartsleden i rusningstrafik och utgör ett hinder för övrig trafik, så svarar konstapeln att det är han som gör den bedömningen inte jag. Konstapeln lämnar mig med orden "snart har vi satt dit dig". Sedan kör han sin väg med en ordentlig rivstart.

Till saken hör att jag inte kör på ett provocerande sätt på högtrafikerade vägar eller i tätbebyggda områden. Min passion är förutom bankörningar att pressa hojen på kurviga vägar med gles bebyggelse. och skulle jag mot förmodan träna på något stunt så gör jag det på öde platser.
 
Last edited:

plimpe

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2004
Ort
sthlm
Hoj
dunder kisse
ja i k-na så händer det en hel del. borde inte snuten stå i kungsmarken hela tiden om de vill sätta dit ngn? fan bodde där ett år då var det bomb hot, mord kidnappningar mm. och det vara bara det man hörde talas om vem vet vad som hände som man aldrig fick reda på.. snutar skaffa er ett riktigt jobb era :tomten
 

Dr Gixxer

Rövens Pågar
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlskrona
Hoj
n/a
D vore underbart att ta fram sin telefon eller mp3 spelare och ta ljudupptagning på dem när de beter sig som rövhål och fäller sånna kommentarer, sen skicka in det till pressen, de hade säkert gottat sig åt det.

Om de uppträder så har de inte i en polisuniform att göra utan borda sitta i parken och dricka helrör med sina kompisar som ligger på samma nivå, de är ju en skam för de poliser som faktiskt uppträder korrekt och på ett trevligt sätt.
 

Jocke K

Glad Medlem
Gick med
10 May 2004
Ort
Karlskrona
Hoj
R1 06 & R6 00
Dr Gixxer skrev:
D vore underbart att ta fram sin telefon eller mp3 spelare och ta ljudupptagning på dem när de beter sig som rövhål och fäller sånna kommentarer, sen skicka in det till pressen, de hade säkert gottat sig åt det.

Om de uppträder så har de inte i en polisuniform att göra utan borda sitta i parken och dricka helrör med sina kompisar som ligger på samma nivå, de är ju en skam för de poliser som faktiskt uppträder korrekt och på ett trevligt sätt.


Ja nästa gång så ska jag spela in samtalet på min telefon.

Det konstiga är att jag inte vet anledningen till att polisen håller på och trakasserar mig. Dom har varit på mig två gånger i år och tre gånger i höstas.

En anledningen som jag kan tänka mig, är att någon som bor i närheten av mina kurviga favoritvägar. Som jag kör på några gånger i veckan, har ringt till polisen och berättat att "en kille på grön motorcykel brukar köra som en idiot där frekvent", och att polisen tror att det är jag.
Annars så har dom kanske förväxlat mig med någon annan.
 

Dr Gixxer

Rövens Pågar
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlskrona
Hoj
n/a
Tror de har fått för sig att alla sporthojsåkare är grymt farliga och jätteviktiga att kraftsamla mot oavsett hur det är i verkligheten. Sen har det säkert hänt att någon grinig privatperson har ringt in å klagat för att någon drar upp framhjulet eller knäskrapar på allmän väg......
 

Ballen

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Letar värstinghoj för fullt. PMa gärna om ni skall sälja
Om de börjar fota hojar lite här o där verkar det fan som de blivit helt paranoida.

Hur i helvete har de fått resurser till detta? De hinner ju aldrig fram till eller klarar upp vardagsbrott som våldtäkter, inbrott, misshandel, stöld etc.

Men sporthojar är ju nästan det farligaste som finns
 

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Ort
08 en stund till
Hoj
KTM LC4
Frågan är ju om de får föra ett dylikt register överhuvudtaget!? :va

Det känns inte som att man får registrera folk, som inte gjort sig skyldiga till något, hur som helst.
 

Botte

S.M.R
Gick med
22 Mar 2003
Ort
Karlskrona
Hoj
690 SMCR
Jocke K skrev:
Ja nästa gång så ska jag spela in samtalet på min telefon.

Det konstiga är att jag inte vet anledningen till att polisen håller på och trakasserar mig. Dom har varit på mig två gånger i år och tre gånger i höstas.

En anledningen som jag kan tänka mig, är att någon som bor i närheten av mina kurviga favoritvägar. Som jag kör på några gånger i veckan, har ringt till polisen och berättat att "en kille på grön motorcykel brukar köra som en idiot där frekvent", och att polisen tror att det är jag.
Annars så har dom kanske förväxlat mig med någon annan.

Klart att sånt ska bandas, eller om nån annan e med o hör vad han säger.
Då e de ju klart för en anmälan om trakasserier :kocko
Själv väntar jag bara på att dom ska dyka upp i backspegeln :rolleyes:
 

Blade 4-ever

Rövens Pågar
Gick med
18 Mar 2003
Ort
Gnomeregan
Hoj
Red mechanostrider
Botte skrev:
Själv väntar jag bara på att dom ska dyka upp i backspegeln :rolleyes:

För att direkt efter försvinna några kilometer bakom igen :rolleyes: :D

Klart som fan de är desperata snytarna, de fick ju inte fast någon förra året hur mycket de än försökte :hihi
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top