Kartläggning

Chirre

Gubbe
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Ronneby
Hoj
Gubbkörd dussinhoj/Skrotad. Ny Crankshaftare 2011
Nä fan det är konstigt.
Kommer ni ihåg förra året då vi körde runt i Torskorsrondellen? Vi hade väl kört där i bara några minuter så dör det upp en snuthäck. Snuten sa att någon hade ringt dem om att vi körde där..

Konstigt.. Folk ringer snuten när de har blivit misshandlade och rånade men då tar det flera timmar innan de kommer.
När vi körde runt lite i en rondell så kom de på några minuter.


Jocke K: Stod bredvid dig vid Shell i måndags kväll(bil) vid 19-tiden.
En zx9 så det måste väl ha varit du..
 

Botte

S.M.R
Gick med
22 Mar 2003
Ort
Karlskrona
Hoj
690 SMCR
Chirre skrev:
Nä fan det är konstigt.
Kommer ni ihåg förra året då vi körde runt i Torskorsrondellen? Vi hade väl kört där i bara några minuter så dör det upp en snuthäck. Snuten sa att någon hade ringt dem om att vi körde där..

Konstigt.. Folk ringer snuten när de har blivit misshandlade och rånade men då tar det flera timmar innan de kommer.
När vi körde runt lite i en rondell så kom de på några minuter.


Jocke K: Stod bredvid dig vid Shell i måndags kväll(bil) vid 19-tiden.
En zx9 så det måste väl ha varit du..

Vi hade inbrott i verkstan ( 1timme innan vi kom dit), ringde polisen. Men dom va på middag :confused: Skulle komma så fort dom kunde (ca 1 1/2h)
2 polismän i tjänst den dan :tummenupp

Hade man sagt "En sporthoj börnar på torget" så hade dom väl kastat pommes & cola :hihi
 

Blade 4-ever

Rövens Pågar
Gick med
18 Mar 2003
Ort
Gnomeregan
Hoj
Red mechanostrider
Botte skrev:
Vi hade inbrott i verkstan ( 1timme innan vi kom dit), ringde polisen. Men dom va på middag :confused: Skulle komma så fort dom kunde (ca 1 1/2h)
2 polismän i tjänst den dan :tummenupp

Hade man sagt "En sporthoj börnar på torget" så hade dom väl kastat pommes & cola :hihi


Já vad ska man säga, tragiskt, förmodligen hade varit på torget på 5 min som du säger :huvet
 

Eureka

Red Devil
Gick med
25 Jan 2005
Ort
Skogen
Hoj
Vuxen = Bil
Man börjar ju verkligen fundera över polisernas beteende!
Det värsta är att om man själv är tyken tillbaka så är det väl våld mot tjänsteman.. jävla idioter är vad dem är! Bara för de inte är kapabla till att fånga rånare och brottslingar med sina vapen upp till öronen så ger de sig på hojåkare istället som inte gjort ett skit mer än att njuta av att åka hoj..


Chrolo vad har du att säga om detta egentligen ?
Skäms du inte över att vara polis när dina kollegor ger sig på småting mot vad annars borde vara viktigare!

Utan efterlyst och svenska folket hade ni väl inte fångat en enda kriminell !

Hur blir man polis ? Gymnasiet och B körkort samt ett iq test med följande frågor:

1. Vart föddes du ?
2. Varför vill du bli polis ?
3 Para ihop dessa 2 bokstäver så det bildar en förkortning C M

:D :D

:EDIT: Rätt förkortning blir MC .. om ni nu kuggade på den frågan :tummenupp
 
Last edited:

CHROLO

Does not play well with other bikers...
Gick med
1 Sep 2004
Ort
Kallhäll
Hoj
Honda Varadero, Honda AT
Eureka skrev:
Man börjar ju verkligen fundera över polisernas beteende!
Det värsta är att om man själv är tyken tillbaka så är det väl våld mot tjänsteman.. jävla idioter är vad dem är! Bara för de inte är kapabla till att fånga rånare och brottslingar med sina vapen upp till öronen så ger de sig på hojåkare istället som inte gjort ett skit mer än att njuta av att åka hoj..


Chrolo vad har du att säga om detta egentligen ?
Skäms du inte över att vara polis när dina kollegor ger sig på småting mot vad annars borde vara viktigare!

Utan efterlyst och svenska folket hade ni väl inte fångat en enda kriminell !

Hur blir man polis ? Gymnasiet och B körkort samt ett iq test med följande frågor:

1. Vart föddes du ?
2. Varför vill du bli polis ?
3 Para ihop dessa 2 bokstäver så det bildar ett ord C M

:D :D

:EDIT: Rätt ord blir MC .. om ni nu kuggade på den frågan :tummenupp

Jag skäms inte.

MC är en förkortning, inget ord. :arsele
 

Fastman

Fattigare än dig!!
Gick med
17 Oct 2004
Ort
I en kartong
Hoj
Liten knarr
Det är väl så att snuten har fått för mkt skit för att dom inriktar sig på mopedister och för att ändra det siktar dom in sig på motorcyklister nu....inte en chans att dom tar sig tid att jaga riktiga brottslingar :kocko
 

morlock

1080p till folket!
Gick med
7 Oct 2004
Ort
Sundsvall
Hoj
Hojlös =/
Eureka skrev:
Hur blir man polis ? Gymnasiet och B körkort samt ett iq test med följande frågor:

1. Vart föddes du ?
2. Varför vill du bli polis ?
3 Para ihop dessa 2 bokstäver så det bildar ett ord C M

:D :D
Det jävliga är att det nästan fungerar sådär i USA. Iaf om man ska tro en dokumentär som granskade polisutbildningen. Vissa fick inte jobba som polis för att de fick för höga poäng på provet t ex. Provet innehöll ungefär sådär dumma frågor som du radade upp :dummer Har för mig att den gick på Discovery.
Här hemma är det nog aningens svårare att bli polis.
 

Jocke K

Glad Medlem
Gick med
10 May 2004
Ort
Karlskrona
Hoj
R1 06 & R6 00
Chirre skrev:
Nä fan det är konstigt.
Kommer ni ihåg förra året då vi körde runt i Torskorsrondellen? Vi hade väl kört där i bara några minuter så dör det upp en snuthäck. Snuten sa att någon hade ringt dem om att vi körde där..

Konstigt.. Folk ringer snuten när de har blivit misshandlade och rånade men då tar det flera timmar innan de kommer.
När vi körde runt lite i en rondell så kom de på några minuter.


Jocke K: Stod bredvid dig vid Shell i måndags kväll(bil) vid 19-tiden.
En zx9 så det måste väl ha varit du..



Ja det kan stämma, jag tankade där på väg hem från jobbet. Det var ju fint väder så det blev 18 mil från jobbet i Ronneby innan jag kom hem till Karlskrona. Undrar om jag kan göra reseavdrag i deklarationen för den resan??
Jag blev inte fotograferad vid det tillfället, utan det var vid 8 tiden på morgonen när jag körde till jobbet..
 

sir Urban

Inte riktigt som jag borde på nåt sätt
Gick med
16 May 2004
Ort
Kalmar
Hoj
R1 - 04 Raceversion
Eureka skrev:
Man börjar ju verkligen fundera över polisernas beteende!
Det värsta är att om man själv är tyken tillbaka så är det väl våld mot tjänsteman.. jävla idioter är vad dem är! Bara för de inte är kapabla till att fånga rånare och brottslingar med sina vapen upp till öronen så ger de sig på hojåkare istället som inte gjort ett skit mer än att njuta av att åka hoj..


Chrolo vad har du att säga om detta egentligen ?
Skäms du inte över att vara polis när dina kollegor ger sig på småting mot vad annars borde vara viktigare!

Utan efterlyst och svenska folket hade ni väl inte fångat en enda kriminell !

Hur blir man polis ? Gymnasiet och B körkort samt ett iq test med följande frågor:

1. Vart föddes du ?
2. Varför vill du bli polis ?
3 Para ihop dessa 2 bokstäver så det bildar ett ord C M

:D :D

:EDIT: Rätt ord blir MC .. om ni nu kuggade på den frågan :tummenupp

Även om dessa poliser du pratat om betett sig illa så är det automatiskt inte ett krav för att Chrolo ska skämmas.

Det finns bra och dålia människor i alla branscher poliser är inget undantag.

Observera att jag inte försöker försvara poliserna som fotat er eller uppträtt illa jag tycker det bara var illa att ställa Chrolo till svars för det.

/Urban
 

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Trehjuling
UrbanTiger skrev:
Det ringer nått konstigt 018-nummer hem och jag är inte hemma på kvällarn och till Nettan vill dom inte säga vad det gäller. Jag tror att det är polisen dom vill kartlägga mig för dom tror att jag är ute och gör kriminella handlingar.
Vad ska jag göra? Silbersky är ju i Grekland på Rhodos just nu. Hjälp mej någon :Bugar

Kan det vara så att dom fick upp ögonen för dig efter min Outlaw film?

Eller så är det bara svärmor som kartlägger dig.
 

Jocke K

Glad Medlem
Gick med
10 May 2004
Ort
Karlskrona
Hoj
R1 06 & R6 00
Eureka skrev:
Man börjar ju verkligen fundera över polisernas beteende!
Det värsta är att om man själv är tyken tillbaka så är det väl våld mot tjänsteman.. jävla idioter är vad dem är! Bara för de inte är kapabla till att fånga rånare och brottslingar med sina vapen upp till öronen så ger de sig på hojåkare istället som inte gjort ett skit mer än att njuta av att åka hoj..


Chrolo vad har du att säga om detta egentligen ?
Skäms du inte över att vara polis när dina kollegor ger sig på småting mot vad annars borde vara viktigare!

Utan efterlyst och svenska folket hade ni väl inte fångat en enda kriminell !

Hur blir man polis ? Gymnasiet och B körkort samt ett iq test med följande frågor:

1. Vart föddes du ?
2. Varför vill du bli polis ?
3 Para ihop dessa 2 bokstäver så det bildar ett ord C M

:D :D

:EDIT: Rätt ord blir MC .. om ni nu kuggade på den frågan :tummenupp

Nu tycker jag att du är orättvis! Bara för att en enskild individ beter sig mycket dåligt så är det inte rätt att smutskasta en hel yrkeskår.
Jag har även mött mycket trevliga och tillmötesgående poliser när jag har kört hoj. Jag skrev om det i en tråd här på sporthoj för ett tag sedan.

Jag håller däremot med övriga skribenter i tråden när det gäller polisens prioriteringar. Jag förstår inte att dom kan lägga så stor del av sina knappa resurser på att bevaka sporthojar. Det borde finnas viktigare saker att lägga dessa resurser på, tex. Ronnebygatan som är en av sveriges farligaste gator att vistas på när det är mörkt, borde pattruleras mer frekvent. "Vardagsbrott" som inbrott misshandel mm. Skulle prioriteras högre. Om polisen sattsade på ovanstående så skulle Karlskrona kännas tryggare att vistas i, och det skulle uppskattas av många..
 
Last edited:

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Linnégatan
Hoj
R1 -05, XJ -97
"haråm inge bättre för säj"...

Även polisen har nog chefer, och deras chefer har chefer. Någon är det som sätter prio men förmodligen inte polisen som jagar sporthojsåkare. Don't shoot the messenger?
 

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Trehjuling
UrbanTiger skrev:
Det är inte svärmor för där hon är nu finns ingen telefon, VIF.

Det börjar bli jobbigt när man inte vet. Skulle inte skrivit på det där filmkontraktet :gnissla
Vem är det som tjallat :4skrika

Jag tror det är hårdingarna från minimotoforumet som gillrat en fälla för dig :gnissla
 

Ulfis

aka Retep
Gick med
13 Oct 2004
Ort
Sollentuna
Hoj
VFR800 -08, CBR600 -96
Eureka skrev:
.....[snip]
Hur blir man polis ? Gymnasiet och B körkort samt ett iq test med följande frågor:

1. Vart föddes du ?
2. Varför vill du bli polis ?
3 Para ihop dessa 2 bokstäver så det bildar ett ord C M

:D :D

:EDIT: Rätt ord blir MC .. om ni nu kuggade på den frågan :tummenupp

Det heter "VAR föddes du?"

Tänker du bli polis eller... :7peta :hihi

/Rättskrivningspolisen
 

Eureka

Red Devil
Gick med
25 Jan 2005
Ort
Skogen
Hoj
Vuxen = Bil
Jag ställer inte Chrolo till svars.. men jag skulle skämmas om jag var polis!

De jag mött är poliser som enbart är polis för att de tror de är ngt och kan göra som de vill, har jag otur att jämnt stöta på sådana eller?

Vad gäller USA och deras metoder och utbildningar för att bli polis vet jag inget om men att de är 100ggr effektivare än vad en svensk polis är stämmer nog.

Har varit för mkt skit på sistone om polisernas beteende och man kan inte bara blunda för det, ingen gör ngt och de går fria med allting, men jag har väl fel och drömmer :va
 

Eureka

Red Devil
Gick med
25 Jan 2005
Ort
Skogen
Hoj
Vuxen = Bil
Retep skrev:
Det heter "VAR föddes du?"

Tänker du bli polis eller... :7peta :hihi

/Rättskrivningspolisen

Nej desvärre inte.. hade jag varit polis så hade alla suttit inne för sina brott.. jag hade inte åkt runt i radiobilen med fönstret nere och spela ngn översittare i alal fall och hoppas på att Tv3:s efterlyst skall göra jobbet åt mig!

Bygga upp ett förtroende till svenska folket kanske är ngt de bör inrikta sig på istället ?
 

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Trehjuling
UrbanTiger skrev:
Kidsen vill se mig falla från tronen alltså. Otroligt nedrigt gjort i så fall :(
Får konstiga mail i min inbox också. Konstiga tecken och sånnt. Tror det är krypterade mail från EuroPol som dom skickar till CIA och FBI.

Kolla så att det inte är satelitfoton från NASA i krypterad form.

Efter att ha läst flera inlägg i minimotdelen baklänges så har jag luskat ut att dom samarbetar med SÄPO också.

Köp genast en peruk och ett par stora solglasögon att ha när du sitter framför datorn så ingen känner igen dig.
 

Eureka

Red Devil
Gick med
25 Jan 2005
Ort
Skogen
Hoj
Vuxen = Bil
Till Chrolo

Jag måste ändra min åsikt lite eftersom du är en av de poliser jag tycker har ett väldigt bra bemötande och jag har läst mkt av det du skrivit och kan medge att hade alla poliser uppträtt som du gör hade jag avgudat alla!

Så du gör et bra jobb ville jag bara säga i alla fall :)
 

SFB

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Lund
Hoj
Hojen såld! Ekonomisk kris
Eureka skrev:
Till Chrolo

Jag måste ändra min åsikt lite eftersom du är en av de poliser jag tycker har ett väldigt bra bemötande och jag har läst mkt av det du skrivit och kan medge att hade alla poliser uppträtt som du gör hade jag avgudat alla!

Så du gör et bra jobb ville jag bara säga i alla fall :)

Han är snäll på forumet iaf... :7peta
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top