Ähh, jag som hade hoppats på en bild .
Vinterkräksjukan tvivlar jag på att det är. Jag har haft den, vi snackar kaskadkräkningar, tokdiarè, sen otrolig smärta i magen, sen illamående som kommer och går i en vecka. Svettningar och frossa ingår också i paketet. Det slår alla magsjukor som jag har haft tidigare
JO jag har haft det en gång jag med det var inget vidare detta e något annat.
hahaha fyfan va vidrigt, vaddå får jävla bild?
när han sitter å skiter lr vad?
Finns inga vaccin och tyvärr är den förvärvade immuniteten dålig dels pga många serotyper och dels för att kroppen av någon anledning tappar det mesta av det uppbyggda skyddet på mindre än ett år.Fy va orättvist att vissa slipper oroa sig varje år för den satans kräksjukan. Om det fanns nåt vaccin för skiten så skulle jag stå först i kön för att få en spruta. Lika rädd för att få det varje år när man hör att den börjar härja runt...
Föds med andra gener än er stackare
Edit: Lite info
http://sv.wikipedia.org/wiki/Vinterkräksjuka
"Dock bär var femte svensk på en speciell genvariant som gör att calicivirus inte kan ta sig in i tarmens celler. I dessa fall är individen immun."
Det låter som en vanlig matförgiftning. Dessutom är CocaCola utmärkt då det ger dig både vätska och energi vilket gör att du åtminstone inte blir hängig av näringsbrist.
Stanna hemma från jobb och tänk på hygien både för din egen skull och för att inte smitta ev familj.
.
Ätit gammal köttfärs
Snälla gå inte till jobbet och smitta ner andra.
Ang coca-cola; den bör va avslagen eller?
Har du, som också jobbar inom vården (?) också en skylt på jobbet som det står "låt spriten flöda"
Vad är dessa för besök?
Tur att man är en av de få unnade immuna
You and me both. Hitills åtminstone, peppar peppar..Föds med andra gener än er stackare
Edit: Lite info
http://sv.wikipedia.org/wiki/Vinterkräksjuka
"Dock bär var femte svensk på en speciell genvariant som gör att calicivirus inte kan ta sig in i tarmens celler. I dessa fall är individen immun."
Ätit gammal köttfärs
Snälla gå inte till jobbet och smitta ner andra.
Ang coca-cola; den bör va avslagen eller?
Har du, som också jobbar inom vården (?) också en skylt på jobbet som det står "låt spriten flöda"
vad är vinterkräksjukan? är de inge påhitt? jag känner ingen som haft den.. vanlig magsjuka fast den kan ju komma närhelst är de nåt som ni i södra delen har? för lite vinter i livet
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|