Maciver
None
Lämnade iväg bågen på en 2400 mila service (då jag inte har en aning hur man ställer ventiler). Kom ett lite smått "otrevligt" samtal i kväll. .
- Du, din kamaxlen och vipporna på insugningssidan måste nog bytas. Härdningen är borta från kammen.
- Jaha, vad skulle det kosta?
- ca 5400:-
- men den har ju bara gått ca 2350 mil?
- Ja, jag har inte sett en kamaxel varit sliten vid dessa milen, en CB 750 80-tal kan jag tänka mig det på, men inte detta.
Nu är frågan: Har någon annan varit med om detta?
Jag har ägt hojen sedan April -05 och kört ca 800 mil med den.
Handlaren som jag köpte den av antydde inget alls.
Alla servisarna är gjorda på verkstäder.
Jag är 3:dje ägaren inkl 1 handlare.
Kan man hävda materialfel hos KGK (som levererade hojen från första början)?
Ska man gå på den handlare som jag köpte hos fast att det snart gått 10 månader och det står i köpekontraktet 3 månader?
Har ni något tips, måste ge besked till mekanikern vid 12 tiden imorgon om han ska byta kammen eller vad som ska hända.
- Du, din kamaxlen och vipporna på insugningssidan måste nog bytas. Härdningen är borta från kammen.
- Jaha, vad skulle det kosta?
- ca 5400:-
- men den har ju bara gått ca 2350 mil?
- Ja, jag har inte sett en kamaxel varit sliten vid dessa milen, en CB 750 80-tal kan jag tänka mig det på, men inte detta.
Nu är frågan: Har någon annan varit med om detta?
Jag har ägt hojen sedan April -05 och kört ca 800 mil med den.
Handlaren som jag köpte den av antydde inget alls.
Alla servisarna är gjorda på verkstäder.
Jag är 3:dje ägaren inkl 1 handlare.
Kan man hävda materialfel hos KGK (som levererade hojen från första början)?
Ska man gå på den handlare som jag köpte hos fast att det snart gått 10 månader och det står i köpekontraktet 3 månader?
Har ni något tips, måste ge besked till mekanikern vid 12 tiden imorgon om han ska byta kammen eller vad som ska hända.