tl1000r-nisse
Ny medlem
Jag tänkte kasta in en brandfackla och se om jag kan få igång en vettig diskussion kring en fråga jag grubblat på ett tag. Jag är sedan 1996 sporthojsåkare och kör 600-700 mil varje säsong. Jag kör för fort, kämpar med knäskrap och försöker då och då få upp hojen på bakslangen. Detta är inget jag skryter med när jag ringer TryggHansa eller andra försäkringsbolag. Till saken hör att jag sedan några år är prenumerant på Bike; en kul tidning men ack så ointelligent. Kvinnotidningen Damernas Värld publicerar artiklar om övervikt på ena sidan och recept på efterrätter på andra sidan och jag anser att Bike sysslar mer principiellt samma sak: På ena sidan skriver de om hur du bäst får upp hojen på bakhjulet och på andra sidan grinar de illa över höjda försäkringspremier. Jag är 27 år och älskar sporthojar och deras enorma kraftresurser; jag är alltså ingen medelålders gråsosse som aldrig suttit på en hoj men ändå dristar mig till att yttra mig om något jag inte har den blekaste insikt om. Vad jag säger är: Kör för fort, gör wheelies och stoppies hur mycket ni vill (under "säkra" förhållanden, naturligtvis) men stämpla det inte i ansiktet på allmänheten, politiker och försäkringsbolag genom att skriva artiklar om dylika hojstunt.
/Nisse
/Nisse