Oddjob
Bannad
När införde man katalysator på hoj i Sverige och Tyskland?
var det samtidigt som bil eller?
var det samtidigt som bil eller?
Ja, när man började sätta på katalysator/när det blev lag på det.Ljunghusen skrev:Menar du lagen?
Farbrordane skrev:tror inte att det är katalysatorkrav på hoj väl...eller har jag fel
Nope, men många har det ändå.Freddola skrev:Tror inte man behöver katalysator på mc faktiskt.
VA? det är ju fan krav på eu-moppe t o m.KalleNorton skrev:Nope, men många har det ändå.
Vad jag har hört så är det avgaskrav, inte katalysatorkrav. Och en eu-moppe är ju 2-taktare, så det kanske blir svårt att klara av avgaskraven på en sån utan katalysator.MattE. skrev:VA? det är ju fan krav på eu-moppe t o m.
aha ok.KalleNorton skrev:Vad jag har hört så är det avgaskrav, inte katalysatorkrav. Och en eu-moppe är ju 2-taktare, så det kanske blir svårt att klara av avgaskraven på en sån utan katalysator.
arv skrev:Från 1 juli 2004 måste nya motorcyklar klara skärpta gränsvärden och minska utsläpp av kolväten med 60 procent. Trial- och enduromotorcyklar behöver dock uppfylla kravet först ett år senare.
I ett andra steg, från den 1 januari 2007, måste kolväteutsläppen minskas med ytterligare 60-70 procent och utsläppen av kväveoxider mer än halveras.
Borde innebära bra prutmån nästa december då handlarna måste ställa på de motorcyklar som ej uppfyller de nya kraven. (de kan iof ställa av de direkt igen..)
Även redskap och liknande kommer att få skärpta krav. Katalysator på motorsågen
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |