Katana-bilder

smen

Intressanta män luktar diesel
Gick med
28 Jan 2005
Hoj
Suzuki Katana-82 1327cc turbo.
KatanaKurre skrev:
2077563 Jo det är en MRE lockup! Kåpan köptes till tävlingshojen, men den har inte blivit monterat än :va Så den hamnade på denna istället :tummenupp
Eftersom min koppling hotar med att säga upp sig sen jag satte på turbon så har tankarna gått åt lockup hållet.Det blir ett sista desperat försök nu med den gamla om jag kan få det till att sluta slira. Så jag undrar vad är för och nackdelar med en lockup koppling? Fördelen är väl givetvis att det slutar slira lameller.

Biker66

Rörramsfetischist med kubikångest
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
. . . . . . . . . . . . . . . . Moto Martin GSX 1500. . 183bhp Suzuki GSX750 -98 . . . . . 80bhp Yamaha SR500 -80 . . . . . 27bhp
Korta svaret: Inga nackdelar.

Jag har nu inte ohemult med ponnysar, men ändå...
Har kört med det på gatan i flera år nu, klockrent :tummenupp

Det är underbart att slippa extralameller, hårdare fjädrar, kramp i vänsterarmen etc.
Kolla min site för lite mer info, eller PM:a.

KatanaKurre

Original, Bus x2, Dragrace
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX 49, 750,1074, 1570, 1605, 1640S
smen skrev:
2079590 Eftersom min koppling hotar med att säga upp sig sen jag satte på turbon så har tankarna gått åt lockup hållet.Det blir ett sista desperat försök nu med den gamla om jag kan få det till att sluta slira. Så jag undrar vad är för och nackdelar med en lockup koppling? Fördelen är väl givetvis att det slutar slira lameller.

Jag är supernöjd med lockuppn på gatan! Kör med mycke mjukare fjädrar än original, kopplings greppet är så mjukt och behagligt. Sen är det bara att vikta på så det inte slirar vid hård belastning. Men det kan slira lite innan vikterna hinner ut ordentligt vid tvära gaspådrag.

smen

Gick med
28 Jan 2005
Hoj
KatanaKurre skrev:
2080737 Jag är supernöjd med lockuppn på gatan! Kör med mycke mjukare fjädrar än original, kopplings greppet är så mjukt och behagligt. Sen är det bara att vikta på så det inte slirar vid hård belastning. Men det kan slira lite innan vikterna hinner ut ordentligt vid tvära gaspådrag.
Det låter som jag har lösningen på mina problem i en lockup koppling. Jag tackar för tipsen och så bli det nog så att man får knalla iväg till affären och köpa en sådan. :tummenupp

man_dizel

man_dizel
Gick med
26 Sep 2005
Hoj
Katana 1394cc -82
smen skrev:
2080819 Det låter som jag har lösningen på mina problem i en lockup koppling. Jag tackar för tipsen och så bli det nog så att man får knalla iväg till affären och köpa en sådan. :tummenupp

Tja SMEN, jag går åxå på lockup köptankar. Vet du var man ska köpa så kanske vi kan handla in det tillsammans. Jag har hört att det inte finns i Sverige.

:)

smen

Gick med
28 Jan 2005
Hoj
man_dizel skrev:
2081569 Tja SMEN, jag går åxå på lockup köptankar. Vet du var man ska köpa så kanske vi kan handla in det tillsammans. Jag har hört att det inte finns i Sverige.

:)
Jag vet att EBOS High performance i Malmö kan ta hem och han beställer ca 2 gånger i månaden ifrån usa.

smen

Gick med
28 Jan 2005
Hoj
man_dizel skrev:
2083754 Vet du vad det kostar då?
Jag tror att det låg någonstans runt 3000 kr men jag är inte helt säker så ta priset med en nypa salt. :notme Vi får kanske lämna denna tråden till bilderna som det var tänkt ifrån början. Så hoppar vi över till gsx och katana tråden istället. :tummenupp

Katanamicke

Ny medlem
Gick med
19 Jun 2005
Hoj
Suzuki katana
Katanabild

Tänkte jag skulle bidra med lite "livsglädje" så här kommer en bild på hojen. Som snart ska till bilprovningen.....ska bli intressant och se vad dom tycker om gaffel, bakfälg, ljud mm..... :)

Micke

Bifogat

• KATANA.JPG
    KATANA.JPG
    85.4 KB · Visningar: 365

Biker66

Rörramsfetischist med kubikångest
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
. . . . . . . . . . . . . . . . Moto Martin GSX 1500. . 183bhp Suzuki GSX750 -98 . . . . . 80bhp Yamaha SR500 -80 . . . . . 27bhp
Jag kör med brickor i bägge ändarna av baffeln som halverar genomströmningsarean.
Lägg dessutom ett par diskbollar däremellan så klagar de inte så mycket :tummenupp

Nä, det går inte att köra så fort med den strypningen, men det är ju bara för en timme....

KatanaKurre

Original, Bus x2, Dragrace
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX 49, 750,1074, 1570, 1605, 1640S
Katanamicke skrev:
2095550 Tänkte jag skulle bidra med lite "livsglädje" så här kommer en bild på hojen. Som snart ska till bilprovningen.....ska bli intressant och se vad dom tycker om gaffel, bakfälg, ljud mm..... :)

Micke

Ang. avgasljudet! Till V&H Megafon kan man ta botten från en colaburk
(går även bra med en ölburk :tummenupp ) som man gör några hål i botten (ca 3mm hål) Burkbotten passar perfekt i framändan på insatsen. Men gasa inte i onödan när du far till SBP. Då bränner man bort "colabotten"

Katanamicke

Ny medlem
Gick med
19 Jun 2005
Hoj
Suzuki katana
Tackar för tipsen, har haft "colaburkar" i tankarna också....men har fixat en "bricka" i metall med lite hål i till insatsens inre hål & lindat en hel påse med ull runt....men jag tycker inte det gör några "underverk" men hoppas det duger...brukar dom vara besvärliga annars med dessa hojar som är lite ombyggda? Tänker mest på framgaffel & bakfälg som är bytt...?Hur är det med backspegel & kedjeskydd nu för tiden föresten??

Micke

katana83

Med lem
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
Katana 1100 sedan -87
Katanamicke skrev:
2098749 Tackar för tipsen, har haft "colaburkar" i tankarna också....men har fixat en "bricka" i metall med lite hål i till insatsens inre hål & lindat en hel påse med ull runt....

Jag har skaffat en extra insats till mitt megafonsystem. Den insatsen har jag modifierat lite med svetsen samt så mycket ull som det får plats. :)
När det är dags för det obligatoriska besöket hos Bilprovningen så stannar jag först runt hörnet från Bilprovningen och byter insats. Sedan krypkör jag sista biten dit och tvärtom efteråt. Fungerar bra tycker jag.

Katana-mannen

Raw Power Raw Design
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Katana 1100 no. 122
hejsan, Är inte detta Johans gamla katana? har ju åkt en hel del tilsammans med han förr om åren. Sen sålde han den.

Katana-Mannen

Katanamicke skrev:
2095550 Tänkte jag skulle bidra med lite "livsglädje" så här kommer en bild på hojen. Som snart ska till bilprovningen.....ska bli intressant och se vad dom tycker om gaffel, bakfälg, ljud mm..... :)

Micke

Katanamicke

Ny medlem
Gick med
19 Jun 2005
Hoj
Suzuki katana
Katana-mannen skrev:
2109491 hejsan, Är inte detta Johans gamla katana? har ju åkt en hel del tilsammans med han förr om åren. Sen sålde han den.

Katana-Mannen
Det stämmer nog bra det, köpte den av johan förra året då han "tröttnat" lite....har du några bra eller dåliga "erfarenheter av denna hoj....?`Gick igen besikningen nu i helgen föresten och var inga större problem, dom tittade knappt på dom saker jag var lite orolig för...
Micke

Jon_G

Ny medlem
Gick med
17 Mar 2003
Hoj
Katana 1100
Katanamicke skrev:
2098749 ...brukar dom vara besvärliga annars med dessa hojar som är lite ombyggda? Tänker mest på framgaffel & bakfälg som är bytt...?Hur är det med backspegel & kedjeskydd nu för tiden föresten??

Micke

Har hört att man måste ha kedjeskydd, så jag satte dit ett sånt, men backspegel tror jag inte man behöver ha. Fälgar, gaffel och sånt har de aldrig ens kommenterat.

GSRecycle

Ny medlem
Gick med
4 Aug 2004
Hoj
Moto Martin, Katana
Inte mycke bilder för vara en Katanabildtråd.

Min omklädda dyna

Bifogat

• Dyna.jpg
    Dyna.jpg
    21.4 KB · Visningar: 140

smen

Gick med
28 Jan 2005
Hoj
GSRecycle skrev:
2119596 Inte mycke bilder för vara en Katanabildtråd.

Min omklädda dyna
Den ser väl bra ut. :tummenupp Är det orginal klädsel eller något likvärdigt material som du har hittat?

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept