Katana och GSX 1100-tråden

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Jaa den är verkligen fint orginalrenoverad :D

Dök upp nån idag hos han som sålde som också visste att det var en ovanlig hoj - han gav han 30 000kr för hojen. Killen som sålde den var nästan lyrisk på telefonen, men han beklagade givetvis att han fick släppa den.

Men samtidigt hade jag ju min chans. Hade ju kunna ha hämtat den i måndags och gått miste om en tusenlapp före skatt i lön och lite bensinpengar.

Nåja, är man dum ska man fan få lida.

Blir nog att sikta in sig på en GS1000 eller CBX nu. Finns några tänkbara lokalt nämligen.

TheHenrik

Jag väljer att inte skriva något här.
Gick med
20 Dec 2007
Hoj
>------<
Dök upp nån idag hos han som sålde som också visste att det var en ovanlig hoj - han gav han 30 000kr för hojen. Killen som sålde den var nästan lyrisk på telefonen, men han beklagade givetvis att han fick släppa den.

Men samtidigt hade jag ju min chans. Hade ju kunna ha hämtat den i måndags och gått miste om en tusenlapp före skatt i lön och lite bensinpengar.

Blir nog att sikta in sig på en GS1000 eller CBX nu. Finns några tänkbara lokalt nämligen.

Hur är det med reservdelar till CBX? GS1000 med Cooley-kåpa är ascoolt!

Henrik F

Katana-Jocke

Second place - First loser...
Gick med
24 Jun 2009
Aten, Grekland. Numera tillbaka i Sverige & E-tuna
Hoj
Katana -82, 2*Katana -83, Nico Bakker 1168 -83, Moto Martin GSXR 1100W -83, GSXR 1100 -89, GSXR 1100 -86, Husqvarna WR 250 -85b, Kawa Icefighter GPZ 900R special

Trist att du gick miste om den! :död Är övertygad om att du hade förädlat den på allra bästa sätt.

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Hur är det med reservdelar till CBX? GS1000 med Cooley-kåpa är ascoolt!

Henrik F

Jodå, nog finns det, men som allt annat lite udda - till ett pris. :död

Trist att du gick miste om den! :död Är övertygad om att du hade förädlat den på allra bästa sätt.

Ja, jäkla tråkigt, men som sagt. Hade alla möjligheter i världen att åka och hämta den men jag var snål och bekväm.

Hoppas bara den hamnar hos någon som använder den och ger den kärlek och inte nåt samlarpucko som gömmer den i en lada tills den är bortglömd.

Ska bearbeta farsgubben om CBX:en som finns lokalt istället. Ska nog gå på nått vis, även om han är rätt såld på fyra cylindrar... (GS1000)

TheHenrik

Gick med
20 Dec 2007
Hoj
>------<
PVM-fälgar?

Hej!
Jag behöver lite hjälp här.
Jag har fått nys om ett par 17" fälgar av fabrikat PVM. Troligen ALU. Dessa skall tydligen passa gsxr 1100-skivor av sent 80-tal eller eventuellt tidigt 90-tal. Så långt, så bra. Bakfälgen är 5". Är det till ett 170-däck i sådana fall?
Finns det någon som helst anledning rent funktionsmässigt att lägga slantar på just PVM. Bortsett från att det är PVM alltså:confused::confused::confused:

Henrik F

Katana-Jocke

Gick med
24 Jun 2009
Hoj
Katana -82, 2*Katana -83, Nico Bakker 1168 -83, Moto Martin GSXR 1100W -83, GSXR 1100 -89, GSXR 1100 -86, Husqvarna WR 250 -85b, Kawa Icefighter GPZ 900R special
Hej!
Jag behöver lite hjälp här.
Jag har fått nys om ett par 17" fälgar av fabrikat PVM. Troligen ALU. Dessa skall tydligen passa gsxr 1100-skivor av sent 80-tal eller eventuellt tidigt 90-tal. Så långt, så bra. Bakfälgen är 5". Är det till ett 170-däck i sådana fall?
Finns det någon som helst anledning rent funktionsmässigt att lägga slantar på just PVM. Bortsett från att det är PVM alltså:confused::confused::confused:

Henrik F

PVM fälgarna är av magnesium och det är kult att ha just PVM på Nico Bakkers. Max 170 bredd på en 5" fälg (tror att det rekommenderas 160 egentligen på den bredden).
Beror väl en del på prislappen om man ska anse att det är värt eller ej. Ju mindre roterande massa, desto bättre väghållning och magnesium är som bekant lättare än alu... :yoparty

TheHenrik

Gick med
20 Dec 2007
Hoj
>------<
PVM fälgarna är av magnesium och det är kult att ha just PVM på Nico Bakkers. Max 170 bredd på en 5" fälg (tror att det rekommenderas 160 egentligen på den bredden).
Beror väl en del på prislappen om man ska anse att det är värt eller ej. Ju mindre roterande massa, desto bättre väghållning och magnesium är som bekant lättare än alu... :yoparty

Tjena!
Jag kollade med PVM:s hemsida och de har både magnesium och alu. Men de kanske gjorde trevligare fälgar hur eller hur om man jämför med de fälgar som släpptes med Sukorna original samma tid?
160-bredd gör mig ingenting. Visserligen är det koolt med 180 och så vidare men de väger mer de också? Lättat är ju bra eller hur?:)

Henrik F

Vad är ett bra pris föresten på felfria sådana fälgar???

Henrik F

Last edited:

Katanapilot

Loud pipes save lives
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Katana No146 1428cc. GSX-83 1168cc.Hayabusa -00
Tjena!
Jag kollade med PVM:s hemsida och de har både magnesium och alu. Men de kanske gjorde trevligare fälgar hur eller hur om man jämför med de fälgar som släpptes med Sukorna original samma tid?
160-bredd gör mig ingenting. Visserligen är det koolt med 180 och så vidare men de väger mer de också? Lättat är ju bra eller hur?:)

Henrik F

Vad är ett bra pris föresten på felfria sådana fälgar???

Henrik F
Är det Inte Magnesium hade jag nog hellre skaffat Suzuki orginalfälgar:)
Lättare med bromsskivor,drev och dyligt .
Varför inte från 1000R komplett med gaffel och radialok.........Ultracooolt.
Hightech på en gammal Suka är ju hur häftigt som helst :D

Katana-Jocke

Gick med
24 Jun 2009
Hoj
Japp, magnesium ska´re va´ :yoparty
Annars kan man gott tjacka vilka alufälgar som helst som man tycker är snygga och har rätt pris samt önskad bredd. Gärna kompletta med skivor och drevhub. :)
Inget fel, som Katanapilot påpekar, att köpa komplett gaffel med fälg och bromsok. Det brukar vara allra smidigast när man vill göra konvertering till modernare 17" hjul.

TheHenrik

Gick med
20 Dec 2007
Hoj
>------<
Japp, magnesium ska´re va´ :yoparty
Annars kan man gott tjacka vilka alufälgar som helst som man tycker är snygga och har rätt pris samt önskad bredd. Gärna kompletta med skivor och drevhub. :)
Inget fel, som Katanapilot påpekar, att köpa komplett gaffel med fälg och bromsok. Det brukar vara allra smidigast när man vill göra konvertering till modernare 17" hjul.

Låter mycket smidigare och som det var sagt, mycket coolare. Hur är det med längden på en gsxr 1000 kontra en 1100? 11:eek:rna är ju tydligen lite längre vilket hjälper markfrigången. Måste det till specialtillverkade prylar på de nyare grejorna? Krona, styrhuvud osv?

Henrik F

Katana-Jocke

Gick med
24 Jun 2009
Hoj
Låter mycket smidigare och som det var sagt, mycket coolare. Hur är det med längden på en gsxr 1000 kontra en 1100? 11:eek:rna är ju tydligen lite längre vilket hjälper markfrigången. Måste det till specialtillverkade prylar på de nyare grejorna? Krona, styrhuvud osv?

Henrik F

För din del (om man är ute efter att kunna svänga ordentligt med högre markfrigång), så skulle jag satsa på en komplett gaffel från en GSXR1100 årsmodell -90 och framåt om man vill ha en USD-gaffel i annat fall även den från -89. R750 gaffeln är kortare, likaså Hayabusa och GSXR1000.

R1100 och R750 (inte nyaste generationen typ K1 osv) gaffeln passar i stort sett rakt av (samma styrlager o.s.v). Det är väl enbart styrstoppen som brukar behövas modifieras har jag för mej.

Last edited:

chrille_08

Full speed spacemachine
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Hayabusa, arvtagare till GSX1100. Självupplevt...
Tycker också det var lite o-bra. Jag har nämligen inte råd. :huvet

JaJa, vi får väl se. Har plastat lite till undertill på tanken igår, verkar vara tätt nu. Har kört ca 10 mil, kom nyss hem. Säga vad man vill men fan så kul den är att köra, mycket motor och väghållning. Nu verkar framhjulsproblemen lösta efter fälgbyte, oljan är kvar I motorn så nu börjar det kännas juste. Om tanken dummar sig mer får min bror rycka in och bygga en i rostfritt för fast montage och karossen får bli en tank-dummy. Då ska allt vara ok. MEN jag ska sälja hojen. Vill ha nåt nyare efter alla år med gammalt. Men just nu känns det:banana

Katana-Jocke

Gick med
24 Jun 2009
Hoj
MEN jag ska sälja hojen. Vill ha nåt nyare efter alla år med gammalt. Men just nu känns det:banana

Vad är det för fel att utöka samlingen med även en nyare hoj OCH behålla klassikern? (vet att du kommer att ångra dej om du säljer. Det är inte en fråga OM man kommer att ångra sej, bara en fråga om NÄR...) :tungan

Man kan aldrig få för många hojar i sina samlingar... (#11 på ingång and still counting...) :gnissla :yoparty

TheHenrik

Gick med
20 Dec 2007
Hoj
>------<
För din del (om man är ute efter att kunna svänga ordentligt med högre markfrigång), så skulle jag satsa på en komplett gaffel från en GSXR1100 årsmodell -90 och framåt om man vill ha en USD-gaffel i annat fall även den från -89. R750 gaffeln är kortare, likaså Hayabusa och GSXR1000.

R1100 och R750 (inte nyaste generationen typ K1 osv) gaffeln passar i stort sett rakt av (samma styrlager o.s.v). Det är väl enbart styrstoppen som brukar behövas modifieras har jag för mej.

Tackar!
Jag misstänkte att det var något lurt med de nyare grejorna. Kommer troligen att jaga gsxr 1100 usd komplett om möjligt.

Tack igen

Henrik F

TheHenrik

Gick med
20 Dec 2007
Hoj
>------<
Nyare framlyse?

Hur funkar det egentligen om man vill koppla på nyare framlampa. Är det inte en kontakt liksom då? Måste man bygga om kablaget eller kan man dra om nya lampans kablar istället?
Många frågor blir det.

Henrik F

IngvarB

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2005
Hoj
Gsx1100es ++
Dragracing Kjula 20/6

Efter en regnig dag på Kjula fick vi köra 2 repor var. Rätt liten utväxling på en dag mao. Stockholmssektionen var representerad av undertecknad och burnadanne.
Bilderna i ordning:
1) Gammelknarren får bränna lite gummi
2) Start
3) Tidsbevis, tyvärr kör en del snabbare:Bugar Min tid hade kunnat varit bättre om inte om fanns. Jag vill också köra en 9:a.
4) Stilstudie av startteknik
5) Snilllen spekulerar

/Ingvar

PS
Grattis till andraplatsen Danne.
Jag har flera kort på dig, skicka PM med email så skickar jag fullformatsbilder.
DS

Bifogat

• P1010065.JPG
    P1010065.JPG
    98.5 KB · Visningar: 86
  • P1010066.JPG
    P1010066.JPG
    120.6 KB · Visningar: 90
  • P1010067.JPG
    P1010067.JPG
    109.5 KB · Visningar: 71
  • P1010069.JPG
    P1010069.JPG
    142.1 KB · Visningar: 98
  • P1010025.JPG
    P1010025.JPG
    164.9 KB · Visningar: 104
Last edited:

TheHenrik

Gick med
20 Dec 2007
Hoj
>------<
Efter en regnig dag på Kjula fick vi köra 2 repor var. Rätt liten utväxling på en dag mao. Stockholmssektionen var representerad av undertecknad och burnadanne.
Bilderna i ordning:
1) Gammelknarren får bränna lite gummi
2) Start
3) Tidsbevis, tyvärr kör en del snabbare:Bugar Min tid hade kunnat varit bättre om inte om fanns. Jag vill också köra en 9:a.
4) Stilstudie av startteknik
5) Snilllen spekulerar

/Ingvar

PS
Grattis till andraplatsen Danne.
Jag har flera kort, skicka PM med email så skickar jag fullformatsbilder.
DS

Oerhört fräckt! Finfina bilder. Hur många hk på bakhjulet har ni egentligen???

Henrik F

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...