TheHenrik
Jag väljer att inte skriva något här.
Jo, arbetskostnaden ja. Jag var i villfarelsen att alla utom jag på detta forum hade en egen maskinparkDet kan nog funka bra? men blir det verkligen billigare? Det enda du kan använda är några begagnade Busa-kolvar. Du måste köpa foder (Hayabysa har väl nicasil-behandlad alu-cylle) och ringar samt maskinbearbeta (borra cylle, block och foder). Vidare måste cylindern planas rejält (flera mm tror jag) eftersom kolvbulten sitter mycket högre i busa-kolvarna. Kamkedjan blir nog lite slapp men går kanske att spänna så mycket? Jag tycker det låter tveksamt om man inte har tillgång till maskinparken själv.
/Ingvar
För min del kommer jag att använda kompisar, kompisars kompisar och en eller annan bekant om jag genomför projektet. Delarna är ju inte så makalöst dyra om man handlar beggat utomlands. (Ca 600kr för foder-donator, 800 för kompletta kolvar)
Helt rätt att gående bearbetningen av prylarna och då får jag ta polare till hjälp. Skall gå att fixa sträckningen.
Genomför jag detta är det för att det går, liksom och för eventuell kylnings skull. OCH för min del priset.
Henrik F
Glad midsommar!!!