Katana och GSX 1100-tråden

TheHenrik

Jag väljer att inte skriva något här.
Gick med
20 Dec 2007
Hoj
>------<
Mjae, kanske inte direkt. Men kul att retas lite när det finns chans till det. :D
Lillbrorsan har haft en Busa i en 4-5 år och jag har inte ens provkört loket. Men det är säkert en bra och trevlig hoj (han påstår iaf det...:tungan ) och du kommer säkert att bli nöjd. :tummenupp

(Dock står hans Busa på verkstad för reparation för andra gången...Kamkedjeras första gången och nu topplockspackningen):gnissla

Har Suzuki chanserat kvalitetsmässigt? De gsx:er jag haft har inte vållat några större problem och den 1100R jag hade verkade fullkomligt oförstörbar.
Mycket lättare och se gult i snö än textat på SH. Kan vara fel på mina brillor.

Henrik F

Katana-Jocke

Second place - First loser...
Gick med
24 Jun 2009
Aten, Grekland. Numera tillbaka i Sverige & E-tuna
Hoj
Katana -82, 2*Katana -83, Nico Bakker 1168 -83, Moto Martin GSXR 1100W -83, GSXR 1100 -89, GSXR 1100 -86, Husqvarna WR 250 -85b, Kawa Icefighter GPZ 900R special
Har Suzuki chanserat kvalitetsmässigt? De gsx:er jag haft har inte vållat några större problem och den 1100R jag hade verkade fullkomligt oförstörbar.
Mycket lättare och se gult i snö än textat på SH. Kan vara fel på mina brillor.

Henrik F

Tror iofs att han haft lite oflyt snarare. Har annars hört att Hayabusorna håller hög och bra kvalité. :)

Biker66

Rörramsfetischist med kubikångest
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
. . . . . . . . . . . . . . . . Moto Martin GSX 1500. . 183bhp Suzuki GSX750 -98 . . . . . 80bhp Yamaha SR500 -80 . . . . . 27bhp
D¤#%&a Chrille !
Det måste vara dåliga influenser och brist på etik och moral från hans sida som gjort att jag halkat in på den mörka sidan.
Igår köpte jag en am... hema.. jaheem.. amaheja... äsch, y****a ! :brinnerup

Finns det månne någon stödgrupp, samtalsterapi eller elchocksbehandling som hanterar denna åkomma ??

chrille_08

Full speed spacemachine
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Hayabusa, arvtagare till GSX1100. Självupplevt...
D¤#%&a Chrille !
Det måste vara dåliga influenser och brist på etik och moral från hans sida som gjort att jag halkat in på den mörka sidan.

Finns det månne någon stödgrupp, samtalsterapi eller elchocksbehandling som hanterar denna åkomma ??

Ja vadå, är den nyare än -00? Om inte så har du ju bara tryggat din fritid. Jag menar, Sambo och barn samt en på väg -en Martin osv är ju inte alltid tillräckligt så jag förstår dig att du fyller på ditt redan överfulla garage:hihi

IngvarB

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2005
Hoj
Gsx1100es ++
D¤#%&a Chrille !

Vad är detta för tråd, moderniteterna rullar ju ut på löpande band:mad:
Vad jag vet rullade Suzuki ut den fulländade motorcykeln 1983:tummenupp, sedan har det bara gått utför.

/Ingvar

chrille_08

Full speed spacemachine
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Hayabusa, arvtagare till GSX1100. Självupplevt...
Vad är detta för tråd, moderniteterna rullar ju ut på löpande band:mad:
Vad jag vet rullade Suzuki ut den fulländade motorcykeln 1983:tummenupp, sedan har det bara gått utför.

/Ingvar

Lugn Ingvar, ta ditt piller nu. Jag tror att den gode Biker66 har snubblat på nåt som är av äldre årsmodell, dock är jag konfunderad över varför han köper nåt som tillverkas av en stor piano-tillverkare tillika stämgafflar:confused:

Biker66

Rörramsfetischist med kubikångest
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
. . . . . . . . . . . . . . . . Moto Martin GSX 1500. . 183bhp Suzuki GSX750 -98 . . . . . 80bhp Yamaha SR500 -80 . . . . . 27bhp

TheHenrik

Gick med
20 Dec 2007
Hoj
>------<
Fick nya ljuddämparen idag då den gamla sprack vid nitarna. Kolfibern var inget vidare på den burken. Däremot var den nya rostfria kanonfin. :tummenupp

Och vilket ljud med 60mm rakt igenom. :yoparty

DSCN1592.jpg

[YOUTUBE-ID]B72k3p1RXYY[/YOUTUBE-ID]

Tjena!
Vad är det för avgassystem du har och vad är det för dämpare???

Henrik F

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Tjena!

Henrik F

Avgassystemet är av okänd härkomst. Sett några liknande men aldrig hittat tillverkaren. Är väl någorlunda kvalité då det är låglegerat rostfritt.

Mellanröret är hemmasnickrat och ljuddämparen / megafonen är från Kina.

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/GP-E...3791757QQptZMotorcyclesQ5fPartsQ5fAccessories

Köpte en kolfiberburk av han tidigare men den var så tunn så att den höga hastigheten på avgaserna slet sönder kolfibern vid nitarna så hela bakre baffeln ville flyga iväg. Fick en rostfri i utbyte och den är kanonfin. :tummenupp

Dessutom kan du måttbeställa dämparna - bara fantasin sätter gränser. Sen är killen hygglig med frakt och tull. :)

TheHenrik

Gick med
20 Dec 2007
Hoj
>------<
Avgassystemet är av okänd härkomst. Sett några liknande men aldrig hittat tillverkaren. Är väl någorlunda kvalité då det är låglegerat rostfritt.

Mellanröret är hemmasnickrat och ljuddämparen / megafonen är från Kina.

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/GP-E...3791757QQptZMotorcyclesQ5fPartsQ5fAccessories

Köpte en kolfiberburk av han tidigare men den var så tunn så att den höga hastigheten på avgaserna slet sönder kolfibern vid nitarna så hela bakre baffeln ville flyga iväg. Fick en rostfri i utbyte och den är kanonfin. :tummenupp

Dessutom kan du måttbeställa dämparna - bara fantasin sätter gränser. Sen är killen hygglig med frakt och tull. :)

Är det helt rent inuti? Eller någon sorts perforering?

Henrik F

Huge747

Pionjär - körde GSX1100 redan 1982.
Gick med
7 May 2007
Hoj
GSX 1427 -82 , Katana Orginal 82 i delar ,Katana Projekt - Blir snabb! Suzuki GSX1100 EFE i delar , Suzuki GSX1100 -81 i delar
Piller..

Lugn Ingvar, ta ditt piller nu. Jag tror att den gode Biker66 har snubblat på nåt som är av äldre årsmodell, dock är jag konfunderad över varför han köper nåt som tillverkas av en stor piano-tillverkare tillika stämgafflar:confused:

Hmm...vem / vilka är det som ska ta sina piller ? Inte vi ortodoxa i varje fall ! Det blir mycket att ta upp på nästa klubb möte !:va

Katana org

rakish form and super performance
Gick med
30 Apr 2005
Hoj
GSX1100S -82 nr:124 och GSX1400 "ES"
Modern vet jag inte, men det är i alla fall en R-hoj enligt papperena !

Kollade eller läste snarare din hemsida igår! Gissis vilken update. Var ju ett tag sedan jag var där förståss. Men att marängen fick en sådan stor uppdatering förra året hade jag inte riktigt hajat! Bra läsning och bra bilder som vanligt. fast sett till mängden mot tidigare så har det väl mångdubblats?

/U

Nisse Hult

Vill gasa!!
Gick med
25 Jan 2004
Hoj
Harris, GSX, Katana, DRZ
gött mos

Fick nya ljuddämparen idag då den gamla sprack vid nitarna. Kolfibern var inget vidare på den burken. Däremot var den nya rostfria kanonfin. :tummenupp

Och vilket ljud med 60mm rakt igenom. :yoparty

DSCN1592.jpg

[YOUTUBE-ID]B72k3p1RXYY[/YOUTUBE-ID]

Tjena!

Henrik F

Jepp de ska låta lite,:tummenupp de gjorde dom förr :D

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Jepp de ska låta lite,:tummenupp de gjorde dom förr :D

Visst är det så. :D

In other news: köpt en till hoj nu. Blev inte en Suzuki men ändå en rolig hoj med mycket potential till att bli något kul.

9719550507.jpg

Blir att hämta hem den från kungliga hufvudstaden i helgen. :)

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0