En bild från helgens körning i Västervik
Dom däringa "Old School GSX Katana" piloterna ser ju inte helt nyktra ut, det verkar vara alkohol med i spelet
/Ingvar
...fastnade på bild.
Lyckades jag få "tummen ur" och ladda ner fotona från de två senaste Kjula racen. Några av våra GSX-krigare fastnade på bild:
Vore kul om bild namn å tid länkades...
Sånt försvinner med tiden å det vore ju kul om det fanns kvar...
Hoppas att Sporthoj har bra backup
//NH
Bra jobbat
Härligt att se, gamla minnen väcks till liv
Lyckades jag få "tummen ur" och ladda ner fotona från de två senaste Kjula racen. Några av våra GSX-krigare fastnade på bild:
Den med Danne och Peter är ju en oneonamillion... najs!
/U
Den med Danne och Peter är ju en oneonamillion... najs!
/U
Kom just hem från ett regnvått Kjula. Det blev tyvärr inga repor idag, men Jozzy hade rätat ut sina krokiga ventiler och var startklar
Imorgon kan inte jag komma, med Burnadanne kommer och har visst skruvat upp laddtrycket lite och skall köra en 9:a
/Ingvar
PS.
Bra bilder KatanaJocke, speciellt den med turbomaffian uppe i det blå var kul.
DS.
Kom just hem från ett regnvått Kjula. Det blev tyvärr inga repor idag, men Jozzy hade rätat ut sina krokiga ventiler och var startklar
Imorgon kan inte jag komma, med Burnadanne kommer och har visst skruvat upp laddtrycket lite och skall köra en 9:a
/Ingvar
PS.
Bra bilder KatanaJocke, speciellt den med turbomaffian uppe i det blå var kul.
DS.
Med till Kjula imorgon då när regnet slutat Uffe?
Avgång Från Statoil KK ca 0915?
Hittade en spännande sak nu när jag lyfte på ventilkåpan och tog bort insugskammen.
Granskade kammen för att se om det uppstått något onormalt slitage, med nya kammar i en gammal motor så vet man ju aldrig. Märkte inget direkt konstigt men jag noterade att kamlobens baksida på 2:ans cylinder var rätt kraftigt blånerad. Finns ju bara ett sätt detta kan ha uppstått på... en snabb titt på vipparmen så ser man att slitytan i princip är jämnslipad i nedrekant mot oljebulan. Det har inte skapat några som helst missljud men det förklarar däremot varför motorn gått oerhört varmt. Krävs en jäkla massa kylning för att hålla två ständigt nötande metallytor kalla.
Rätt tur att jag inte kört något sedan Kemora i Finland (27:e Maj).
Kammen har inga skador eller synligt slitage bortsett från ett ca 3mm brett blankslipat streck där det skavt mot vippan. Känner däremot ingen ojämnhet just där märket är så kammen är enligt mig helt OK. Är ju bra mycket billigare med en vippa än vad det är med en insugskam.
Men då frågar jag mig: vad beror detta på? Spontant känns det ju som att ett ventilspel på minus (under 0) är förklaringen? Gör jag rätt i mitt antagande?
Till det lustiga hör att jag var väldigt noga när jag kollade ventilspelet. Kollade både två och tre gånger på varje ventil samt att kammen stod i rätt läge vid varje justering.
Så till min nästa fråga: nån som har en vippa i hyggligt skick som ligger och skräpar hemma?
Ska ta lite bilder på skadorna samt dokumentera resten av "rivningen".
EDIT: Bild på kammen och vippan.
Du skulle kunna testa att dra igång moroten utan ventilkåpan. Men observera att du kommer att behöva en del trasor som fångar upp oljeskvätt.
Men då ska du visuellt kunna se om de inte kommer olja som smörjer kam & vippa.
Å de e ju frågan om de e nått som gör att de inte kommer olja i skvätthålet vid den vippan.
Om man klurar så å de finns plats, så skulle man säkert kunna tillverka en extra rail som droppar olja vid kam & vippa.
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC
Triumph Motorcycles har pre... |
|
Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!
I förra veckan presenterade... |
|
Var tionde bilist lever inte upp till synkraven
Över 600 000* bilister i Sv... |