Katana och GSX 1100-tråden

katana83

Med lem
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Bålsta
Hoj
Katana 1100 sedan -87
Frestargåva ?? Va E' De' ? Har inte fått någon så'n på minst femton år från någon tidnig.
Kanske har för några hojjar :D

Betyder det att det är det numret som är ute i butikerna nu som innehåller det HETA reportaget?
 

IngvarB

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2005
Ort
Tumba
Hoj
Gsx1100es ++
Nej jag hade inga kontakter där (men jag har nu, trevliga). Jag blev kontaktad av Bike via sporthoj, dom hade förmodligen frossat i GSX/Katana-tråden:D Visst är det kul att de gamla järnen intresserar, i samma nummer såg jag att man fräschar upp en gammal GSXR också:tummenupp
Små tidningar måste ju profilera sig lite och kan ju inte bara skriva om "den nya plastbiten" som skiljer YXZFX1000 -12 från -13, det gör ju redan t.ex. Motorrad.
Kul hur som helst och man kan hoppas det fortsätter.

/Ingvar
 

IngvarB

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2005
Ort
Tumba
Hoj
Gsx1100es ++
Rejält planad topp med nyfrästa säten. Kompet lär hamna på upp mot ~15:1:tummenupp, slut på att använda 98-oktan:(

P1030324_edit.jpg

/Ingvar
 

Biker66

Rörramsfetischist med kubikångest
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
. . . . . . . . . . . . . . . . Moto Martin GSX 1500. . 183bhp Suzuki GSX750 -98 . . . . . 80bhp Yamaha SR500 -80 . . . . . 27bhp
Frestargåva ?? Va E' De' ? Har inte fått någon så'n på minst femton år från någon tidnig.
Kanske har för några hojjar :D

Ja, jag förstår inte hur man kan ha mindre än tre hojar i garaget. Och en utanför...
Eller så har du inte varit riktigt snäll i år ??
Det var iaf många år sedan jag prernurmererarde på Bike, tyckte de blev tråkiga ett tag.
Men, det här numret hade faktiskt en trevlig blandning av gammalt o nytt... hmmm


Å nu vill vi se om någon fixar en Yoshi kopia i garaget innan sommaren..:tummenupp

Plättlätt jueh !
Jag har en gammal lyktstolpe uppsågad i garaget, jag provar med braständaren eller kanske det gamla spritköket.
Hey presto, Nytt avgassystem i vår !!
:banana
 

Huge747

Pionjär - körde GSX1100 redan 1982.
Gick med
7 May 2007
Ort
Täby
Hoj
GSX 1427 -82 , Katana Orginal 82 i delar ,Katana Projekt - Blir snabb! Suzuki GSX1100 EFE i delar , Suzuki GSX1100 -81 i delar
GOTT NYTT ÅR alla Old Skool pojkar !

Skall strax öppna första Samuel Adams drycken.....

Vad har ni för nyårslöften ?

Jag har lovat mig själv 3 saker :

1. Köra mer mil 2013 än 2012 ...enkelt då jag körde 0 mil ifjol
2. Ska ha 2 av hojarna i gång tills säsongen börjar
3. Ska inte köpa en HD trots att jag fyller halvsekel 2013

Hälsningar Henrik
 

J.J

Älskar raksträckor med trackbite
Gick med
26 Sep 2003
Ort
Söder om Sthlm
Hoj
GSX-R1370 + GSX-R1435 projekt
Gott Nytt år alla GSX / Nicco Bakker entusiaster. Spana in min annons på mitt projekt som jag insett att jag aldrig kommer ro iland och som nu skall lämnas vidare till någon med lite fritid.......:gråta
 

man_dizel

man_dizel
Gick med
26 Sep 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Katana 1394cc -82
God fortsättning på er alla. Jag har en fråga tiller kunniga. Jag skall uppgradera med kylartermostat och en ny kylare, atingen lika stor och använda två kylare eller en något större. Vet ni om man kan använda oljekylar termostat från någon bil eller skall det vara något speciellt? Vill helst dra till någon skrot och slita ut något lämpligt passande eller köpa från ebay eller nåt billigt.
Har sett projekt på internet där man valt att montera en kylare under sätet med en elektrisk fläkt. är det något man rekommendrar?
 

Powerwheelie

Ny medlem
Gick med
17 Mar 2003
Ort
Norrköping
Hoj
Kawaskai ZX-10R
IngvarB.
Jag måste bara lyfta på hatten och gratulera till ett bra bygge av en brutal hoj. Kul att det uppmärksammas i Bike också.

/Powerwheelie
 

Powerwheelie

Ny medlem
Gick med
17 Mar 2003
Ort
Norrköping
Hoj
Kawaskai ZX-10R
Har en GSX 1100E som jag vill modifiera med nya R-fälgar och gaffel/sving. Vet någon vilken framgaffel/hjul man kan använda sig utav och kunna använda original instrumentering så att hastighetsmätaren funkar.
Vill gärna behålla oldschool-looken i den mån det går.

/Powerwheelie
 
Last edited:

IngvarB

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2005
Ort
Tumba
Hoj
Gsx1100es ++
IngvarB.
Jag måste bara lyfta på hatten och gratulera till ett bra bygge av en brutal hoj. Kul att det uppmärksammas i Bike också.

/Powerwheelie

Tackar för det, men nu går den inte att känna igen längre. Vill man som jag åka SCB duger det inte med en gathoj längre. Så här ser den ut numera:gnissla

/Ingvar
 

Bifogat

  • P1030322_edit.jpg
    P1030322_edit.jpg
    95.7 KB · Visningar: 178

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Ort
Piteå
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Lutar åt att jag åker ner till Hufvudstaden under näst-nästa helg (25:e och framåt) för att gå på mässan samt köpa mig en Nico Bakker ram. Någon som är sugen att träffas och surra lite över en öl antingen fredag eller lördag? Vore inte helt fel heller om någon kunde erbjuda tak över huvudet för en dag. :)
 

Nisse Hult

Vill gasa!!
Gick med
25 Jan 2004
Ort
Bålsta
Hoj
Harris, GSX, Katana, DRZ
Sporthojs fest lördag kväll. Pippi har även fixat rum med övernattning. .
Har tyvärr inget gästrum ska väl fixas något år, har väl för många kids
Nu köket sedan garaget å bygga hoj....
 

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Ort
Piteå
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Ja just det. Man kanske skulle satsa på att titta förbi där, fast då kommer man ju aldrig hem på söndag om man ska ligga bakis hela dagen. :D
 

mugge

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Aug 2008
Ort
linköping
Hoj
gsx 1100
de flesta använder väl lite nyare gsxr 1100r

gör inte som jag o använd r6 gaffel + sving , massa bekymmer :(
 

katana83

Med lem
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Bålsta
Hoj
Katana 1100 sedan -87
Lutar åt att jag åker ner till Hufvudstaden under näst-nästa helg (25:e och framåt) för att gå på mässan samt köpa mig en Nico Bakker ram. Någon som är sugen att träffas och surra lite över en öl antingen fredag eller lördag? Vore inte helt fel heller om någon kunde erbjuda tak över huvudet för en dag. :)

Vad ska du med taket till på da'n:confused: Ä du int på mässan då??
Där har dom tak de vet jag med säkerhet. :D
 

katana83

Med lem
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Bålsta
Hoj
Katana 1100 sedan -87
Tackar för det, men nu går den inte att känna igen längre. Vill man som jag åka SCB duger det inte med en gathoj längre. Så här ser den ut numera:gnissla

/Ingvar

citat från omnämt tidningsreportage:
"- Nu kommer jag inte att ändra på något exteriört. Det är såhär jag vill ha den...."
slut citat

kan dock inte klandra dig för det nya utseendet på bajken, klart godkänd wannabe :tummenupp
 

katana83

Med lem
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Bålsta
Hoj
Katana 1100 sedan -87
Jag tror jag har ändrat mig angående mitt besök på MC-mässan. Funderar faktiskt på att masa mig dit.
Efter att ha varit på Gran Canaria i en vecka med ca 22 grader PLUS i skuggan på dagarna och ca 17 PLUSgrader på kvällarna och en massa spanjacker som gasar runt för fullt med sina små 600 cc bajkar har suget efter hoj vaknat till ordentligt.
Är det några andra GSX freakar, förutom han som vill ha tak över huvet på mässan, som ska dit?
 

Biker66

Rörramsfetischist med kubikångest
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
. . . . . . . . . . . . . . . . Moto Martin GSX 1500. . 183bhp Suzuki GSX750 -98 . . . . . 80bhp Yamaha SR500 -80 . . . . . 27bhp
Heldag på fredagen med sambon !
 

IngvarB

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2005
Ort
Tumba
Hoj
Gsx1100es ++
citat från omnämt tidningsreportage:
"- Nu kommer jag inte att ändra på något exteriört. Det är såhär jag vill ha den...."
slut citat

kan dock inte klandra dig för det nya utseendet på bajken, klart godkänd wannabe :tummenupp

Ähumm...man skall inte tro på allt man läser. Ändringen måste bero på min dåliga karaktär:D
Så här kan det gå till: "Jo du, jag tänkte gjuta upp några Katana-karosser. Är du sugen på en till räsern?" Nej,....jo förresten skulle vara bra att ha. Ja tack:) osv

/Ingvar
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top