Katana och GSX 1100-tråden

fortpelle

Fortpelle
Gick med
18 Feb 2004
Ort
Strömsholm
Hoj
Motomartin CBX 1047 / GSX-RW 1100 94 + 95/ RSV MILLE-R -02
Finns det ingen 17" eller 18" fälgbana, och så man kan ta en 19" gsx-fälg 80-82 å kapa bort hela dess fälgbana och sedan passa in ekrarna mot mindre fälgbana 17" eller 18"...å svetsar ihop skiten? Jag förstår att få till passning å toleranser så fälgbananen ligger rätt mot navet...
Kanske ta en bakfälg orginal 17" å byta till framnav...?
 

Kamikaze kid

Inget är omöjligt....
Gick med
16 May 2003
Ort
Vid en bromsbänk i Uppsala
Hoj
En snabb en med en tjock gubbe i sadeln
H
Finns det ingen 17" eller 18" fälgbana, och så man kan ta en 19" gsx-fälg 80-82 å kapa bort hela dess fälgbana och sedan passa in ekrarna mot mindre fälgbana 17" eller 18"...å svetsar ihop skiten? Jag förstår att få till passning å toleranser så fälgbananen ligger rätt mot navet...
Kanske ta en bakfälg orginal 17" å byta till framnav...?

Ska precis göra en 17 tums framfälg av en bakfälg.
Fälgbanan bak är ju lagom för ett 120 däck så jag har ett set extrafälgar på väg hem som jag ska testa på.
Vill ha 17 tum med originalstuk precis som du verkar vilja ha.
GSX400 har 18 tum men bara en skiva.

Har en byggtråd för mitt -81 projekt där beskrivning kommer visas.
Om det blir bra återstår ju att se. :)
 

Panos

Advrider
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Karlskrona
Hoj
Suzuki DR750S Big, Yamaha TT600E (i delar), GSX400E
Håll i hatten.

Jag kommer ut nästa år!
Min -81 a med den vita Guiliari sadeln har fått en motor.
Köpte den -84 som annonserats ut för 10000:-
Den är borrad 1340 portad kammar 38mm mikunis mm mm
Låter tokfrisk!
Känns helt fantastiskt.
Ska endast kontrolleras för att se att den är frisk och momteras.

Ska sälja 84 chassiet på hjul som har öhlinare raaslpinnar VH system
Och en trave originaldelar 2 original motorer en extra vev svetsad en 84 cylinderrad 1428 kolvar.
Bud?

Tja. Vad begär du för -84chassiet med motorerna etc etc?

Mvh Panos
 

Kamikaze kid

Inget är omöjligt....
Gick med
16 May 2003
Ort
Vid en bromsbänk i Uppsala
Hoj
En snabb en med en tjock gubbe i sadeln
Med försäkringspremierna :) och inköpspriserna som är nu på dessa hojjar borde det bli fler unga som kör dom.
Alla behöver inte ha det senaste.

Det gå ju inte att köra en gammal 80 tals hoj om man ska va värst vid korvkiosken och visa skrapade knäpuckar för småtjejjerna som jublar i kör.
Nä då är det en förspremie på minst 4500:- månaden som gäller. :yoparty
 

suzuki

Ny medlem
Gick med
2 Sep 2003
Ort
Ukna
Hoj
Suzuki GSX1327 E -82
Någon som kan beskriva skillnaden på alternatorn mellan GSX 1100E och Katana ?

Mathias
 

Biker66

Rörramsfetischist med kubikångest
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
. . . . . . . . . . . . . . . . Moto Martin GSX 1500. . 183bhp Suzuki GSX750 -98 . . . . . 80bhp Yamaha SR500 -80 . . . . . 27bhp
De ser likadana ut men rotorn är mindre och lättare, lindningen har då såklart motsvarande mindre diameter.
Lindningens bultmönster är också lite mindre så katanans generatorkåpa behövs.
Rotorn passar på vev med lilla konan 80-83.
Uppsättningen ska enligt uppgift ladda lite mindre än standardversionen, inget jag har märkt av, men då har jag varken har fjärrljus, pannlampa eller elsits... :brinnerup
 

suzuki

Ny medlem
Gick med
2 Sep 2003
Ort
Ukna
Hoj
Suzuki GSX1327 E -82
Generatorkåpan från 750 81-82 är alltså lika som katanan då för alternatorn ska även passa dom .
 

Biker66

Rörramsfetischist med kubikångest
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
. . . . . . . . . . . . . . . . Moto Martin GSX 1500. . 183bhp Suzuki GSX750 -98 . . . . . 80bhp Yamaha SR500 -80 . . . . . 27bhp
Inget jag kan verifiera, men jag kan ta mått om du vill.
 

suzuki

Ny medlem
Gick med
2 Sep 2003
Ort
Ukna
Hoj
Suzuki GSX1327 E -82
Har kollat och har ingen kåpa som den passar i så är någon intresserad så finns det en helt ny alternator till salu.
 

Kamikaze kid

Inget är omöjligt....
Gick med
16 May 2003
Ort
Vid en bromsbänk i Uppsala
Hoj
En snabb en med en tjock gubbe i sadeln
Håller på att riva ur min -84 motor ur ramen.
Såg direkt att nån portning verkar inte skett!
Lite knepigt med tanke på RS38or och ev borrning som inte är konstaterad ännu!
Men ska kila på det så fort motorn är ur ramen!

Men om nu toppen är original!
Är -84 toppen att föredra före -81 toppen?
Är det någon skillnad på dem eller är det bara ventilkåpan?
Tänkte om jag ändå måste porta den så vill jag ju ändå ha rätt topp rent kosmetiskt!
Reflektioner från de som är kunniga på ämnet?
 

Biker66

Rörramsfetischist med kubikångest
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
. . . . . . . . . . . . . . . . Moto Martin GSX 1500. . 183bhp Suzuki GSX750 -98 . . . . . 80bhp Yamaha SR500 -80 . . . . . 27bhp
Enbart ventilkåpan gör den guld värd när det är mekdags !!
Något större säten gör att den klarar nån mm till på ventilerna, inte avgörande, men ändå.
Vill du absolut inte ha den kvar kan du få välja mellan en streetportad -82 som behöver nya styrningar eller en standard -83 topp i inbyte... :brynad
:D
 

Biker66

Rörramsfetischist med kubikångest
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
. . . . . . . . . . . . . . . . Moto Martin GSX 1500. . 183bhp Suzuki GSX750 -98 . . . . . 80bhp Yamaha SR500 -80 . . . . . 27bhp
Haha, det var mest för att poängtera mitt påstående, men är du intresserad så... :)
 
Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

Top