Viktor L
Moderator
Funderar på att sälja bort motorn från GSX1100EF projektet. Antingen komplett eller i delar.
Original EF topp portad till vass gatu spec / halv-race av Roger Upperton med oversize ventiler på insug (29,5mm). Heli-coil i samtliga kamöverfall för ventilkåpsskruvarna.
High-flow oljepumpsdrev.
APE bakplatta svetsat på kopplingskorg med styvare fjädrar, lamellpaket också från APE vill jag minnas.
APE ventilfjädrar (hårdare).
APE toppsmörjningskitt (blockerat oljekanaler i blocket).
WebCam .348" lyfts kammar, 242°/242° duration vid .050" lyft.
Originalcylinder borrad till 1230cc och planad. Komp på lite drygt 11:1.
Cometic toppackning.
Original vevaxel.
I övrigt är motorn orörd. Levererade vid bänkning hos Erik Marklund på MC Xpress drygt 135 hästar på hjulet med Keihin FCR39 förgasare och då gick den snålt på toppen samt att jag hade långsving på hojen så att få ut dryga 140 hästar ska inte vara några som helst problem.
Kördes in i garaget för några år sedan och har stått stilla där sedan dess.
Pris: Kom med ett vettigt bud.
Har även ett Dyna2000 tändsystem med tillhörande tändspolar som sitter på samma hoj.
Skriv här eller skicka ett PM om nån är intresserad eller vet av någon intresserad. Säljer den helst komplett för att slippa riva isär den allt för mycket.
Original EF topp portad till vass gatu spec / halv-race av Roger Upperton med oversize ventiler på insug (29,5mm). Heli-coil i samtliga kamöverfall för ventilkåpsskruvarna.
High-flow oljepumpsdrev.
APE bakplatta svetsat på kopplingskorg med styvare fjädrar, lamellpaket också från APE vill jag minnas.
APE ventilfjädrar (hårdare).
APE toppsmörjningskitt (blockerat oljekanaler i blocket).
WebCam .348" lyfts kammar, 242°/242° duration vid .050" lyft.
Originalcylinder borrad till 1230cc och planad. Komp på lite drygt 11:1.
Cometic toppackning.
Original vevaxel.
I övrigt är motorn orörd. Levererade vid bänkning hos Erik Marklund på MC Xpress drygt 135 hästar på hjulet med Keihin FCR39 förgasare och då gick den snålt på toppen samt att jag hade långsving på hojen så att få ut dryga 140 hästar ska inte vara några som helst problem.
Kördes in i garaget för några år sedan och har stått stilla där sedan dess.
Pris: Kom med ett vettigt bud.
Har även ett Dyna2000 tändsystem med tillhörande tändspolar som sitter på samma hoj.
Skriv här eller skicka ett PM om nån är intresserad eller vet av någon intresserad. Säljer den helst komplett för att slippa riva isär den allt för mycket.
Last edited: